לדוגמה
עזרתי בזמנו למס' אנשים בחומר של מתמטיקה תיכונית. מסתבר שיש כאלו שלא מסתדרים טוב עם הצבות. ברמה הכי בסיסית, כמו להציב פרמטרים במקום a,b,c במשוואה ריבועית, או להציב 5 במקום x בפונקציה. נשמע לכם בוודאי מוזר, כי מה יש כאן לא להבין, אבל עובדה. יש אנשים שרעיון ההצבה לא אינטואיטיבי בכלל בשבילם. אז אם מישהו מתקשה להבין מה בדיוק לעשות כשאומרים לו להציב x=5 במשוואה פשוטה, אני מהמרת על כל כספי שהוא גם יתקשה להבין איך להציב סדרה An מסויימת בטור נתון כדי לחשב את סכומו. כי זה אותו דבר, רק קצת יותר מסובך (כי זה ברמת הפשטה גבוהה יותר). או אם להסתכל על זה הפוך: אם יש מישהו שמבין איך להציב סדרה בטור, אין שום סיבה בעולם שהוא לא יבין איך להציב x=5 במשוואה ריבועית. אז הצבות (למשל) זה א"ב של מתמטיקה, ומשתמשים בהן תמיד, גם בתיכון וגם בתואר. א"ב נוסף הוא הלוגיקה הבסיסית שמשמשת להוכחת משפטים וטענות. מי שלא הסתדר עם הלוגיקה הזאת בתיכון, למה שיסתדר איתה בתואר? הלוגיקה היא אותה לוגיקה. אם כבר אז השימוש שעושים בה בתואר הוא מורכב יותר. זה לא "משהו שונה לגמרי" וזה בטח לא משהו פשוט יותר. וכולי.
עזרתי בזמנו למס' אנשים בחומר של מתמטיקה תיכונית. מסתבר שיש כאלו שלא מסתדרים טוב עם הצבות. ברמה הכי בסיסית, כמו להציב פרמטרים במקום a,b,c במשוואה ריבועית, או להציב 5 במקום x בפונקציה. נשמע לכם בוודאי מוזר, כי מה יש כאן לא להבין, אבל עובדה. יש אנשים שרעיון ההצבה לא אינטואיטיבי בכלל בשבילם. אז אם מישהו מתקשה להבין מה בדיוק לעשות כשאומרים לו להציב x=5 במשוואה פשוטה, אני מהמרת על כל כספי שהוא גם יתקשה להבין איך להציב סדרה An מסויימת בטור נתון כדי לחשב את סכומו. כי זה אותו דבר, רק קצת יותר מסובך (כי זה ברמת הפשטה גבוהה יותר). או אם להסתכל על זה הפוך: אם יש מישהו שמבין איך להציב סדרה בטור, אין שום סיבה בעולם שהוא לא יבין איך להציב x=5 במשוואה ריבועית. אז הצבות (למשל) זה א"ב של מתמטיקה, ומשתמשים בהן תמיד, גם בתיכון וגם בתואר. א"ב נוסף הוא הלוגיקה הבסיסית שמשמשת להוכחת משפטים וטענות. מי שלא הסתדר עם הלוגיקה הזאת בתיכון, למה שיסתדר איתה בתואר? הלוגיקה היא אותה לוגיקה. אם כבר אז השימוש שעושים בה בתואר הוא מורכב יותר. זה לא "משהו שונה לגמרי" וזה בטח לא משהו פשוט יותר. וכולי.