האם מישהו מוריד רגל בסיבוב ? לפעמים

האם מישהו מוריד רגל בסיבוב ? לפעמים

קורה לי שמחוסר בטחון אני מוריד רגל בסיבוב עם הקטנוע האמת שזה קצת נותן לי הרגשה טובה יותר. האם מישהו מרוכבי הפורום הקטנועיסטים גם מתחבר להרגשה הזו ? "בקטנוע החיים נגמרים ב 45 מעלות "
 

micmuk

New member
כן ולא

כן לפעמים גמני מורידה רגל בסיבוב אבל לא מחוסר ביטחון אלא בשביל האיזון מיק
 

נתן.ל

New member
לא לא לא לא לא לא לא ../images/Emo70.gif ../images/Emo70.gif

לא מורידים רגל !!! יש נטיה מפגרת כזאת לקטנועיסטים וגם לחלק מרוכבי האופנועים עם נשמה של קטנועיסט להוריד רגליים. זה אסור!!! לרגליים יש מקום על כלי הרכב ואין להם מה לחפש על הכביש חוץ מבכאשר הרכב בעמידה מלאה. אולי תגידו גם שאתם נוסעים עם כפכפי אצבע ומורידים רגליים בנסיעה? זה בכלל יהיה מצויין בשביל לשמור לכם על שלמות הרגל - NOT!
 

be_roo

New member
../images/Emo45.gif רגע קטן של חוסר תשומת לב

וכף הרגל פוגעת בקרקע או במשהו אחר ואתם עפים קיבינימט
 
בטח שלא נוהגים עם כפכפים - אבל

כמו שהאופנועניסטים מורידים רגל למה לא כדאי לקטנועניסטים להוריד? אם אפשר - אז למה לא ?
 

micmuk

New member
זה לא עובד ככה

בעיקרון באמת לא מורידים רגל בנסיעה (בגלל זה לומדים לעשות סלאלום במגרש ושאר מיני מבחני יציבות) ועוד יותר אסור להוריד רגל בפפקים כשנדחפים בין המכוניות, לך תגד מי יוריד לך ת'רגל. אבל - (ואני אומרת את זה בהסתייגות) אם אתה באמצע סיבוב ואתה מרגיש שאין לך שיווי משקל ואם לא תוריד רגל כדי לאזן את עצמך, אתה תמצא את עצמך שרוע על הכביש (ואולי גם איזה נהג נחמד מאחורה גם ימעך אותך עם הגלגלים שלו - מתה על הציניות שלי
) אז כן מותר להוריד רגל, רק תשים לב באמת לא לגעת בכביש אלא רק לאזן את עצמך קפיש?!
 

Skid McMarks™

New member
יש לי שאלה אליך...

"מגיע לסיבוב ומרגיש שאין לך שיווי משקל", איך, איך מישהו מגיע למצב כזה??? אם את לא מסוגלת לקחת סיבוב כמו שצריך קחי אותו יותר לאט או יותר מהר, בצורה שכן יהיה לך בו שיווי משקל, אבל אין כזה דבר "להגיע לסיבוב בתחושה של חוסר שיווי משקל", איך בכלל יש לך אומץ להשאר על הדו"ג אם את מגיעה למצבים כאלה? מה זה להוריד רגל כדי להרגיש יותר שיווי משקל? חשבת פעם שאולי את עושה משהו לא בסדר ואולי כדאי להתייעץ עם רוכב קצת יותר מנוסה מהפורום לגבי איך בדיוק אמורים להתנהג על דו"ג? מפחיד אותי רק לשמוע דברים כאלה...
 

