זה לא מדויק.
מאות שנים אחרי גילוי הזוהר עדיין היו ויכוחים בין גדולי ישראל , והיו גדולי ישראל שלא קיבלו את חוכמת הקבלה גם אחרי הזוהר והאר"י.
(ציטוט מויקי :
"אך הייתה גם התנגדות, בשו"ת הריב"ש תשובה קנ"ז מצטט רבי יצחק בר ששת רבנים בדורו שהם ממתנגדי הקבלה, והוא דן בדברי התנגדותם כדבר לגיטימי למרות שהוא באופן אישי מבין ומקבל כלגיטימית גם את השקפת המקובלים, בין היתר הוא כותב בשם רבו רבי פרץ הכהן שהוא איננו מחשיב את הספירות. גם בספר "יוחסין" לר' אברהם זכות הוא כותב בין השאר שיש הסבורים שר' משה די לאון חיבר את ספר הזוהר. פולמוס של ממש כנגד הקבלה הוא המחלוקת סביב ספר הזוהר. ר' אליהו דלמדיגו כתב את הספר "בחינת הדת", המתנגד לקבלה ומערער על קדמות הזוהר. חיבור נוסף בשם "ארי נוהם" של ר' יהודה אריה ממודנה הינו חיבור שהוקדש כולו לביקורת על הקבלה וספר הזוהר. גם הרב אלעזר פלקלס (תלמידו של הרב יחזקאל לנדא בעל ה"נודע ביהודה") בספרו "תשובה מאהבה" חלק א' תשובה כ"ו מבקר קשות את ספר הזוהר ומביע התנגדות לספרות המקובלים. . .")
בכל אופן : אני מכיר יג' עיקרי אמונה , ויש אומרים שהם שלושה , ויש אומרים שכל תריג' מצוות הם עיקרי האמונה.
באף אחד מאלו אין "חיוב להאמין בקבלה".
אני אישית מאמין בכלל של הרמב"ם "קבל האמת ממי שאמרו" - ושיש לבדוק דברים לגופם ולא לפי מי שאמרם.
שתהיה לך שבת שלום.
מאות שנים אחרי גילוי הזוהר עדיין היו ויכוחים בין גדולי ישראל , והיו גדולי ישראל שלא קיבלו את חוכמת הקבלה גם אחרי הזוהר והאר"י.
(ציטוט מויקי :
"אך הייתה גם התנגדות, בשו"ת הריב"ש תשובה קנ"ז מצטט רבי יצחק בר ששת רבנים בדורו שהם ממתנגדי הקבלה, והוא דן בדברי התנגדותם כדבר לגיטימי למרות שהוא באופן אישי מבין ומקבל כלגיטימית גם את השקפת המקובלים, בין היתר הוא כותב בשם רבו רבי פרץ הכהן שהוא איננו מחשיב את הספירות. גם בספר "יוחסין" לר' אברהם זכות הוא כותב בין השאר שיש הסבורים שר' משה די לאון חיבר את ספר הזוהר. פולמוס של ממש כנגד הקבלה הוא המחלוקת סביב ספר הזוהר. ר' אליהו דלמדיגו כתב את הספר "בחינת הדת", המתנגד לקבלה ומערער על קדמות הזוהר. חיבור נוסף בשם "ארי נוהם" של ר' יהודה אריה ממודנה הינו חיבור שהוקדש כולו לביקורת על הקבלה וספר הזוהר. גם הרב אלעזר פלקלס (תלמידו של הרב יחזקאל לנדא בעל ה"נודע ביהודה") בספרו "תשובה מאהבה" חלק א' תשובה כ"ו מבקר קשות את ספר הזוהר ומביע התנגדות לספרות המקובלים. . .")
בכל אופן : אני מכיר יג' עיקרי אמונה , ויש אומרים שהם שלושה , ויש אומרים שכל תריג' מצוות הם עיקרי האמונה.
באף אחד מאלו אין "חיוב להאמין בקבלה".
אני אישית מאמין בכלל של הרמב"ם "קבל האמת ממי שאמרו" - ושיש לבדוק דברים לגופם ולא לפי מי שאמרם.
שתהיה לך שבת שלום.