האם יש רייקי יהודי

nbraha

New member
האם יש רייקי יהודי

שלום רב, רייקי היא אנרגיה אוניברסלית, אך קיימות מספר דרכים להתחבר אליה. חוקרים מצאו עדויות בכתב בעל-פה לקיומן של שיטות של מדיטציה וריפוי שהיו נהוגות בעבר. על-פי רוב התברר שמקורן משותף.ההבדלים העיקריים נבעו מהשוני בין התרבויות. מאז שהרייקי נפוץ, חיפשו ביהדות עדויות לקיומו ומצאו שהמילה ``ריי`` היא אחת מ-72 שמות אלוהים, ופירוש המילה ``קי`` חיים. 72 שמות אלוהים לקוחים מצרוף שלושה פסוקים: י``ט, כ`,כ``א בפרק י``ד בספר שמות. כל פסוק מונה 72 אותיות. אם כותבים אותם ברצף ללא רווחים בין המילים פסוק מתחת לפסוק בקריאה מלמעלה למטה מקבלים 72 מילים בנות 3 אותיות כל אחת. את פסוק י``ט המתחיל המילה ``ויסע`` כותבים רגיל ללא רווחים. את פסוק כ` המתחיל במילה ``ויבא`` כותבים בסדר אותיות הפוך שוב ללא רווחים. את פסוק כ``א המתחיל במילה ``ויט`` כותבים רגיל ושוב ללא רווחים. באופן זה תוכלו לגלות בין 72 שמות אלוהים את השם ``ריי``. לא רק ``ריי`` נימצא שם. כל אחד משמות הסמלים נימצא שם. בעיקבות גילויים אלה ואחרים יש הטוענים שהרייקי שלנו.יש הטוענים שמקורו בכת האיסיים. בברכת האור ואהבה לכולם, ניסים ברכה - מנהל הפורום
 

michalmandel@

New member
תמיכה והתלהבות

ניסים היקר! כל מילה שלך פנינה. אני שולחת לך ולכל המסטרים והמשתתפים בעולם הרייקי צרור של ברכות אני חושבת שכל מי שגילה את עולם הרייקי גילה שהוא יכול להיות מטפל מצוין לו לבני משפחתו ואפילו לסובבים אותנו. אני לא שייכת לקהילת אנשי הרייקי. לי קשה באופן רישי לתת שם לתורה בה אני מטפלת. אני קוראת לה ``אנרגית הקודש`` לדעתי אין שום משמעות לשם. העיקר זה להיות צינור נקי, עם לב טהור ובאהבת אמת ללא תנאי להעביר את אנרגיית הרפואה לכל נזקק. אני טוענת ששיטת הטיפול האנרגטי מקורה כן ביהדות. אותם 72 שמות שהזכרת הם למעשה 72 צפנים של שם האל ולכל צופן יש יכולת ריפוי בנושא אחר.הצפנים עובדים שגעון מנסיון אישי. אז אם תרצו כולכם להמשיך להעשיר את הידע ישנה שיטה שלא פורסמה עד היום בשום מכללה ובשום מקום משום שהיא שיטה בלעדית שלנו של העם היהודי.``שיטת הריפוי על פי שיטת הרמב``ם ``. במידה ותרשה לי למסור פרטים נוספים על השיטה השאר לי את אישורך בדואר האלקטרוני שלי. כמו כן אני מנהלת פורום נוסף מעל דפי תפוז בשם מודעות פנימית. כולם מוזמנים לקחת חלק פעיל גם באתר זה. אני חושבת שאפשר להפרות אחד את השני וליצור שיתוף פעולה בין שני האתרים.אז שיהיה לכולם הרבה אור ואהבה ללא תנאי וללא גבול מאחלת מיכל.
 

nbraha

New member
.``שיטת הריפוי על פי שיטת הרמב``ם ``.