micmuk

New member
גם לי יש שאלה בשבילך

הבה נעשה בוחן פתע... (אגב, פיזיקה למדת פעם?) בכל אופן, כאשר מבצעים תנועה סיבובית, הרשה לגלות לך, יש תאוצה זוויתית (אני לא ארחיב בנושא, אני יכולה להפנות אותך לספרים אם חשקה בכך נפשך). התאוצה הזאת קיימת בנוסף לתאוצה שיש כניגזרת של המהירות (עד כאן מבין, או שסינית?!) בכל מקרה (את החלק הזה אתה בטח יודע) על מנת לישמור על איזון בתנועה סיבובית יש להטות את הגוף לתוך פנים המעגל (דהיינו: אם הסיבוב עם כיוון השעון הגוף יהיה מוטה ימינה). כאשר רוכב מרגיש שהטיית הגוף אינה מספקת לשמירה על האיזון, ניתן להוריד רגל כדי שהאיזון יהיה מספיק טוב, ואני ל אמדברת על השכבות דוגמת תחרויות אופנועים כבדים (או משחקי מחשב...) אני מדברת על הורדת רגל לאיזון. הלו אנשים אל תוציאו את דבריי מהקשרם, אוקיי? ותרשה לי לומר לך עוד משהו - אני כבר מעל 5 שנים רוכבת על דו"ג, בכל כביש (מהיר / בינעירוני/ עמוס /לא עמוס והשד יודע מה), בכל מזג אוויר בכל מצב בכל יום (טוב חוץ משבתות וחגים) אז אולי את הקטע של ההתייעצות אני בכל זאת אחסוך מעצמי אתה לא מתנגד, נכון?! מיק
 
להוציא גוף כן...רגל...אין צורך...

על פתרון "המבט" כנגד פחד מאי שמירת איזון את מכירה? עובד הרבה יותר מרגל... וזה בא מאחד שהוריד רגל במשך הרבה זמן ... והבין שטעה...
 
יחסית פשוט...

רוב הרוכבים מסתכלים מאד מאד קרוב לגלגל הקידמי שלהם גם בהטיה ובגם בקו ישר כשהרעיון הוא להסתכל כמה שיותר רחוק ולסרוק אחורה וקדימה כל הזמן... בהטיה כאשר מסתכלים רחוק לתוך הסיבוב ולנקודת היציאה אפקט הפחד מנפילה יורד משמעותית.
 

Skid McMarks™

New member
בואי נדבר פיזיקה, וגם קצת לוגיקה...

הפיזיקה אומרת שכאשר גוף נכנס לסיבוב מופעל עליו כח הידוע בכינויו העממי כח צנטריפוגלי, דהיינו - כוח הדוחף את הגוף החוצה מהסיבוב. על מנת להשאר בתוך הסיבוב הגוף צריך משהו שישאיר אותו בפנים - למשל הטיה לכיוון פנים הסיבוב. בנוסף הפיזיקה אומרת שככל שגדלה מהירות הסיבוב כך גדל בהתאם הכח המנסה לשמר את הגוף בקו ישר כלומר דוחף אותו החוצה מהסיבוב. זה ככה, על קצה המזלב, מה לעשות, אפילו בגרות בפיזיקה לא עשיתי,
שכמותי. עכשיו, הלוגיקה אומרת (לוגיקה = הגיון בריא, ידוע בכינויו גם כ-common sense, אם אין לך בעיה עם אנגלית), אם אתה מגיע למצב שבו הכח המופעל עליך בסיבוב כתוצאה מהמהירות הגבוהה שבה אתה נכנס אליו הוא כח הדורש ממך על מנת להשאר בתוך קו פניה רצוי להגיע לזוית הטיה שאיתה אתה מרגיש לא נוח - אתה לא מגיע לסיבוב במהירויות האלה אלא במהירויות קצת יותר נמוכות. מספיק מובן?
 

micmuk

New member
ונגיד

שהערכת את הסיבוב בצורה מסויימת וכשנכנסת אליו התברר לך אחרת אז מה?! אתה עושה "פוס" (סופ הפוך למי שלא הכיר עד עכשיו...) חוזר בחזרה להתחלה ולוקח את הסיבוב כמו שצריך?! טוב, אל תגזים אתה יודע בדיוק למה התכוונתי וגם אמרתי את זה כבר קודם - ברור שעדיף ורצוי (דקה אני אחפש עוד מילים שתבין)ולא מומלץ וטוב יותר ונכון יותר (עוד מילים?!?) לא להוציא רגל, אבל אם אין ברירה אז מוציאים!! אני חושבת שסיכמנו את הנושא אה - ובקשר לאנגלית I didn't understand מיק
 

Skid McMarks™

New member
יש לי רק דבר אחד להגיד לך.

