האם יש ליקום/חלל סוף ? . . . תודה

Mr Adam

New member
...

"הבדל שבין רוחניות וגשמיות, צריך להעיר, שכל עיקר הבדל
זה הוא רק בערך להשגתנו השכלית והחושית ובעצמיות
וקל וחומר ביחס להצעה העליונה – אין מקום לשום הבדל בזה.
וכשאנו רוצים להסביר לנו את הענינים אנו אומרים, שברוחניות
אנו מכירים חלק יותר גלוי של הופעה, ובגשמיות - חלק יותר סתור
ומחובא. ובמקור האלהי הכל הוא במציאות מלא, מקטן ועד
גדול, ומתגלה המציאות לפי הכנת המקבלים. אבל כל מה שמתגלה
הוא יש ממש, אלא שמתגלה ניצוץ קטן מן הכל ועל כן אנו משיגים בו;
התכונה החסרה, שאנו רגילים לבטאה בשם 'גשמיות' מה שאין זה לפי האמת."

(הרב קוק,אגרות ב,לט')

לפי זה אפשר להבין שהמציאות היחידה שקיימת באמת זאת המציאות שלאין סוף
ורק בגלל שכלי הקבלה של הנבראים עברו שבירה הם אינם מסוגלים להשיג אותה
ולכן הם נמצאים בעולם הזה שהוא כמו שהוסבר לך מוגבל כמובן .
 
אמת, יישר כוח!

רק דבר אחד בדבריך - עניין השבירה, לא מדויק, ובמקומו צריך לומר עניין הצמצום, שהוא הסיבה שכלי הקבלה של הנבראים אינם מסוגלים להשיג את האין סוף, ולא בגלל השבירה כאמור, שהוא עניין אחר לגמרי (שיתוף מידת הדין ברחמים).
 

Mr Adam

New member
זה תלוי איך אתה רואה את הדברים

אבל מבחינת סדר הדברים את אכן צודק .השבירה התחילה בעולם האצילות .
 
אין סוף

בס"ד

שלום, קליט, ברוך הבא לפורום "קבלה בראי היהדות"

באשר לשאלתך, ידוע שההגדרה "אין סוף" אינה כלל מובנת
לפי פירוש גשמי של הגדרות שהן, לכאורה, דומות להגדרת "אין סוף".
למשל, המושג "אינסופי" אינו שייך או דומה למושג הרוחני "אין סוף".
יש להבין, כי "אין סוף" מורה דווקא על תחום של מקום רוחני שבו
על הנבראים לזכות ולהגיע להשגה רוחנית שלימה.

ה"אין" הוא הספירה העליונה ביותר, הכתר, היא המצב הרוחני העליון ביותר
של השתוות צורה, דבקות וייחוד עם הבורא.

ה"סוף" הוא הספירה התחתונה ביותר, המלכות, היא היכולת המוחלטת
ביותר להכיל את המידות של הבורא בתוך הנבראים בסוד "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".

ולגבי, המילה "אינסופי", הרי אין היא כלל שייכת ל"אין סוף" כפי שהתבאר, משום שהיא מורה
על כמות מתמשכת של חומר כלשהו, ואילו "אין סוף" מורה על איכות
של ייחוד בין הבורא לנבראיו.
 
תודה..

האם יש לך מקורת בקשר למה שכתבת בהודעה ?
"לגבי, המילה "אינסופי", הרי אין היא כלל שייכת ל"אין סוף" כפי שהתבאר, משום שהיא מורה
על כמות מתמשכת של חומר כלשהו, ואילו "אין סוף" מורה על איכות
של ייחוד בין הבורא לנבראיו."

?
 
למעלה