האם יש בעיה לייבא מנוע עזר לאופניים 250W שלא מיובא לארץ,

דגלמנגה

New member
ecospeed שמצאתי בגוגל זה מנוע מעניין שמורכב על הקראנק

סידור כזה מוסיף יציבות אבל מסבך ת'חיים אם הוא מפסיק פתאום לעבוד. מנוע על גלגל שמחליט להשתגע - אתה פשוט מחליף את הגלגל ביחד עם המנוע ומסלק את הסוללה. המנוע שהזכרתי קודם, היצרן מרכיב לך אותו על חישוק במידות שאתה רוצה ושולח לך הוראות הרכבה כמו לבנות מקוביות לגו. גם מוכן לענות על שאלות בטלפון. בארה"ב זה די מקובל, אבל אנחנו הרי יותר חכמים מכולם, התקן שלנו עשוי מיהלומים, צריכים לבדוק. מעניין אם מכון התקנים בודק ככה גם את המטוסים של צה"ל שתקניים בארה"ב ואת הצוללות שתקניות בגרמניה.
לא פלא שהישראלי הממוצע מגיע למסקנה שכדי לחיות כמו בנדם ובלי להגיע לפת לחם, הוא צריך לסבן את רשויות החוק. אני עדיין בשלב של איך לעשות את זה חוקי.
 

TakeCtrl

New member
זה mid-drive עם מחיר מטורלל בגלל הפלטות

וגם בגלל הקראנק, יש לי אותו, אבל הצוואר בקבוק שם זה גיר planetery וגם הגלג"ש custom של 25#' המנוע עצמו בסדר, אבל לא כל כך אטום למים. ודי חלש.
אם עצמם אומרים שהחדש שלהם לא יותר חזק, רק יותר יעיל.
אבל הפלטות מאוד יציבות.
אני לא אוהב מנועי גלגל בגלל שהם לא משתמשים בהילוכים וגם בגלל משקל.
למה לסלק את הסוללה?
 

דגלמנגה

New member
מערכת חשמלית זה תוספת משקל,

כל זמן שהיא עובדת, היא נושאת את עצמה. ברגע שהיא מפסיקה לעבוד, היא הופכת למטען מיותר. אם מחליפים גלגל (כי המנוע המת יושב עליו) אז מסלקים גם את הסוללה, ששוקלת לא פחות ממנו ובכל מקרה מיותרת בלעדיו.
מז'תומרת לא משתמשים בהילוכים?
למנוע BioneX, למשל, יש מספר דרגות של תוספת כוח, שניתן לשלב בלי קשר להילוכים של האופניים. אתה גם יכול להחליט שאתה עובד על כושר גופני בלי העזרת המנוע, אז אתה מפסיק אותו והאופניים מתנהגים כאילו אין מנוע (מלבד משקל) וגם אין בלימת טעינה.
 

TakeCtrl

New member
עדיין יש בעיה של שיווי משקל ואני לא כזה מזוכיסט בלי מנוע

מקסימום אני משתמש בtorque sensor כדי לעשות רכיבה נורמלית.
 

דגלמנגה

New member
בוא נעשה קצת סדר בדברים

בנושא שיווי משקל - כדי שאופניים יעמדו לבד מבלי להתהפך, על מרכז הכובד שלהם להיות אי שם מתחת לכביש. במציאות, ככל שנקודת הכובד קרובה יותר לכביש, (רק!) גוברת היציבות. כעת, אם המנוע שוקל 3 קילו ומרכז הכובד שלו נמצא 20 ס"מ מהכביש והרוכב שוקל 100 קילו ומרכז הכובד שלו נמצא 100 ס"מ מהכביש, תסכים אתי שההשפעה של המנוע על מיקום מרכז הכובד הכללי, היא לא מי יודע מה קריטית. אם תוסיף לזה את כוח ההתמד (אנרציה) שבתנועת האופניים בנסיעה בקו ישר, שהוא התורם העיקרי ליציבות, אז מיקום המנוע הקליל יחסית הוא לא ממש איזה גורם עקרוני. הרבה יותר חשוב ממיקום המנוע הוא רדיוס הגלגלים, ובעיקר הגלגל הקדמי, שככל שהקוטר שלו גדול יותר, הזווית שבה הוא פוגש מכשולים שטוחה יותר - הן בנסיעה בקו ישר והן בהטיה הצידה, כשמסובבים אותו (ע"י הכידון) לכיוון ההטיה באיבוד שיווי המשקל. הבחירה בגלגלים של אופני קרקס, באה לענות על הנוחיות שבנשיאת האופניים כשהם מקופלים. מבחינה בטיחותית, אופני הקרקס הם בגדר אסון פוטנציאלי.

