האם לקחת קבלן מפתח או רק קבלן שלד?

Tula1

New member
האם לקחת קבלן מפתח או רק קבלן שלד?

יש לנו דילמה בתור מתחילים - האם לקחת רק קבלן שלד ואח"כ להתמודד עם כל אנשי המקצוע לבד? האם לקחת קבלן שלד ואח"כ קבלן גימור? האם לקחת קבלן מפתח שיפקח מהתחלה ועד הסוף על הבנייה? לי יש זמן להתעסק עם ריצות ופיקוח, אבל אני לא מקצועית בכלל בתחום כך שיכולים לעבוד עליי או לעשות עבודה עקומה ולך תוכיח אח"כ.... בקיצור- אשמח לשמוע מה עשיתם ואיך התחלתם את תהליך הבנייה, בעיקר אנשים שאין להם נסיון או הבנה בבנייה. תודה וחג שמח
 

ענתש

New member
אנחנו החלטנו חד משמעית לשלם יותר

ולא להסתבך. עד כמה שהבנתי המצב הוא כזה - לקבלן עד מפתח יש יתרון שהוא נותן אחריות מלאה על כל הבניה וכל מה שמשתבש במהלכה או אחריה בלי יכולת להאשים אחרים (שזו ה-בעיה של לקחת אנשי מקצוע בודדים). יש לו חסרון שזה יעלה לך ברווח הקבלני. כמו כן יש חסרון שאם הוא קבלן לא ישר (ויש כאלו לצערי) הוא יכול לרמות אותך כי מה שאת משלמת - את משלמת. את לא יכולה לפקח על איכות החומרים ולוודא שהוא אכן עושה מה שסיכמתם ולא מעגל פינות. אפשרות אחרת היא לקחת מפקח בניה שהוא יוציא מכרזים לכל שלב ויפקח על ביצוע כל שלב. במקרה הזה חוסכים את העלות של הרווח הקבלני אבל משלמים שכר למפקח (זה לא מגיע למחיר של רווח קבלני, זה סביב 1000$ לחודש בניה). במקרה הזה יש לך גם יותר התעסקות כי את מעורבת בקבלת הצעות מחיר מכל איש מקצוע ובחירת אנשי המקצוע ומבחינת אחריות זה שוב, אחריות של כל איש מקצוע למה שהוא עושה. ושוב יש את עניין היושר כמו בכל מקצוע - חשוב שהוא באמת יבחר מה שטוב לך ולא יקבל כסף מהצד ממציעי הצעות המחיר כדי לבחור בהם. גם זה קורה. אנחנו הולכים על הקומבינציה היקרה בשאיפה שזה יגרום לנו לבנות גם בניה טובה וגם עם אחריות וכמה שפחות (עד כמה שניתן) כאבי ראש... ניקח קבלן עד מפתח וגם מפקח אובייקטיבי מטעמינו שיפקח עליו.
 

בינא

Member
אתם צריכים מלווה בניה מקצועי

מלוה בניה מקצועי נותן לך את כל השרותים המקצועיים הכוללים: 1) תיאום-תכנון ובדיקת התוכניות לפני הבניה. 2) בדיקת כתבי הכמויות והמפרט הטכני הנדרש. 3) תמחור לבדיקת התאמה לתקציב הבניה הכולל. 4) בקשת הצעות מחיר מקבלנים ובחירתם תוך התאמה לתקציב שהקצבתם. 5) הוצאת לוח זמנים לבניה, המהווה גם בסיס ללוח תשלומים עם התקדמות הבניה 6) ניהול-בצוע הבניה, תוך תיאום בין קבלני המשנה באם ויתרתם על קבלן ראשי 7) פקוח טיב על הבניה, בדיקת בצוע לפני תשלום ואישור % התשלום בהתאמה להתקדמות בעבודה. 8) בדיקת העבודה במהלך ובסיום הבצוע של כל שלב. 9) מסירת היחידה למזמין 10) תיאום המהלך העבודה עם האדריכל/ית, מהנדס/ת, פקוח ועדת בנין ערים ו/או מהנדס המועצה/עיריה, חברת החשמל, בזק, כבלים ואחרים נדרשים. עלות מלווה בניה מתכסה ויותר בגלל שהימצאותו מאפשרת למזמין לעבוד במחירי קבלנים, לקבל מספקים מחירי קבלנים ומניעת תביעות הדדיות במהלך ובסיום העבודה. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר "בית" שכתובתו למטה.
 

