האם מישהו שם לב לטעות של ישו ?

  • פותח הנושא bazr
  • פורסם בתאריך

bazr

New member
האם מישהו שם לב לטעות של ישו ?

ישו ביטל את הדין בכך שאמר : "אל תעשו דין באחרים כי יעשו איתכם דין " בכך ביטל את כל מצוות בני נוח שנצטווה אדם הראשון כי אם אין דינים - אין משמעות לאף אחת ממצוות בני נח,,,.
 

yevgeny94

New member
דעתי בנושא

שלום bazr, אני מבין שאתה חדש בפורום ראשית בפורום אסור להשתמש בראשי תיבות של קללה כי השם שציינת עלול לפגוע במאמינים ועדיף להמנע מהשם הזה ועדיף במקום זה להשתמש בשם ישוע כפי שנהוג לומר בפורום ואפילו בכללי הפורום זה כתוב הנה זה: כל המשתמש במילה ישו במקום ישוע תימחק הודעתו, ונא להקפיד על נימוס וכבוד רבתי בניסוח ההודעות , זו כנסייה וירטואלית, והכבוד מתבקש מאוד. (י ש " ו ידועה כראשי תיבות לביטוי ימח שמו וזכרו- גם אם לא התכוונתם, פה לא אומרים את זה,ברשותכם). בקשר לשאלתך יכול להיות שכוונתו של ישוע לא הייתה שאין צורך במצוות אלא כוונתו יתכן והייתה שאסור לאדם לשפוט אדם ושאלוהים הוא זה שקובע את דינו של האדם ולא אדם אחר קובע לאדם אחר את הדין ויתכן ואולי הכוונה הייתה שאסור לשפוט אדם כי אי אפשר לדעת אם הדרך שבה שופטים היא נכונה ולכן עדיף להשאיר את ההחלטה בידי אלוהים את מי לשפוט ואת מי לא והמצוות אכן נועדו כדי להגיע לרמה רוחנית גבוהה אך אין שום דבר שפוסל את האמונה ההבדל יכול להיות הוא שאולי התרחש שינוי בהיסטוריה שאולי שינה אך יכול להיות שעיקרון המצוות נשאר ואולי מטרת המצווה שנקראת מצוות דינים כוונת קיום המצווה הוא לא בהכרח שפיטת אדם אלא לדון על המצוות,על עזרה בקיום מצוות וכו' בהקמת מערכת משפט וצדק לא הכוונה בהכרח לבית משפט גם אם כן זה לא בהכרח לשפוט אדם יכול להיות שהכוונה במובן אחר. אני אישית לא יכול להסביר לך הכל אך אני מקווה שאחד מחברי הפורום יסביר לך אבל אני ניסיתי להסביר לך לפי דעתי אך לא בדיוק הצלחתי לפרט לך,אבל אולי בוודאי משהו יוכל להסביר לך את ההבדל ויכול להיות שכוונת דבריו של ישוע הייתה בכלל שלא צריך לשפוט אדם אם הוא מקיים מצוות או לא ושה' הוא זה ששופט את האדם ולא האדם את האדם לפי המצוות שקיים,כי עניין המצוות הוא הרי גם בין אדם לה' ואת הדין ה' אמור לתת ולא אדם מסויים לאדם אחר,אולי זאת הכוונה ושאולי המטרה של מצוות דינים היא לעזור בקיום המצוות,בנושאים חברתיים וכו' ולא בהכרח לשפוט אדם על קיום מצוות או על אי קיום מצוות ואולי זאת הכוונה במצוות דינים שנועדה דווקא לעזור לחברה בנושאים רבים בניהם המצוות אך לא בהכרח יכול להיות שכוונת המצווה היא בהכרח לדין אלא יכול להיות על דיון על מצוות ושפיטה בנושאים חברתיים אך לא הכוונה לשפיטת אדם על מעשיו כי כל אדם יכול לטעות ומי ששופט את האדם לאחר מותו על מעשיו הוא ה' ולא משהו אחר. אני מקווה שהבנת ושהצלחתי להסביר לך כפי יכולתי ויכול להיות שמשמעות המצוות היא אחרת ולא בהכרח מטרתה לדאוג להקים מערכת משפט וצדק בכדי לשפוט את האדם על מעשיו בהכרח אלא בכדי לדון על המצוות ולקבל מן סוג של עזרה בשפיטה כלשהי אך לא בהכרח יכול להיות שהכוונה לשפוט את האדם על מעשיו כי אין אדם אשר יכול לדעת מי צודק ומי לא ולכן עדיף שההחלטה על השפיטה תשאר בידי ה' ולא בידי אדם כי אדם יכול לטעות ולא תמיד להיות צודק ואולי זאת הכוונה של ישוע שאל תשפטו אדם אחר כי יעשו לכם דין יכול להיות שהכוונה שה' יעשה דין לאדם ששופט אדם ועוד מבלי לבדוק את עצמו קודם כל. מטרת מצוות דינים כנראה היא עזרה בנושאים חברתיים,עזרה במצוות ודיונים על מצוות ונושאים חברתיים בתור עזרה לאחרים ולא בהכרח בתור שפיטת אדם על מעשיו כי לא תמיד השופט צודק וגם הוא יכול לטעות ויש דברים שעדיף להשאיר בידי ה' ולא בידי השופט בהחלטות כי השופט עלול לטעות ולשפוט אדם על טעות שהאדם בכלל לא עשה ולכן אולי זאת הכוונה שאולי מי ששופט אחרים ולא בודק את עצמו קודם כל בסוף ה' ישפוט אותו על מעשיו ועל זה ששפט אחרים ולא בדק את עצמו אם הוא בסדר קודם כל ולא בדק אם אכן מה שהוא החליט על אחרים הוא אכן נכון.
 

