האם לנסות ייעוץ מקצועי

2אני

New member
האם לנסות ייעוץ מקצועי

בהמשך לדיונים הארוכים בעניין גיל ההתבגרות (כן קראתי כמעט את כל השירשור בפורום השכן) ולאחר התקף הורמונלי נוראי אתמול. הצלחתי לנהל עם ה"גבר" שיחה רצינית (רק לאחר שההורמונים קצת נרגעו) ולטענתו - הוא לא שולט בהתנהגותו, הוא יכול לצפות את זה מגיע אבל כשהוא בתוך "זה" הוא לא רוצה שום עזרה מאיתנו (הצעתי לו שכשהוא מרגיש שזה מגיע אז שפשוט יתפוס מאיתנו מרחק ויזהיר אותנו - אבל לטענתו באותו רגע אנחנו ממש לא מעניינים אותו) וכשהוא מסתכל על המצב אחורה הוא ממש מרחם עלינו ומבין את מצוקתנו. נראה לכם שכדאי לנו לפנות למישהו מקצועי לעזרה - או פשוט להמשיך להבליג ולשתוק.
 

תּמר

New member
אם את מרגישה שאת זקוקה ליעוץ

נראה לי שלא יזיק, ואפילו יכול להועיל. אם את מדברת על יעוץ לנער - על זה הוא צריך להחליט.
 

פלגיה

New member
כמו שתמר אמרה

נער, מתבגר או "גבר" יכול ללכת ליעוץ ולעזור לעצמו אך ורק כאשר הוא מבין את הצורך בזה. הוא צודק - כשהוא בתוך סערת ההורמונים אף אחד לא מעניין אותו והוא לא ממש שולט על עצמו ועל תגובותיו. המזל הוא שיש לו זמני רגיעה, ואז אפשר להבהיר לו עד כמה חשוב שילמד לשלוט בעצמו, ועד כמה מסוכן יכול להיות כשהוא לא עושה את זה. ולגביך - אין טעם לסבול סתם. אולי כדאי לך ללכת ליעוץ לצורך עצמך. זה יכול לעזור.
 

2אני

New member
תודה לשתיכן

אנחנו ננסה לפנות לעזרה גם לנו וגם לנער (הוא מודע ומוכן לנסות). מבטיחה לדווח אם אמצע את תרופת הפלא.
 

פלגיה

New member
אשמח לקבל תרופת פלא...

אגב לעיתים בטיפולים מהסוג הזה יש תקופות של נסיגה, אז לא להיבהל.
 

ganooov

New member
אם תמצא תרופת פלא,

תדעי מיד שזה לא זה
.
 

לורליי43

New member
לגבי תרופת פלא

הניסיון שלי עם תמציות פרחי באך- הוא ניסיון מעולה.המטרה של הטיפול בהן הוא איזון. ומאחר ותקופת גיל ההתבגרות מאופיינת בחוסר איזון הומונלי, זה מאוד עוזר. היתרון הגדול הוא שאחרי מפגש עם המטפל/ת, הטיפול נעשה בצורה עצמאית (לוקחים טיפות מספר פעמים ביום). אני יודעת שיש כאלה שממש לא מתחברים לנושא, אבל למי שמוכן לנסות, לדעתי שווה.אצלינו זה עבד בצורה בלתי רגילה.
 

פלגיה

New member
אני מצטערת

אבל רק המילים "מרכיבים מהאנרגיה של הפרח" עושות לי חררה. אבל כמובן - למי שזה מתאים ורואה שזה עוזר - למה לא?
 

לורליי43

New member
זהו, שזה ממש לא

הסיבה שאני כל כך מתלהבת מהטיפול היא שזה השפיע במקומות שבכלל לא חשבתי עליהם. הגעתי לטפל בגלל X (לחץ נפשי), ובמהלך הטיפול פתאום ראיתי שנעלמו גם Y ו-Z (שהיו בעיות פיסיולוגיות). בכלל לא ידעתי למה לצפות, וכשראיתי מה זה עשה- זה היה ערך מוסף רציני. כנ"ל לגבי הקטע ההורמונלי, אין אפשרות להשפיע עליו ב"נדמה לי". אם זה משפיע- מרגישים את זה בצורה מדהימה.
 

ganooov

New member
הממ..

אנשים שולטים במה שהם עושים, תמיד. הבעיה היא שהם לא רוצים לשלוט במה שהם עושים, ומעדיפים פריקה בדרך הנוחה (ואני אומר את זה מהנסיון המר שלי
).
 

תּמר

New member
אנשים *אמורים* לשלוט במעשיהם

ולעיתים הם בוחרים שלא לעשות כך.
 

ganooov

New member
לאלא.

הם תמיד שולטים. יש להם יכולת לבחור איך להגיב, וזה תמיד קיים, ומכאן שהשליטה בידיהם.
 

ganooov

New member
לא.

היכולת לבחור היא לא גורפת ברמה הזאת. אדם לא יכול לשלוט על מצבים שאחרים מכניסים אותו אליהם, או שליטה על סיטואציות שגורמות לזה, הוא יכול לבחור - ברמה כלשהי - איך להגיב כשהוא כבר בפנים.. (וזה אם נתעלם מכך שאנשים יכולים לדחוק את עצמם אל תוך התקף חרדה, לפחות מהיכרותי הדלה עם הנושא [היכרות בלתי אמצעית, תּמר, למקרה שתהית]) וזה לא משנה את העובדה שאדם, גם במקרה של התקפים חזקים, יכול לשלוט ברמה זו או אחרת על מה שהוא עושה. שפיטה של איך האדם התנהג במקרה של התקף חרדה היא כמובן לא מעשה חכם.
 
למעלה