האם יש עילה לתביעה על רשלנות אף שלא נגרם נזק?

סתם תם

New member
האם יש עילה לתביעה על רשלנות אף שלא נגרם נזק?

שלום רב, יש לי שאלה משפטית ואשמח לתשובה ממי שבקיא בחוק, בתביעות או בעגה המשפטית להעלאת טוענות. ברצוני לתבוע בבית דין לתביעות קטנות חברת תחבורה ציבורית, מקרה שקרה, עליתי לאוטובוס בתחנה לא הומה אדם באיזור בלי הרבה תנועה והייתי היחיד באוטובוס, משעליתי הבחנתי שהנהג אוחז בידו בפלאפון ומדבר בלי דיבורית.. זו לא הייתה שיחה בה הוא משיב לרגע אלא ניהל שיחת חולין עם בת זוגתו בעוד הוא נוהג רק עם יד אחת על ההגה. מרגע עלייתי לאוטובוס חלפו 4 דקות עד שנכנסנו לתוך עיר עם תנועה רבה ואז הוא סיים את השיחה. 4 דקות שלמות של נהיגה באוטובוס ביד אחת בכביש עירוני ובינעירוני שמתיר נסיעה במהירות עד 80 קמ"ש! מרגע עלייתי לאוטובוס ועד שסיים את השיחה צילמתי את הנהג במצלמה באייפון, כך שבמבחינים בבירור בפרצופו, באיזור הנסיעה דרך החלונות, ובשמע שומעים בבירור את קולו ונושאי השיחה. כמו כן שמרתי את כרטיס הנסיעה בו פרטים על מספר האוטובוס הקו השעה המדויקת.. האם יש לי עילה לתביעה בבית דין לתביעות קטנות ? ואם כן על אילו טוענות אני צריך להצביע? האם עוגמת נפש? רשלנות? סיכון חיים? והאם אני יכול בתביעה פרטית לדבר על גורם הרתעתי שיביא להקפדה בחברה הזו - שכן אני בן 20, חייל, ובערך הנוסע הכי מבוגר בקו הזה... או שעלולים לומר לי שאשמתי שלא ביקשתי ממנו לנתק? יש עילה לפיצוי אף שאני לא מביא קבלות לנזק מוחשי שנגרם לגופי? ואם כן - בסופו של דבר כיצד עלי לתמחר בקשה לפיצוי מסוג זה בכלל..
 
תשובה

לדעתי, פרקטית, אין סיכוי לתביעה כזו. על מנת שדברים כאלה לא יישנו, וגם כדי להעניש את הנהג על התנהגותו, יהיה יעיל יותר אם תפנה לחברת האוטובוסים ו/או למשרד התחבורה ו/או למשטרה.
 

סתם תם

New member
מה אם קבלת שירות לקוי? או אי עמידה בהבטחה?

תשלום לחברת אוטובוסים הוא לא רק למעבר מA לB אלא מעבר בביטחה - אם החברה המחוייבת להסעה בבטחה עברה בצורה ברורה ולא משתמעת לשני פנים על חוקי הבטיחות היא סיפקה לי שירות לקוי ומסוכן וזאת לאחר ששילמתי את מחיר הכרטיס לא כך?
 
מצטרף לתשובתו של יואב

ואוסיף שבכל מקרה, תביעות מסוג זה, גם אם היה להן סיכוי, אין להגישן לבית משפט לתביעות קטנות, מחוסר סמכות.
 
למעלה