bazr

New member
טעות היא כשל לוגי בהנחות היסוד

מצוות בני נח ניתנו כדי שהעולם לא יחזור לתוהו (מבול) ואני בטוח שזאת גם מטרתו של ישוע מצוות בני נוח שייכות לכל בני האדם בעולם גם במאה העשרים ואחת לדעתי לבוא ולומר אל תעשו דין זה ממוטט את כל הבניין של האכיפה של המצוות זה לא דבר של מה בכך שנתון לפרשנות ואני חושב שמייסד תורה חדשה או דת חדשה אמור לקחת בחשבון את ההשלכות של דבריו ,,,
 
הכשל הלוגי הוא שלך

לא לשפוט אדם אחר כי אתה לא אלוהים רק הוא שופט ודן ומכריע בכל הנוגע למצוותיו לך האדם החוטא והפשוט אין זכות לשפוט אדם אחר למעשיו.. אלא אם כן אתה הוא החוק ואם אתה הוא החוק סימן שאלוהים איפשר זאת ועל האדם המאמין לקבל זאת
 

bazr

New member
נו, באמת ,,,

השאלה אינה מי השופט . השאלה היא אם ביטול הדינים אינו גורם לדת הנוצרית לאבד את משמעותה כדת . מה אתה חושב ?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifתעזור לנו להבין אותך ותהיה מדוייק בבקשה..

תפרט את מצוות נוח.. שלדעתך בוטלו.. עם מראה מקום בכתובים וכנ"ל את האימרה שלדעתך בה ביטל האדון ישוע את המצוות הללו.. בבקשה
. כך נוכל לנהל דיון בצורה יותר מדוייקת ומשכילה
ותודה שביקרת פה
 

bazr

New member
בבקשה

שבע מצוות בני נוח הרמב"ם במשנה תורה בהלכות מלכים ט א כותב על שישה דברים נצטווה אדם הראשון 1. עבודה זרה 2. ברכת ה' 3. שפיכות דמים 4. גילוי עריות 5. גזל 6. דינים אע"פ שכולן הן קבלה בידנו ממשה רבנו והדעת נוטה להן מכלל דברי תורה יראה שעל אלו נצטווה הוסיף לנח אבר מן החי שנאמר "אך בשר בנפשו דמו לא תאכלו" (בראשית ט ד) נמצאו שבע מצוות וכן היה הדבר בכל העולם עד אברהם האימרות לפי ישוע הַבְּשׂוֹרָה עַל־פִּי מַתָּי פֶּרֶק ז 1 אַל־תִּשְׁפֹטוּ לְמַעַן אֲשֶׁר לֹא תִּשָׁפֵטוּ׃ 2 כִּי בַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר אַתֶּם שֹׁפְטִים תִּשָׁפֵטוּ וּבַמִּדָּה אֲשֶׁר אַתֶּם מֹדֲדִים יִמַּד לָכֶם׃ בגרסה אחרת 1 "אַל תִּשְׁפְּטוּ לְמַעַן לֹא תִּשָּׁפְטוּ, 2 כִּי בַּמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר אַתֶּם שׁוֹפְטִים תִּשָּׁפְטוּ וּבַמִּדָּה אֲשֶׁר אַתֶּם מוֹדְדִים יִמָּדֵד לָכֶם. אגרת פולוס השליח אל-הרומיים פרק ב ב לכן כל-בן-האדם הדן אין לך התנצלות כי בדבר אשר תדין את-חברך תחיב נפשך באשר אתה הדן תעשה כמעשהו: אל-הרומיים ‏14:4 מי אתה כי תדין עבד שאינו שלך הן לאדניו הוא אם יקום ואם יפל אבל יוקם כי יכל האלהים להקימו ‏‏אל הרומיים 14:13 לכן אל נדין עוד איש את רעהו כי אם זה יהי דינכם שלא יתן איש לפני אחיו מכשול או מוקש - אל-הרומיים 15:10"ואתה למה-זה תדין את-אחיך" . המשמעות של ביטול 7 מצוות בני נח היא שלאדם אין אחריות למעשיו ואינה דבר של מה בכך .
 