מיכל היקרה! שמחת לקבל את תגובתך. בהחלט השמיעי דברייך אני חושב תוכלי להעשיר אותנו בפן נוסף של השימוש באנרגיית האלוהים (רייקי/אוניברסלית). בברכת האור ואהבה לכולם. ניסים ברכה - מנהל הפורום
 

michalmandel@

New member
הרמב``ם

ניסים תודה! ברגע שקיבלתי את אישורך הרבה יותר קל לי להתבטא. ולספר על שיטת הריפוי על פי הרמב``ם. זו היא שיטה שלא אני המצאתי אותה. היא בכלל לא מסובכת. בואו נאמר שהיא השיטה הכי הכי טבעית שיכולה להיות. הציצו מהחלון הביטו סביבכם התשובה נמצאת מתחת לאפכם. זהו הכלל הראשון. הכלל השני בכל מחלה שאליה ניגש על מנת לטפל, יש לזכור תמיד שהדומה ירפא את הדומה. והכלל השלישי הוא: צבע גורם למחלה ומחלה תתרפא על ידי צבע. אנחנו בתור קהילת מרפאים צריכים לזכור כמה כללים. ראשית להגן על עצמנו לפני שניגש לעבודה. אחר כך תמיד לזכור שאנחנו רק צינור שמעביר את כוח האור. עלינו ללמד מה זאת ענוה ולשאוף כל הזמן לעבוד בביטול עצמי. עלינו להגיש עזרה רק לאנשים המבקשים את עזרתנו אחרת נחטוף הכל כבומרנג. תמיד יש לזכור שעומד מולנו אדם עם עולם שלם משלו, עולם שהוא יצר בעצמו ואם הוא בחר להיות חולה אין לנו זכות להתערב לו בבחירה. עליו ללמד לעשות את שעוריו בעצמו. אנחנו יכולים לנסות להקל עליו ולא יותר. אדם צריך לזהות בעצמו מה הוא השורש לבעיה שגרמה לתוצאה שמתבטאת במחלה זו או אחרת שאדם מצוי בה. אנחנו כמרפאים מגישים לאדם עזרה-ראשונה בלבד. הוא צריך לטפל בשורש בעיתו, בדיוק כמו שעץ מתחיל לצמוח משורשיו. כנראה שקהילה נכבדה זו של האנשים הנפלאים אנשי הרייקי התחילה את המסע אל עצמה וזה הזמן להתרחב ולפקוח את העיניים ליותר ויותר אנשים. במידה ואנו נתקלים בבעיה רפואית שגם לנו אנשי הרוח קשה לעזור מציע הרמב``ם סדרה של טיפולים בתוספת צמחי מרפא. הוא לא קרא להם בשם צמחי באך או שמות אחרים. הוא קרא להם הצמחים מן הטבע. צמחים שנמצאים בכל אתר ובכל פינה ואין צורך לנסוע עד המזרח הרחוק יפן או סין בשביל למצוא אותם. צמחי המרפא נמצאים במדינת ישראל בכל גינה בלתי מטופחת. כן צמחי המרפא הם אותם צמחים שאנחנו וכל הגננים קוראים להם עשבים ``רעים``. חברה הכל לא נכון אנא התחילו לעבוד הפוך על הפוך. תתחילו לחפש את הפשוט והקל בחיים. הכל בידנו ובמקורות שלנו העם היהודי. אבותנו היו המרפאים הגדולים ביותר בעולם. הכהנים והלווים היו הרופאים והמרפאים של העם. אל תבהלו אני לא דתיה ולא מנסה להטיף לדת. אני רק מאמינה בכח האדיר שיש לאמונה שלנו.אני אישית מצליחה להגיש עזרה פיזית לאנשים ע``י חליטת סוגי תה מצמחים פשוטים לפי הנחיות ברורות מספריו וכתביו של הרמב``ם. לאחר שמצאתי בעזרת האדם עצמו מה היא הבעיה שלו. דוגמא: כואב לי מאד הגרון: מדוע מבחינה רוחנית: כאב גרון נובע מכך שלא הצלחתי לבטא את דברי כמו שרציתי נוצרה חסימה. במציאות יש לי כאב גרון שהולך ומתפשט בכל מערכת הגוף ואני מרגישה שאני נופלת לשפעת. מה עושים? המשך יבוא
 