Rשף

New member
אני מסכים, וגם אנחנו בחרנו בדרך הזו

אבל "מלווי בניה" או "מנהלי פרויקט" הם די נדירים בבניה הפרטית.
 

Rשף

New member
ששש... אל תספר לזה שלנו

אני עדיין לא מבין למה הוא צריך את זה (יש לו פרנסה נוספת), ושאלה אלייך- אני גם לא מבין ממה מתפרנסים מהנדסי בניין, לא מעט עבודה בשביל 1000-2000 דולר.
 

fireman

New member
אני בעצמי מקווה להיות מהנדס בניין

בעוד שנתיים לערך עם התמחות בקונסטרוקציות ובניהול בניה (ביצוע) מרבית העוסקים בתחום הבניה הפרטית הם הנדסאי בניין ולא מהנדסים וזאת בגלל הגבלות המחוקק לגבי יכולת התכנון\ביצוע שיש להנדסאי אל מול מהנדס....שזה בערך שמים וארץ. הנדסאי יכול לתכנן מה שנקרא מבנה פשוט (עד גובה של 12 מ' ומפתחים של עד 6 מ'). אם אתה למשל מתכנן לבנות בית של 2 קומות ובקומה הראשונה יש לך מפתח של 7 מ' למשל, הנדסאי לא מורשה לתכנן את זה כי אסור לו לתכנן קורה באורך של יותר מ6 מ'. בעוד מהנדס (בהתאם לתחום ההתמחות) יכול לתכנן ולפקח על בניה של בניינים מרובי קומות, גשרים, קירות תומכים, מבנים מבטון דרוך וכוליי וכוליי...להנדסאי אין את האפשרות הזו ועלויות העבודה על פרוייקט נמדדות בסדר הגודל שלו. הנדסאי או מהנדס שמכלכל את עצמו על 1000-1200 דולר מפרוייקט אחד שהוא לוקח מהרגע שזה מתחיל ועד לרגע שזה נגמר עדיף שימכור פחיות שתיה בתחנה מרכזית מצידנית, שם הוא ירוויח יותר, כולם בד"כ מלווים מספר פרוייקטים בו זמנית. מלבד התכנון עצמו שכולל את החישובים הסטטיים שזה ה"ברוך" האמיתי הביקורים באתר הם עניין של שעה לפני כל יציקה בשלבים הרלוונטיים וזה הכל, פרוייקט בניה פרטית כולל פחות או יותר 5 ביקורים של מתכנן הקונסטרוקציה שצריך לחתום עליה לפני היציקה ולוודא שבוצעה עפ"י תוכנית. אם על בית של 200 מ"ר לוקחים 1000-1200 דולר לתכנון קונסטרוקציה וביקורת ביצוע, תחשוב כמה לוקחים על מבנה של 4 קומות עם 16 דירות או על מבנה מסחר של 5000 מ"ר שבנוי מפלדה או על תכנון של גשר רכבת.... מעבר לכך יש מהנדסים שפונים לכל מיני תחומים כמו פיקוח עליון כשכירים בחברות כמו ברן למשל, יש שפונים לתחום הייעוץ, יש שבוחרים להיות עצמאיים ויש את אלו שממשיכים לתואר נוסף ולעיתים גם לדוקטורט ומשתלבים בהוראה.
 
למעלה