אין לי מחקרים, יש לי מידע מהשטח
האפשרות אכן לא סבירה יותר מאשר כשל טכני ברכב או ארועים רפואיים של הנהג וההבדל היחיד שבמקרה זה הנהג לוקח סיכון במכוון ועל שני הדברים האחרים קשה יותר לשלוט.
כדי להלחם בכשל הטכני מעבירים את הרכב טסט מדי שנה (ברכב ציבורי או ישן לעיתים תכופות יותר - דבר שגוזל הרבה יותר מזמנו של הנהג, כדי להאבק בארועים הרפואיים הנהג נשלח לבדיקות מדי חידוש רשיון, מחייבים רופאים (בחוק) לדווח על מצבים בריאותיים הפוגעים בנהיגה, מחייבים נהגים בעלי סיכון להצטייד בדברים מקטיני סיכון (למשל על חולה סכרת נאסר לנהוג בלי שיהיה ברשותו דבר מה מתוק.)
התפקיד הבסיסי של השוטר הוא להפסיק את ביצוע העבירה, לנהג, נוסע, הולך רגל שנקלע לארוע רפואי מוענק טיפול מיידי (ולא תאמיני כמה כאלה הבאתי בעצמי, תוך מה שאת קוראת בזבוז זמן שיכול להיות מנוצל לתפיסת עבריינים, לבתי חולים או הזעקתי אמבולנס וטיפלתי לאחר מכן באבטחת רכבם) רכב שנמצא לא תקין במקרה חמור במיוחד מופסקת נהיגתו מיד, אם המצב פחות חמור ניתן לנהג זמן מספיק להגיע לביתו ולאחר מכן אישור נסיעה חצורך תיקונים והזמנתו לבדיקה שהתקלה תוקנה - שגם זה טרטור גדול למדי ומי שמסכן במכוון למשל ע"י נהיגה בכפכפים מטופל גם כן לפי הצורך, לא מתוך רצון לנקמה אלא מתוך רצון שאת ואחרים יוכלו להיות בטוחים יותר בכביש.
אין לי סטטיסטיקה אבל מאלפי התאונות שטיפלתי בהן, מאלפי הפצועים שחזיתי בכאבם ומהגוויות המרוטשות שהוכנסו לשקים בצידי הכביש למדתי ממה הדברים האלה נגרמים ושיש לעשות כל דבר כדי להפחיתם גם אם זה לא נוח לכמה אנשים, נראה לי שלו היית יושבת שבוע אחד בניידת תנועה בינעירונית או באמבולנס היית מבינה טוב יותר את הדברים - זה לא נקמה ולא שכרון כח - זה נטו הצלת חיים.