המבחנים לא "מסודרים"
1. זה שהמבחנים הם בעלי הטיות מובנות, זה דבר ידוע. מבחן שיש בו, למשל, התייחסות רבה לשפה (כמו מבחן ווקסלר) הוא מוטה לרעת אוכלוסיות שלא חשופות לרמה גבוהה של שפה (שהן במקרה עניות, ובמקרה שחורות, וכן הלאה). מדי מספר שנים נערך נירמול מחדש של המבחנים, פשוט כי ציוני הגלם מפסיקים להתפלג כמו שהם אמורים להתפלג. אם היו משתמשים כיום בנורמות של לפני 20 שנה, תוחלת ה-IQ היתה בסביבות 110 למרות ש-הוגדר- שתוחלת ה-IQ היא 100. (זו לא תוצאה שהתקבלה, זה ממש חלק מההגדרה). 2. גם לך אני מציע לקרוא את התיאוריה של הברירה הטבעית ולהשוות אותה לברירה החברתית. כל מה שאמרת החל מהמשפט השני הוא, כמובן, לא רלוונטי תחת האקסיומה המקובלת. האקסיומה הזו טוענת שאינטלגנציה היא תכונה מולדת ואך ורק מולדת. לכן, אם מגלים הבדלים תרבותיים שקיימים במבחנים למדידת אינטליגנציה, זאת אומרת שהמבחנים לא טובים. בתרגום אחר, האקסיומה (שהיא כמובן אמונה עיוורת לחלוטין אשר לא ניתנת להוכחה או לסתירה) אומרת שלא ניתן ללמד מישהו להיות אינטליגנטי יותר או פחות.