הרייקי ביהדות

משמעות המילה רייקי ביפנית היא אנרגית חיים אוניברסלית. ליתר דיוק זו מילה המורכבת משתי מילים: ריי (REI) :פירושה אוניברסלי, כללי ,חסר גבולות. קי (KI) :פירושה חיות , אנרגיית החיים הזורמת בכל יצור חי. המילה רייקי מקורה מיפנית אך האם יש לה מקורות אחרים? חז``ל מציינים בפנינו, בספר הזהר, את השם המפורש. השם המפורש הוא בעל שבעים ושתים צירופי שלישית אותיות, היוצרים שבעים ושתיים שמות. צירופים אלו מורכבים משלושה פסוקים מספר שמות פרק י``ד פסוקים י``ט, כ`, כ``א. השם המפורש אינו מייצג את האל עצמו אלא כאמור ב``כללי התחלת החכמה`` (מדריך למעונינים להיכנס לעולם הקבלה והסוד פרק א` סעיף ב`): ידוע שהא``ס ב``ה (אין סוף ברוך הוא בר``ת = כלומר האל) אסור לחשוב בו כלל וכלל וכל מה שאנו מדברים בו ובספירות הכל מרצונו והשגחתו הידוע מצד פעולותיו. וזהו הכלל לכל דרכי הקבלה וכו`... כלומר, שאי אפשר להבין את האל עצמו, אלא רק לנסות להבין כיצד הוא פועל את פעולתו. לכן כל צרוף שלישית אותיות בשם המפורש מייצג צורת פעולה של בורא העולם. כהת אכא ללה מהש עלמ סיט ילי והו הקמ הרי מבה יזל ההע לאו אלד הזי חהו מלה ייי נלכ פהל לוו כלי לאו ושר לכב אומ ריי שאה ירת האא נתה ייז רהע חעמ אני מנד כוק להח יחו מיה עשל ערי סאל ילה וול מיכ ההה פוי מבה נית ננא עממ החש דני והו מחי ענו יהה ומב מצר הרח ייל נממ מומ היי יבמ ראה חבו איע מנק דמב כפי שאנו רואים אחד השמות המפורשים של הקדוש ברוך הוא נקרא - ריי. ומי אם לא בורא העולם משמש כאנרגיית חיים המיוצגת בכל? אם כן מכאן לומדים ש-ריי אינו רק שם ביפנית אלא גם בעברית שמשמעותה - אל…. האומנם? ריי - קי האות רי``ש, על פי מדרש רבי עקיבא על האותיות, היא ראש, אתחלתא, פסגה, ראשית או ראש דבר. וזהו הקדוש ברוך הוא, שהוא ראש לכל העולם וסופו שנאמר בישעיהו פרק מ``ד ו` : ``כה אמר יהוה אני ראשון ואני אחרון ומבלעדי אין אלוהים``. בפרק הקודם ראינו את משמעות האות יוד כמייצגת את העל טבעי המחברת בין שמיים וארץ. וכעת נחקור לעומק היכן בעברית מצויה המילה קי, נניח לרגע שנראה את המילה ``חי`` ואין אנו שולטים בשפה, איך נקרא את זה? האות יוד מחליפה בדרך כלל במילה את הניקוד חיריק לכן נקרא את המילה - חי. ומחסום נוסף זה האות ``ח`` שבשפות רבות כלל לא קיימת. נעבור את המחסום הזה בכך שנכתוב במקומה את האותיות CH או KH לכן המילה חי תיכתב בלועזית CHI או KHI . ומכאן למילה KI הדרך קצרה. האות חית מייצגת אף היא את העל טבעי, החן האלוהי ואת החיים. בגימטרייה האות חית היא שמונה ובמתימטיקה הספרה 8 שוכבת מייצגת אף היא את האין סוף. הספרה 7 מייצגת את תכלית הקיום האנושי עלי אדמות: שבת, שמיטה, יובל, ואילו סיפרה 8 מייצגת את הלמעלה מהטבע. רבינו בחיי (ויקרא ט` א`) מלמדנו כי רוב ענייני המשכן והמקדש סובבים על חשבון שמונה: שמונה בגדים לכהן, שמונה בשמים בקטורת ושמן המשחה, שמונה מוטות לנשיאת המשכן, שמונה כלי זמר במקדש, כל הקורבנות הוקרבו מהיום השמיני והלאה (ויקרא כ``ב כ``ז). לסיכום : ריי – פירושו הוא ראשית החיבור שלנו לאין סוף ולעל טבעי המחבר את עולמנו הדואלי, כלומר האל. בלועזית אוניברסלי, כללי, חסר גבולות. קי פירושו בעברית - חי, העל טבעי מתחבר עמנו דרך האות יוד. בלועזית חיות, אנרגית חיים הזורמת בכל יצור חי. לכן רייקי = אל-חי. הזוהר הקדוש מלמד אותנו כי את האין סוף ברוך הוא (כלומר האל) אי אפשר להבין כלל אלא רק את עצם פעולתו. מכאן אנו למדים כי כל שם ושם של הקדוש ברוך הוא אינו מייצג אותו אלא דרך פעולה כך גם השם אל - חי הוא דרך פעולה של האין סוף ברוך