Torque Sensor זה חיישן שמספק נתונים על כוח הפיתול שמופעל על ציר. זה רכיב נפוץ ביותר בעולם המנועים. כדי לעשות שימוש מעשי בנתונים הללו, צריך איזשהו התקן שיתרגם את המידות להקצאות של כוח בהתאם לצרכים השונים. אתה, כמשתמש, רשאי לברור את ההקצאה הרצויה לך ברגע נתון. בורר ההקצאות שאתה שולט בו, הוא מערכת ההילוכים, ואתה כמשתמש, נמצא בקצה הרחוק ביותר מהחיישן.

בעניין המזוכיזם - זה עניין של התייחסות אישית לפעילות גופנית. הקצאה של מעט כוח עזר (חשמל מהסוללה), בתנאי שטח מתאימים, כמו גם שילוב של טעינה עם כוח דיווש וכוח מהסוללה, לסירוגין, מגדילים את המרחק שתוכל לעבור בטעינה מלאה אחת, כאשר גורם עלות הטעינה כאן זניח, בהשוואה לגורמים אחרים.
 

דגלמנגה

New member
תיקון קטן: הבחירה בגלגלים של אופני קרקס באופניים חשמליים

באה לענות על שימוש במנועים קטנים, חלשים ונטולי מערכת הילוכים. ככל שהגלגלים גדולים יותר מקוטר המנוע, כך הולך ועולה הפסד הכוח לטובת גלגלי האופניים. במצב הזה התחילה לפרוח תעשיית ההרכבה של מנועים בעלי אלפי וואטים, וזה היה רק עניין של זמן עד שהמהנדסים ימצאו משהו שיגדיל את המומנט הסופי מבלי להגדיל את ההספק.
הנשיאה של אופניים חשמליים מקופלים, התבררה כנוחה יותר בזכות הגלגלים הקטנים. למיטב ידיעתי, רק Montegue מייצר אופניים בגודל מלא, שהם גם מתקפלים.
 

TakeCtrl

New member
אז זהו מסתבר שגם changeBikes עושים את זה..

ולפי טבלת ההשוואה שלהם הם נכנסים ישר בmontegue.. האם אני קצת סקרן בקשר לאפשרות לשים עליהם mid-drive אם כי פה זה יהיה חייב לבוא בתוך המשולש...
http://www.changebike.com/df-633b
&nbsp
 

