האם מישהו מוריד רגל בסיבוב ? לפעמים

במקום להוריד רגל תפנה עוד מבט

לתוך הסיבוב. הרגל לא עוזרת בשיט... עצה גרועה נתת פה לדעתי.
 

™asper©

New member
ברכיבה...

מנהלתית אין באמת צורך להוריד רגלים בפניות. אבל, היום בבוקר למשל נחה עלי רוח הקרב ונפש הסופרמוטרד היכתה בי, אז במשך מספר סיבובים מוכרים ואהובים רגלי ירדה תוך כדי הטיה חדה של הקטנוע, זה פשוט נותן הרגשה בטוחה יותר ולבטח יעזור ברגע שהקטנוע ירחיב פיתאומית את רדיוס הפניה כתוצאה מהחלקה חלקית של הציגים.
 
כלומר,תעזר ברגל כדי להרים את

הקטנוע?באיזה מהירות?איזה סוג פניה? איך הרגל עוזרת למנוע הרחבה של הסיבוב? לא הבנתי...
 

™asper©

New member
תשובה לרבי...

אני שולח רגל קדימה סטייל סופרמוטו בפניות טכניות, כלומר עד 50-60 קמ"ש ואז אם יש החלקה קטנה והרחבת רדיוס הפניה (פס שמן/מים קטן, פס צבוע, סתם אספלט חלק) אבל הרגל יכולה בהחלט לעזור קצת ולתמוך ע"י בעיטת הקטנוע כלפי מעלה. נכון שלא תמיד זה עובד ונכון שזה יכול לפגוע ברגל בנפילה, אבל מבנה הקטנוע שלי (ראנר 180) בכל מקרה יגרום לפגיעה ברגל בצורה כזו או אחרת. בפניות מהירות (100+) אין על מה לדבר, הרגל והברכיים מכונסות בתוך הכלי ומחבקות את השדרה המרכזית.
 

aeroxman

New member
איך בדיוק זה עוזר לך לשמור על שיווי

משקל? בואי נגיד שאת פונה ימינה, אז כשאת שולחת את רגל ימין שלך לתוך רדיוס הסיבוב את מעבירה את מרכז הכובד שלך ימינה. וזה מה שאת לא רוצה! כי הרי את לא רוצה לפול ימינה. נכון?
 

yuvalfra

New member
היא מנסה לא לפול שמאלה מחוץ לסיבוב

בשל הכוח הצנטרפוגלי. לפחות לפי דעתי...ימינה איך אפשר ליפול? צריך להיות נופל מקצועי כדי לעשות את זה (לפנות ב-100 קמ"ש עם הטיית כידון קיצונית)
 
צריך להטות את הכידון פחות ימינה..

ואתה על האספלט...חוץ מיזה...לא לזה הם התכוונו ליפול מחוסר שיווי מישקל, חלק מהאנשים פה איפלו לא יודעים למה הם מפחדים וממה.. הם מפחדים מסיבוב מהיר בגלל שהם יצטרכו להשכיב מדיי וזה מפחיד שהגלגל האחורי יחליט לצאת מהמסלול..(לזרוק תחת)והופ על הריצפה... חחחחחחחחחחחח נהנה מהדיבור והתרגלתי לדיבור של הפורום... סתם אחי שמע קיצור הסכנה היא שיהיה משהו על הכביש כמו חול/חצץ/שמן וכל דבר שיפגע בדביקות הגלגל...ואז את נופל לתוך המעגל...
 

S A T L A N

New member
התעלקות על שירשור

היום חזרתי לי מהבריכה ואני חכם גדול לא מקשיב למנוסים ממני (מישהוא אמר טיגר...?) אקיצר נסעתי פחות מדקה הצמיגים לא הספיקו להתחמם ואני מנסע לתת בראש עם השכבה רצינית מפה לשם (ספק בגלל הפס הלבד המפריד לא ברור אם בגללו או לא) אבל בכל מקרה אחת שתיים והזנב האחורי מתפרפר לי הופה נופל לצד הפנימי של הסיבוב נותן בטעות פול גז מתוך אינסטיקט (דבר שהתגלה כטעות) והופה ועכשיו לזנב מתחשק לשפשף את הצד השני של הקטנוע אחחחח אחחחח אחחח איזה מזל בפעם השנייה נתתי מכת גז חלשה יותר והופה אחת שתיים קצת פירפורים של הגלגל האחורי ודופק של 220 והקטנוע מתיישר עוד יום שנגמר בטוב (אני נדרש להגיד ברכת הגומל עכשיו אז להתראות לכולכם!!!
 

aeroxman

New member
לכן, כמו שאמרו חכמים ממני...