קצת סדר בדברים

אתה פשוט עשית סלט בלי ממש להבין בגדול ישוע מדבר על לא לשפוט אדם אחר על מעשיו ברמה האישית.. כי באותה דרך שבה אתה דן את חברך ככה אלוהים ידון בך גילת רחמים כנ"ל לא מדובר כאן על מערכת החוק והמשפט הדברים הללו נאמרו בשביל המאמינים העולם ינהג כמנהגו עכשיו בקשר ל7 מצוות בני נוח! המושג הזה 7 מצוות בני נוח הוא מושג תלמודי אם אני לא טועה והם הוסיפו שם מספר דברים בינהם דינים ומשפט המקור התנכ"י מציג רשימת מצוות אחרת וַיֹּאמֶר לָהֶם פְּרוּ וּרְבוּ, וּמִלְאוּ אֶת הָאָרֶץ. וּמוֹרַאֲכֶם וְחִתְּכֶם, יִהְיֶה, עַל כָּל חַיַּת הָאָרֶץ, וְעַל כָּל עוֹף הַשָּׁמָיִם; בְּכֹל אֲשֶׁר תִּרְמֹשׂ הָאֲדָמָה וּבְכָל דְּגֵי הַיָּם, בְּיֶדְכֶם נִתָּנוּ. כָּל-רֶמֶשׂ אֲשֶׁר הוּא חַי, לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה: כְּיֶרֶק עֵשֶׂב, נָתַתִּי לָכֶם אֶת כֹּל. אַךְ בָּשָׂר, בְּנַפְשׁוֹ דָמוֹ לֹא תֹאכֵלוּ. וְאַךְ אֶת דִּמְכֶם לְנַפְשֹׁתֵיכֶם אֶדְרֹשׁ, מִיַּד כָּל חַיָּה אֶדְרְשֶׁנּוּ; וּמִיַּד הָאָדָם, מִיַּד אִישׁ אָחִיו אֶדְרֹשׁ, אֶת נֶפֶשׁ הָאָדָם. שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם, בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ: כִּי בְּצֶלֶם אֱלֹהִים, עָשָׂה אֶת הָאָדָם. וְאַתֶּם, פְּרוּ וּרְבוּ; שִׁרְצוּ בָאָרֶץ, וּרְבוּ בָהּ.
 

bazr

New member
שני דברים

מובא במסכת סנהדרין (נו,ע"ב): מנהני מילי? (מנין יודעים שאדם הראשון נצטווה שבע מצוות?) אמר רבי יוחנן: דאמר קרא (בר' ב, טז): 'ויצו ה' א-להים על האדם לאמר מכל עץ הגן אכל תאכל'. 'ויצו'- אלו הדינין, וכן הוא אומר (בר' יח, יט): 'כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו וגו''; ה' - זו ברכת השם, וכן הוא אומר (ויק' כד, טז): 'ונקב שם ה' מות יומת'; 'א-להים'- זו עבודה זרה, וכן הוא אומר (שמ' כ, ג):'לא יהיה לך אלהים אחרים'; 'על האדם' - זו שפיכות דמים,וכן הוא אומר(בר' ט, ו): 'שפך דם האדם וגו''; 'לאמר'- זו גילוי עריות, וכן הוא אומר (ירמ' ג, א):'לאמר הן ישלח איש את אשתו והלכה מאתו והיתה לאיש אחר'; 'מכל עץ הגן' - ולא גזל; 'אכל תאכל' - ולא אבר מן החי. ונניח שאתה צודק שמדובר על הרמה האישית מה שאני לא כלכך בטוח שדת מדברת על רמה אישית במיוחד בתחום המשפט האם נכון להיום הנצרות מעודדת משפט אמת לפי התורה ? ,
 