הוא. האם אל - חי אכן זהו רייקי? בספר שערי אורה מאת המחבר רבי יוסף ג`יקטליה מוסבר כל שם ושם של הקדוש ברוך הוא ותפקידיו. בהקדמתו מסביר הוא את הצורך בידיעת כל שם ותפקידיו על מנת להתכוון בתפילות. וכי אפשר לבקש ממשרד הפנים עבודה? או ממשרד השיכון לבקש דרכון? לכן על מנת שתפילותינו יגיעו ל``תא דואר`` הנכון ישנה חשיבות גדולה לדעת את שמות הקדוש ברוך הוא ותפקידיו וכך נבטיח לעצמנו כי תפילותינו יענו בהקדם האפשרי ולא נקבל תשובה של ``המספר הוחלף – אנא פנה אל מודיעין 144 `` בשער ב` של ``שערי אורה`` נאמר על השם אל – חי כך: השם השני משמות הקודש על דרך המעלות הוא הנקרא אל חי וטעם הנקרא אל חי לפי שמושך ממידת החסד הנקרא אל ולפי שמושך ממידת החיים הנקרא חי... והסוד בהיות אל חי מריק חיים בברכת אדוני...ואז בדרך הצינורות יתמלאו חיים כל בעלי חיים. כך בעצם מגדירה הקבלה את פעילותה של אנרגית החיים האוניברסלית של הבורא העוברת דרך המטפל המשמש כצינור מעבר לאנרגיית הריפוי אל המטופל. בספר בראשית פרק כה` פסוקים א-ו מסופר כי לאחר מותה של שרה אמנו וקבורתה במערת המכפלה ולאחר חתונת יצחק עם רבקה. `` ויסף אברהם ויקח אישה ושמה קטורה: ותלד לו את זמרן ואת ישקן ואת מדן ואת מדין ואת ישבק ואת ושח: וישקן ילד את שבא ואת דדן ובני דדן היו אשורים ולטושים ולאומים: ובני מדין, עייפה ועפר וחנך ואבידע ואלדעה, כל אלה בני קטורה: ויתן אברהם את כל אשר לו ליצחק: ולבני הפלגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנות וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי קדמה אל ארץ קדם. רש``י בפירושו על הפסוק כותב: שמות טומאה נתן להם. ובמסכת סנהדרין דף צ``א עמוד א` נשאלת השאלה כיצד יכול היה אברהם אבינו למסור לבניו שמות טומאה בעוד כשוף אסור מהתורה (ולפי כמה דעות גם לבני נח אסור היה לעסוק בכישוף) הרשב``ץ (רבי שמעון בן צמח) השיב כי שם טומאה אינו כשוף ממש, אלא הוא שייך לחוכמות הנוגעות בכשפים, שאותם מותר ללמוד ולדעת. הגור אריה פירש שנתן להם סגולות ומצוות כיצד לגרש מעצמם כוחות טומאה וכיצד מושלים בכוחות הטומאה. ואילו בספר מעשה ה` הכתב והקבלה נאמר: שלמדם ענייני טומאה כדי שידעו להבחין בין עבודה זרה ועבודת ה` וישמרו מכוחות הטומאה ומשמותיהם. ראינו כי דר` אוסואי למד סנסקריט השפה בה נכתבו ה``וודות``. בוודות אלה מצא דר` אוסואי את הרייקי ושלושים ושתיים הסמלים. הוודות הנם ארבעה ספרים הינדים קדושים שאותם כתב לפי המסורת בראמה. בראמה קיבל את ההארה שלו בסביבות 1800 לפני הספירה. אולם במסורת היהודית ישנו ספר הנקרא ``ספר היצירה`` המיוחס לאברהם אבינו שחי בסביבות 1800 לפני הספירה (1948 לבריאת העולם לפי ספירתנו) שמתחיל כך: בשלושים ושתיים נתיבות חוכמה.. אנו רואים הן בוודות והן במקורותינו את שלושים ושתיים הסמלים מאותה תקופה היסטורית. האם בראמה ואברהם היו אחד? אולי כך נסביר את ה``מקריות`` של בראמה ואברהם בדמיון גם את העובדה כי הודי ויהודי נשמעים קרובים ללא ה``יוד`` וסרהסווטי שפירושו גברת שרה ובית ספר נקרא אשרם כלומר אושר רם, טבע נקרא דבע ועוד דמיון רב בין הסנסקריט לעברית אפילו של ימינו. וכך המתנות שניתנו על ידי אברהם לבניו לארץ קדם חוזרים לארץ מוצאם ומוצאים את כוונתם העמוקה של הסמלים והשמות ודרכי פעולתם. מסקנה ברורה על פי רוב הפוסקים כי ניתנו על ידי אברהם מתנות רוחניים לבניו שיבחינו בין טוב לרע. ואם השמות של הסמלים שמופיעים בשלב השני של הרייקי, עליו נרחיב בהמשך, נמצאים הן בתנ``ך והן בקבלה אין ספק בקדושתם והם אינם נמנים על שמות הטומאה. אוריאל מעוז מאסטר רייקי
 

