אין סוף
בס"ד
שלום, קליט, ברוך הבא לפורום "קבלה בראי היהדות"
באשר לשאלתך, ידוע שההגדרה "אין סוף" אינה כלל מובנת
לפי פירוש גשמי של הגדרות שהן, לכאורה, דומות להגדרת "אין סוף".
למשל, המושג "אינסופי" אינו שייך או דומה למושג הרוחני "אין סוף".
יש להבין, כי "אין סוף" מורה דווקא על תחום של מקום רוחני שבו
על הנבראים לזכות ולהגיע להשגה רוחנית שלימה.
ה"אין" הוא הספירה העליונה ביותר, הכתר, היא המצב הרוחני העליון ביותר
של השתוות צורה, דבקות וייחוד עם הבורא.
ה"סוף" הוא הספירה התחתונה ביותר, המלכות, היא היכולת המוחלטת
ביותר להכיל את המידות של הבורא בתוך הנבראים בסוד "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".
ולגבי, המילה "אינסופי", הרי אין היא כלל שייכת ל"אין סוף" כפי שהתבאר, משום שהיא מורה
על כמות מתמשכת של חומר כלשהו, ואילו "אין סוף" מורה על איכות
של ייחוד בין הבורא לנבראיו.