אתה חייב להפסיק לערבב דברים

ישוע קרי אלוהים קרי י-ה-ו-ה הוא האמת הדרך והחיים הוא השופט הוא המשפט הוא האמת מדובר על להיות רחמניים ואוהבים כלפיי בני אדם באותה מידה שתדון אדם אחר באותה מידה ידון איתך אלוהים.. יש מקרה שסופר על האישה הנואפת שבאו לסקול אותה ישוע אמר מי שלא חטא מעולם יזרוק את האבן הראשונה ואף אחד לא ניגש זה מראה לנו את רמת הצדקה של אלוהים... אין אדם אחד שלא חטא אין צדיק שיכול לזרוק את האבן הראשונה כלפי חוטא אחר.. זה לא קיים אין חוץ מאלוהים ומי שרואה את עצמו כצדיק רק מוריד את רף ההצדקה של אלוהים לאשפתות לא רשום "תדון כל אדם לכף זכות" כי זה לא צדק אמת וזו לא ההצדקה של אלוהים מצפים מהמאמינים להיות רחמניים כמו שאלוהים רחמן ואוהב ולא לשפוט כי אתה בעצמך לא טלית שכולה תכלת
 
תהילים פרק פב

א מִזְמוֹר לְאָסָף אֱלֹהִים נִצָּב בַּעֲדַת-אֵל בְּקֶרֶב אֱלֹהִים יִשְׁפֹּט׃ ב עַד-מָתַי תִּשְׁפְּטוּ-עָוֶל וּפְנֵי רְשָׁעִים תִּשְׂאוּ-סֶלָה׃ ג שִׁפְטוּ-דַל וְיָתוֹם עָנִי וָרָשׁ הַצְדִּיקוּ׃ ד פַּלְּטוּ-דַל וְאֶבְיוֹן מִיַּד רְשָׁעִים הַצִּילוּ׃ ה לֹא יָדְעוּ וְלֹא יָבִינוּ בַּחֲשֵׁכָה יִתְהַלָּכוּ יִמּוֹטוּ כָּל-מוֹסְדֵי אָרֶץ׃ ו אֲנִי-אָמַרְתִּי אֱלֹהִים אַתֶּם וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם׃ ז אָכֵן כְּאָדָם תְּמוּתוּן וּכְאַחַד הַשָּׂרִים תִּפֹּלוּ׃ ח קוּמָה אֱלֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ כִּי-אַתָּה תִנְחַל בְּכָל-הַגּוֹיִם׃ אם כבר אתה שופט או דן אדם אחר עלייך להיות צדיק כאלוהים! אך אין צדיק אחד..אבל יש שופט אחד שמחליט את מי לדון איך לדון אתה האדם החוטא תתקן את הקשר שלך עם אלוהים במקום לשפוט ולדון חוטא אחר כי באותו מטבע ששהתנהגת איתו ככה יתנהג איתך אלוהים שהרי אם אתה דן עלייך להיות ברמה אלוהית אבל אתה לא.. יש משפט אחד שופט אחד ואמת אחת וצדק שלם אחד והוא אצל אלוהים ורק הוא מצדיק
 

bazr

New member
כדי שלא לערבב כדאי שנבהיר מושגי יסוד

אדם צדיק הוא אדם שנמצא בסקאלה שבין גאווה לחטא גאווה שהוא לא יותר טוב ממי שאינו צדיק. וחטא, זה ברור, לא צריך לפרט מהו חטא. אתה מדבר על מושגים של טוב ורע שנמצאים במערכת של רצונות ואני מדבר על מושגים של זכות וחובה שנמצאים בתוך המערכת של האמת עכשיו לפי מערכת המושגים החדשה שלמדת מה אתה מבין? מהו חוטא ?
 