michalmandel@

New member
הסכמה והארה

אוריאל שלום! אין לי שום זכות להתפרץ לפורום זה. אבל יחד אם זאת ברצוני לומר את דברי. אני לא מרפאה ברייקי, סתם אדם מן השורה. אשה שמאמינה שיכולה להביא הרבה אושר לאחרים. אני מחזקת כל מילה שלך, אך ישנן לי כמה הארות ולא הערות. ראשית המלל שלך רב מידי וקשה לאנשים הפשוטים שלא נגעו בדברי תורה מימהם. שנית כשרושמים את שמות השם אסור לך לרשום את הקבצים בצורה שרשמת אלא ליצור הפרדה בין האותיות לדוגמא: ר-י-י או א-ל-ד וכו` אחרת אתה נושא את שם השם לחינם. חוץ מזה אם אתה רושם את 72 השמות ברצף אתה מסתכן בהתחברות למעגלים גבוהים שעלולים לפגוע לנו בקבצים של המחשבים האישיים אז בבקשה. יותר מאשר העגל רוצה לינוק הפרה רוצה להניק. פשוט זהירות על כולנו.מיכל
 
הסכמה והארה- תגובה

מיכל היקרה אור ואהבה. הכתב במחשב אינו בר קיימה אלא נק` אלקרוניות המרצדות על המסך בסדר מסויים אך אינו נחשב כתיבה ממש. לכן אין סכנה ואין איסור הלכתי לכתוב את השמות המפורשים במחשב. דברי הרב עובדיה יוסף בתשובה למכון הטכנולוגי לאור ההלכה (אין כרגע את המקור המדוייק) הדפסה לעומת זאת מחייבת אזהרה לשמור על קדושת הדף ולהביאו לגניזה וזאת לא עשיתי. במחילה מבורא עולם שיודע וחוקר כליות ולב כי לא לכבודי עשיתי אלא להאדיר תורה ברבים. תודה על ההארה. לגבי הארתך השניה אני חושב כי הדברים שכתבתי אינם מסובכים מדי ומוסברים בשפה שכל אחד יכול להבין גם בלי לימוד תורה שנים רבות. וגם עם השכל לא מבין הנשמה מבינה. ואם איש אחד החכים או גרם לי להחכים כתוצה מפרסום זה דיינו. אוריאל מעוז מאסטר רייקי
 

michalmandel@

New member
שוב תודה

אוריאל היקר! אני מודה לבורא עולם על הזכות הגדולה שזכיתי לה לשוחח עם אדם כמוך. באמת ובתמים לא התכוונתי לגרום לך יסורי מצפון או להזיק לכליותך. המטרה בהארה שלי היתה להאיר את תשומת לבך שגם אם רק רשמת את דבריך על המחשב בעל נק. האור האלקטרונית שכחת שאנשים מורידים כתבים להדפסה. ואז איכן קדושת הדף. אם אין מודעות לאנשים הם ישליכו את הדף וכאן הבעיה. לגבי ההארה השניה שלי אני עדין מרגישה שרשמת דברים בשפה גבוהה וחבל כי אם היה פוטנציאל של קריאת דבריך החכמים על ידי אנשים רבים, אני חוששת שפספסת את מטרתך כי בכל זאת ההגיון שולט ברוב הציבור יותר מהנשמה. אם אנשים מתכחשים לקול הנשמה אז אין לך חיבור איתם וחבל. מקווה ששוב הארתי את עיניך. זמינה בכל עת גם בפורום מודעות פנימית. עם הרבה אור אהבה והערצה לחקר הבילתי נגמר שלך מיכל.
 
למעלה