בלי קשר לדו"גים, אלא עצה לחיים - תנסי לא להתנפל על אנשים שמנסים לעזור לך. את לא צודקת, את מתווכחת בצורה מכוערת, כל זאת אחרי שאמרתי לך - מנסיון אישי - לכי תשאלי רוכב מנוסה, שיסביר לך איך לוקחים פניות. למה? כי לי משום מה לא קורה שאני "לא מעריכה נכון את הסיבוב ואז מורידה רגל רק בשביל האיזון ולא לגעת איתה ברצפה". למה? כי אם אני באמת אתרסק באותו רגע הרגל הזאת לא תלך יותר אף פעם. מגעילה אותי הצורה שבה אנשים מתייחסים לאנשים שמנסים לעזור להם.
 

tygger

New member
תשובה לך micmuk

נאמר כי נכנסת אל פניה וגילית כי הרדיוס של הפניה השתנה. אז נתחיל ממספר דברים הקודמים לכניסה לפניה, 1. לא הבטת נכון לתוך הפניה. המבט אמור להשלח רחוק ביותר ככל האפשר לתוך הפניה על מנת למנוע "הפתעות" כאלה. 2. לפניה שלא מכירים, לא נכנסים מהר מדי. בטח כאשר אין לך מספיק ניסיון. (ולא, 5 שנים וגם לא 20 שנה לא מרשימים אותי) באותו האופן התשובה לשאלה. יש להפנות את המבט אל נקודת סיום הפניה. עמוק ככל האפשר (רחוק) ולא להתרכז בעצמים נייחים באיזור הקרוב אליך (עמודים, גדר הפרדה, מדרכה, עמודים אמרתי
) באופן כללי, ב95% מהמיקרים, יש עוד קצת מקום להשכיב את האופנוע ולפנות. אז שולחים מבט רחוק קדימה, וממשיכים את הפניה. אחר כך תעצרי להסדיר את הדופק ושאר ירקות. אם כבר הגעת למצב כזה בעייתישאת לא יכולה לעשות את זה (פחד), אז תישרי את האופנוע/קטנוע, תבלמי חזק ותחזרי להטיה. זה במידה ואין לך מספיק ניסיון לבלום בעדינות בבלימה.
 

Skid McMarks™

New member
ועוד דבר קטן, בינינו.

אחרי 5 שנים את עדיין מוציאה רגל בפניות על קטנוע? אלוהים יעזור לך, כי כנראה שאף אחד אחר לא יכול. בגלל שככה, בינינו, אין אלוהים - כנראה שבסופו של דבר כל העסק הזה יגמר, לא כל כך טוב בלשון המעטה.ובנוסף,כל הכבוד על גישת ה"את הקטע של ההתייעצות אני אחסוך מעצמי", לבריאות, את יודעת הכי טוב, שיהיה לך בכיף.
 

גרמי

New member
5 שנים על דו"ג אה????

אולי נדמה לך שאת יודעת לרכב. אם את חוסכת מעצמך את ההתייעצויות, את רק מונעת מעצמך את האפשרות ללמוד ולהתקדם. אחרי 7 שנות רכיבה "בכל כביש, בכל מזג אויר, בכל מצב ובכל יום" כלשונך, עשיתי קורס "אופנוען מאומן" של גידי פרדר, ונדהמתי כמה לא ידעתי על רכיבה, וכמה הרכיבה שלי השתפרה תוך יומיים של אימונים במגרש ועל הכביש. באותה מידה ברור לי שעדיין יש לי הרבה מה ללמוד. בקיצור, צאי מהשאננות שלך. ההוא למעלה לא יהיה זה שיציל אותך מהתאונה הבאה (לא עלינו...), גם אם הקפדת תמיד לא לרכב בשבתות וחגים.
 
../images/Emo45.gif ../images/Emo124.gif היי... מיקמוק....

אם תמשיכי כך ישאר ממך בסוף צ'יקמוק...
 
למעלה