אלו מושגי יסוד שלך

בן אנוש ותו לא כל בני האדם חוטאים "אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" יש בהחלט לפרט מהוא חטא חטא הוא כל דבר המפריד בינך לבין אלוהים חטא מונע מן האדם להיות בקשר עם אלוהים חטא מונע מן האדם להיות צדיק והאמת היא שהאדם לא יכול להיות צדיק על ידי רק קיום מצוות ותורה אלא קודם כל על ידי כפרה בדם של המשיח ישוע המשיח בן אלוהים חיים על ידי אמונה בכפרה בדם ישוע המשיח ישעיהו פרק נט א הֵן לֹא-קָצְרָה יַד-יְהוָה מֵהוֹשִׁיעַ וְלֹא-כָבְדָה אָזְנוֹ מִשְּׁמוֹעַ׃ ב כִּי אִם-עֲו‍ֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלֹהֵיכֶם וְחַטֹּאותֵיכֶם הִסְתִּירוּ פָנִים מִכֶּם מִשְּׁמוֹעַ׃ ג כִּי כַפֵּיכֶם נְגֹאֲלוּ בַדָּם וְאֶצְבְּעוֹתֵיכֶם בֶּעָו‍ֹן שִׂפְתוֹתֵיכֶם דִּבְּרוּ-שֶׁקֶר לְשׁוֹנְכֶם עַוְלָה תֶהְגֶּה׃ ד אֵין-קֹרֵא בְצֶדֶק וְאֵין נִשְׁפָּט בֶּאֱמוּנָה בָּטוֹחַ עַל-תֹּהוּ וְדַבֶּר-שָׁוְא הָרוֹ עָמָל וְהוֹלֵיד אָוֶן׃ תורת משה הוכיחה לנו זאת מיד..שאנחנו חוטאים שלא מסוגלים להגיע לרמת הצדקה של התורה ושל אלוהים אם אתה רואה אדם צדיק אדם שנמצא בסקאלה שבין גווה לחטא אתה פשוט מבזה את התורה ואת אלוהים ואת רף ההצדקה של אלוהים.. עכשיו אתה מבין כמה חמור זה להתיימר לקיים "כמה מצוות" שאתה יכול ולצאת לידי חובה? כי אלוהים עצמו אמר שיש לקיים את כל המצוות כולם ולא להפר אחת מהם..הפרת אחת מהם הפרת את כולם אלוהים כמובן ידע שלא נעמוד בזה אבל רצה להראות לנו וללמד אותנו קודם כל שנדע שאנחנו חוטאים ויש צדק אחד ואלוהים אחד וטוב אחד נקי וזה הוא..ושעל מנת להגיע אליו צריך קודם כל להשלים עם העובדה הזו ולבקש סליחה להודות בכך שבדמו של המשיח הוא מכניס אותנו למלכות המשיח... מתוך אהבה וחמלה ולא מתוך עבודה שגם ככה אנחנו לא מסוגלים למלא את רצונו על ידי עבודה או שמה נאמר חצי עבודה.. במקום להיות עבדים לה' אנחנו בנים לה' הזכות והחובה שבתוך מערכת האמת היא שכל בני האדם חייבים ואין להם זכות אחת בכלל כולם חוטאים כולם הפרו וביזו את שמו.. אלוהים מגיע ומזמין את כולם להכנס למלכותו על ידי אמונה באמת במשיח באהבתו אתה מכיר בכך שאתה חוטא קודם כל מתוודה ומאמין.. מקיים את מצוותיו שכולם ככולם ממלאות על ידי האמונה במשיח ישוע וכולם תחת ואהבת את אדוני אלוהיך ואהבת את רעך..המצצות מקבלות משמעות עמוקה יותר ורצינית יותר כל התנ"ך מואר בצורה ברורה יותר הכל תקרא את הברית החדשה יש המון חומר ברשת על ישוע והאמת
 

bazr

New member
מנין לך ?

,,,כי אלוהים עצמו אמר שיש לקיים את כל המצוות כולם ולא להפר אחת מהם..הפרת אחת מהם הפרת את כולם ,,, כתוב בתלמוד קידושין דף מ, ב לעולם יראה אדם עצמו כאילו חציו חייב וחציו זכאי עשה מצוה אחת אשריו שהכריע עצמו לכף זכות עבר עבירה אחת אוי לו שהכריע את עצמו לכף חובה שנאמר (קוהלת ט יח) "וחוטא אחד יאבד טובה הרבה" בשביל חטא יחידי שחטא אובד ממנו טובות הרבה ר' אלעזר בר' שמעון אומר לפי שהעולם נידון אחר רובו והיחיד נידון אחר רובו עשה מצוה אחת אשריו שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף זכות עבר עבירה אחת אוי לו שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף חובה שנאמר וחוטא אחד כו' בשביל חטא יחידי שעשה זה אבד ממנו ומכל העולם טובה הרבה ר"ש בן יוחי אומר אפילו צדיק גמור כל ימיו ומרד באחרונה איבד את הראשונות שנאמר (יחזקאל לג) "צדקת הצדיק לא תצילנו ביום פשעו" ואפילו רשע גמור כל ימיו ועשה תשובה באחרונה אין מזכירים לו שוב רשעו שנאמר (יחזקאל לג) "ורשעת הרשע לא יכשל בה ביום שובו מרשעו "וניהוי כמחצה עונות ומחצה זכיות אמר ריש לקיש בתוהא על הראשונות. מערכת של זכות וחובה היא המערכת המתחשבת ביותר לפי המערכת הזאת אף אדם לא חוטא אלא או שנמצא בזכות או שנמצא בחובה ,זאת המערכת האופטימית ביותר האנושית ביותר . נראה לי שאתה מיואש מאיזושהי סיבה ואתה תולה את הכל בדבר אחד מופשט שאי אפשר להוכיח אותו במין סוג של אמונה שאפילו אתה לא יודע להסביר .
 