דגלמנגה

New member
הבונוס הגדול בתחרות כזאת הוא חיסול הבלעדיות והורדת המחירים

כל זמן שמונטגיו היה יחיד בשוק, יכול היה להרביץ איזה מחיר שהתחשק לו ולהרגיש שהוא מלך ההר. צ'יינג' הם הראשונים לפרוץ את ההסגר ובעקבותיהם יבואו אחרים. לא מהנמנע שיצרנים ותיקים יפתחו פסי יצור בכיוון. המרוויחים העיקריים יהיו הצרכנים ו...מכון התקנים הישראלי, שנכון להיום אין לו מתחרים בעולם
. התקווה הגדולה היא שההוזלה לא תבוא על חשבון האיכות, כמו שקרה עם גלוק בדור 4.
עדיין יש הבדל בין הדגמים המתקפלים של 2 היצרנים הנ"ל, בקטע של חוזק מבנה.
ציר, שהקיבוע שלו נמצא עליו - עומד בלחצים גבוהים ביותר, לעומת ציר אחר, שהקיבוע שלו נמצא ע"ג זרוע, בנקודה מרוחקת ממנו. הייצור של מונטגיו נעשה בכיוון של פשטות ועמידה בתנאי שדה של צבא. זה שונה מתנאי קמפינג של שימוש אזרחי. על אופניים צבאיים לא הייתי מהסס להרכיב כל מנוע עזר שהוא, בעוד שעל האזרחיים הייתי ממתין קצת, שמישהו אחר יעשה את הניסיון... הדגמים של צ'יינג' קלים יותר באיזה 1-2 קילו (הרבה יותר מתוספת הזרוע לקיבוע בפרטרופר של מונטגיו) למרות שגם כאן החומר הוא אלומיניום, ונשאלת השאלה ע"ח מה בא החיסכון, מפני שהגלגלים בדגמי ההרים הם "26 בלבד ומחירי כל הדגמים בשמים (https://changebike.co.uk/folding-bikes/mountain-bike).
אילו הלכתי היום לקנות אופני הרים מתקפלים, אין ספק שהייתי בוחר בפרטרופר, ומתוך תת-הדגמים - בפרטרופר הייליין, עם גלגלי ה-"27.5.
 

דגלמנגה

New member
בהחלט יש מצב כזה. ההייליין הוא דגם 2016 וליצרן יש לו"ז להפצה

ברחבי העולם. כשיגיע תור המזה"ת - יהיה גם ליבואן בישראל.
 

TakeCtrl

New member
אני יותר התמקדתי בקליפסים החדשים שלהם אבל מניח שזה גם נכון..

טוב, נחכה ונראה.
 

TakeCtrl

New member
יש לי את CycleAnalyst שעושה שימוש מעשי בחיישן

אני יכול לתכנת אותו שעל כל פידול שאני עושה ייתן פקטור כפול כוח הפידול שלי (הוא בעצם שולט במצערת באופן מאוד עדין) במקום PAS שנותן לך הרבה פחות שליטה, כך שיחסית זה יכול לקזז את המשקל הנוסף.
&nbsp
לגבי קו ישר, אני לא בדיוק מה זה קו ישר אצלך, אבל זה נדיר שאני נוסע ממש בקו ישר במקום להמנע מהולכי רגל (בשביל אופניים) או חריצים וחורים וגבעות ושקעים בכביש.
&nbsp
מזוכיזם אצלי זה ליסוע בלי שום כוח עזר.
&nbsp
 

דגלמנגה

New member
Cycle Analyst מתכוונן, זה תוספת נחמדה למקצוענים

שחיים ונושמים את מערכת ההילוכים שלהם ויודעים בדיוק מה הם רוצים שיהיה בין 2 הילוכים קבועים מסוימים. אני עוד לא הגעתי למצב הזה. אם יצרן נותן לי 4 מצבים של תוספת כוח (שאפשר לעבור ביניהם בלחיצת אצבע): 35%+, 75%+, 150%+ ו-300%+, בנוסף לזה גם: מצב טעינה ומצב ניטראלי, וכל זאת במקביל למערכת ההילוכים של האופניים עצמם - "מה אני יגיד לך" לי זה מספיק מעל ומעבר.
הכפלה קבועה של הכוח המושקע על הפדאל, מרוקנת במהירות את הסוללה. אם כל הנסיעות שלך הן במרחק 2 מטר משקע חשמלי, אתה במצב טוב, וקיצור חיי הסוללה (מספר הטעינות) מהווה תשלום סביר על חיי נוחות (אנטי מזוכיזם) עפ"י הגדרתך.