המבט שלוח קדימה! אתה יכול לראות מה מגיע אליך להתכונן ולהתכוונן...
 
ומי אמר ש"אופנועניסטים" מורידים

רגל? זו פשוט טעות לעשות את זה וגם אין לזה ממש סיבה חוץ מפחד שנובע מחוסר שליטה(לא מתייחס לרכיבת SM או שטח...)וחוסר הבנה של היכולת האמיתית של האופנוע לפנות.
 
הפחד שלי הוא כש....

אני בסיבוב ומתחיל להזרק החוצה מהסיבוב אז אני מטה את הקטנוע הצידה אבל אז אני מקבל פחד שאולי אפול ואז הרגל יורדת החוצה ותומכת וכך אין לי פחד שאחליק.אז להאיט את המהירות ! אפשר !אבל.... אולי אני לא יודע את מגבלות הכלי שאני רוכב עליו אבל עד כמה אסתכן ?? עדיף לא ליפול ואם הרגל עוזרת לי אז למה לא ??? במגרש אין לי את אותם תנאים של הסיבוב.
 

Skid McMarks™

New member
אז תיקח את הסיבובים יותר לאט.

זה לא שאתה לא יודע את מגבלות הכלי, לפי איך שאתה נשמע מגבלות הכלי הן מאוד רחוקות ממה שאתה מסוגל לעשות כרגע. "עד כמה אסתכן"? אתה מסכן את עצמך כל פעם שאתה לוקח סיבוב במהירות שאתה לא מסוגל לשלוט בה על הקטנוע.
 
חלק מהפתרון טמון במשפט האחרון

אימוני מגרש עם מישהו שיכול להדריך אותך טיפה. שם תוכל להכיר בבטחה יחסית את מגבלות הקטנוע ואת המגבלות שלך. לדעתי,אין סיבה ברכיבה מנהלתית ואפילו לא ברכיבה חזקה על קטנוע לשלוח את כף רגל החוצה מהמדרס. הבעיה לדעתי נוסעת מחוסר בטחון בכמה אפשר להטות את הקטנוע,החוסר בטחון לדעתי נובע גם בגלל יכולת אישית של הרוכב(ואני לא מאשים פה אף אחד,מי שאין לו חברים מנוסים שיסבירו או לא עבר איזה קורס הדרכה נורמלי או למד אצל מורה ממש ממש טוב)וגם בגלל חוסר הכרה של יכולת הקטנוע לסוע בהטיה. חבל שזה המצב,כי אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב שבו אתם צריכים את הידע והבטחון...ולא יהיה לך אותו...ההמשך ידוע...
 

TheReverend

New member
רגליים בסיבוב

לדעתי, אין פה כן ולא, הכל תלוי ברמת ההטייה ובפסיכולוגיה של הרוכב. אם הוצאת הרגל עוזרת לך פסיכולוגית מה טוב רק, כמו שכבר כתבו פה, תיזהר שלא תיגע באספלט וכל תדחוף את הקטנוע מהפנייה החוצה. לגבי הרגל החוצה ובמה זה מועיל: רוכבי הסופרמוטו, השאילו את צורת הרכיבה הזו מרוכבי השטח ואילו עושים את זה משתי סיבות, הראשונה היא ע"מ לישר את האופנוע בבעיטה בעת אובדן אחיזה בקידמי(דבר שקורה לא מעט בשטח) ושנית ע"מ להעביר עוד משקל קדימה וכך להגביר את האחיזה בקידמי. למיקמוק: עיצה אישית: אל תהיי בטוחה שאת יודעת לרכב, גם אחרי 20 שנה זה לא בטוח
ל"אופנועיסט דנדש" - חפש במאמרי פורום האופנועים את המאמר על היגוי הפוך. לכולם: אימון מגרש זה אחד הכלים הטובים ביותר שיש לנו ע"מ להגיעה לרמת רכיבה טובה בתנאים מבוקרים. עדיף לא לבד אלא עם אנשים טיפה יותר וותיקים ומנוסים שיוכלו להתבונן בכם בזמן רכיבה ולתת לכם הערות\עיצות בקשר לסגנון הרכיבה שלכם.
 
אני יודע על היגוי הפוך...

וואלה וגם נהנה / ונדהם ממנו! למה אתה אומר את זה כתבתי טעות בתגובה?! ואם כן תסלח...
 
למעלה