אתה שוב חוזר

ומציג מקורות תלמודים שסותרים לחלוטין את התנך כל דבריי נכתבו על סמך דבר ה' בתנך שאתה צריך להתבונן בו שוב.. לגבי מערכת זכות חובה.. הגיע הזמן שתבין שכולם חייבים כל בני האדם לכולם מגיע גזר דין מוות רוחני וכמובן גשמי. האמונה היא באהבתו של אלוהים ומתנת החסד שלו סליחת חטאים וכפרה על החטאים בדמו של בנו ישוע באת לשאול שאלות ולקבל תשובות או בשביל להציג כאן את התלמוד.. כי אני ממש לא מעוניין בפולמוס דת ובוויכוחי דת..או בהוכחות דת אלו מעשי בני אדם חסרי אמונה
 
מערכת הצדק של אלוהים

בוידיאו בעברית מצויינת שאתה תבין חלק 1 http://www.youtube.com/watch?v=l0JNmZlbnAU&feature=channel_page חלק 2 http://www.youtube.com/watch?v=T35uRLDSIX4&feature=channel חלק 3 http://www.youtube.com/watch?v=Il7kyD6iyJI&feature=channel מקווה שזה יעזור לך
 

bazr

New member
גם אני לא מעוניין בפולמוס דת

הצגתי קטע בתלמוד רק כדי להצביע על מערכת של זכות וחובה ולא כדי לריב פה עם מישהו סגנון החשיבה שאתה מציג פה מאוד פרימיטיבי ,אדם הראשון חטא וגורש מגן עדן אבל אחר כך בכלל לא מוזכר החטא אלא להיפך יש ברכה ליעקב אבינו כי הוא חיפש אותה בניגוד לעישיו שחיפש לעשות רק מה שהוא רוצה . דבר אחד אני רוצה להבין לשיטתך אם כל בני האדם חוטאים אזי שאין מקום לדינים ולמצוות בני נח כפי שפתחתי בתחילת השרשור ? בבקשה קצת סבלנות כי אני רוצה להבין את הקשר בין ביטול הדינים ומצוות בני נח לבין הגישה של סליחת החטאים וכפרה בדמו של ישוע.
 
ישוע לא ביטל מצוות בני נוח

אך עם זאת כל בני האדם חוטאים ואינם יכולים לכפר על חטאותיהם על ידי מצוות.. לגבי מה ששאלת ישוע התכוון לא לשפוט בני אדם על חטאותיהם מי אתה שיש לך זכות כאלוהים לשלוח אותו לגיהנום או לקרוא לו כופר או לקלל אותו או להחליט מה הדין שלו זה לא תפקידך כי גם אתה כזה ויותר מכך גם אתה תשפט במידה ששפת אותו ובלי רחמים כי לא גילת רחמים והצבת את עצמך במקום של אלוהים..אדם חוטא... זה מחפיר! ומחלל צדקת ה' אלוהים מבקש לסלוח לזה שעושה לנו רע..כדי שגם לנו יסלח אלוהים אומר תאהבו אחרים כשם שהוא אוהב אותנו אם אלוהים סולח לך האם אתה גדול מאלוהים שלא יכול לסלוח לאחר?
 

bazr

New member
תודה. רק עוד שאלה קטנה .

זה שאדם לא יכול להיות צדיק רק על ידי האמונה בכפרה שבדם ישוע המשיח. מה עם האבות, משה רבנו, הנביאים ,חכמי ישראל מה!!!,,, הם ילכו לגיהנום,,,, כי לא האמינו ????
 
למעלה