קו ישר זה לא מסלול של F-16 מהבית לעבודה. זה יכול להיות גם מטר אחד. אנ'לא יודע אם יצא לך לרכב על אופנוע, אבל בביצוע שמיניות על רוחב של נתיב אחד, אם אתה נותן טיפונת יותר גז, אתה מתיישר ויוצא מהסיבוב על גבי המשיק. תחליף את הגז בלחיצה חזקה יותר על הפדאל, ו/או תוספת כוח מהסוללה, ויש לך התייצבות אוטומטית. לאיזה מרחק? אתה תחליט. בגלגל של אופניים, כמעט כל המשקל נמצא ע"ג ההיקף. בנסיעה, זה מתפקד כמו גלגל תנופה במנוע.
לגבי תימרונים סביב מהמורות וסדקים, גלגלי "26 וצפונה נותנים לך זווית שטוחה יותר של מפגש עם מכשולים ומייתרים את הצורך בבריחה מתמדת, שהיא בגדר חובה בגלגלים קרקסיים.
 

TakeCtrl

New member
Cycle Analyst לא קשור למערכת הילוכים

זה פשוט אחד הfeature שיש לו, יחד עם קביעה של אחוז מצערת פלט מול קלט, פלט של AH, WH, חישוב של WH לק"מ, הקלטה של המסלול שלך עם GPS (אם אתה קונה אופציה ) כמו העלאה למקום ציבורית שלו לאינטרנט (יש לי מסלול אחד)
הכפלה (האמת אני כבר לא זוכר מה הפקטור המדוייק ששמתי) ממש לא מרוקנת לי את הסוללה, האמת כשאני משתמש בזה אין כמעט שום צורך בהגבלה מלאכותית של 250 וואט או 25 קמ"ש זה פשוט יוצא ככה באופן טבעי (אלא אם כן מדובר בעליות).
ולי יש גלגלי 29" על 2.15 ועדיין אני מרגיש מהמורות קשות.
&nbsp

 

דגלמנגה

New member
צ'מע, יש לך חתיכת כלי-כלי
עם "29 וכיסא על קפיצים פששש....

במכונה הזאת - דיווש - זה באמת חילול הקודש

איכשהו, אני רואה אופניים באור אחר, אבל זה הטעם הפרטי שלי.
 

TakeCtrl

New member
תודה, אבל אתה לא הטיפוס שלי...


אבל אני עובד מאד קשה כדי להשאיר אופציה דיוושית במידה ויום אחד ארצה להופיע בשביל (אם לא יהרגו אותי) או להשתמש בשבילי אופניים לטיול , או לingress . לכן הBB shell תמיד חייב להיות 68 מ"מ כי כל הtorque sensor היחידים שאני עובד מגיעים ב68
לכן הוספתי גם gear sensor שינתק את המנוע כאשר אני מחליף הילוכים בדיווש.
והבעיה הכי גדולה שאורך הspindel הוא 128מ"מ ולכן הMid-drive חייב להיות מאוד דחוס. לאחרונה רכשתי מסור jigsaw ולאחר שאתגבר סופית מהפחד ממנו אוכל אולי לעשות מכסה לגלג"ש.
&nbsp
ולמצוא שילדה שהיא גם 29" וגם 68, וגם מאפשרת בולם קידמי וגם מפלדה, נו, לכן אייל נכנס לתמונה. מה שמבאס הchainstay הוא גבולי בקושי נכנס לשם צמיג של 2.15
&nbsp
לגבי הכסא, bumps אמרתי כבר :).
 

דגלמנגה

New member
המחירים שירדו מתייחסים למנועי צעצוע של אופני קרקס

והסיבה שירדו היא יציאתם לשוק של מנועים, באותו הספק של 250W, בטורק סופי שעונה על צרכים של רכיבה הררית עם משקלי רוכבים של מבוגרים. מחירי המנועים העוצמתיים החדשים גבוהים, אבל מי שזקוק להם קונה. פתאום, המנועים הקטנטנים, שמתאימים לילדים על מדרכה ישרה - איבדו את השוק. משום כך המחירים שלהם צנחו.
 
למעלה