האם מערכת המאסטרו של ג'איינט שונתה עם הזמן?

האם מערכת המאסטרו של ג'איינט שונתה עם הזמן?

אני רוכב על אופני ג'איינט טראנס-3 המדהימים, בני 4 שנים+. לאחרונה התחלתי להתעניין בהחלפתם לג'איינט מהסדרות החדשות, אך שמעתי ממומחה וותיק לאופניים וחבר אמין, כי המערכת המקורית של המאסטרו שהייתה בעלת 6 צירים איננה מיוצרת עוד. כדי לא לשלם לחברת רנו עבור הפטנט שונתה למערכת בת 5 צירים בלבד הנופלת באיכותה ויכולותיה מן המערכת המקורית. מכאן שנוחות השיכוך והפידול הזריז בעלייה המפורסמים של המאסטרו, שונו כביכול לרעה. אני פריק של אופני ג'איינט ואחוש מאוכזב אם יתברר כי הדבר אכן מבוסס. באופניים הטראנס-3 הנוכחיים, למרות משקלי הגבוה, אני מצליח לטפס בעליות תלולות באופן סביר ביותר, אין בובינג ויעילות הדיווש, ביחס לאופניים שניסיתי מחברות אחרות, יוצאים מהכלל. לאחרונה התקלקל אצלי הבולם האחורי, 4.2 אינטש, שכבר שופץ בעבר, האם יש דרך להשיג תחליפי ברמה גבוה במחיר סביר, או לחילופין תיקון אמין לאורך זמן? אודה מאוד על תשובות מקצועיות.
 

etal2

New member
היא לא שונתה

מערכת המאסטרו נשארה עם תכנון בסיסי דומה מתחילתה, היא עברה אולי כיונונים עדינים עם הזמן אבל שום דבר מהותי כמו שינוי מספר הצירים לא נעשה בה. יש לי הרגשה שהחבר שלך קצת מבולבל - המערכת הישנה של גיאנט, ה-NRS תוכננה אמנם על ידי רנו אבל למאסטרו שאגב כמעט זהה לעוד כמה תכנונים אחרים שרצים היום בשוק אין קשר לרנו ועד כמה שידוע לי רנו לא מחזיקה בשום פטנטים בתחום האופניים. בכלל רוב השינויים שנעשו באופני גיאנט בשנים האחרונות מאז הוצאת המאסטרו היו בעיקר כדי לחסוך משקל, התכנון המקורי מלפני כמה שנים עם הצינור התחתון החצוי והבולם שעובר דרכו היו יחסית כבדים. לגבי הבולם האחורי, אני לא יודע אם יש מי שיטפל בו בארץ, אתה יכול לנסות את שיפ שמטפלים בכל מגוון בולמים, בכל מקרה לא צריכה להיות בעיה למצוא במשומשים (או ב-ebay) בולם תחליפי ואפילו ברמה גבוהה יותר מהמקורי. תחפש בולם פוקס float r/rp2/rp23 מידת הבולם אצלך סטנדרטית ואין בעיה למצוא בולם מתאים.
 
תודה על העצה, החלפתי משופץ אצל שיפ

תודה לך על התובנות והעצה. החלפתי בולם משופץ אצל שיפ, ואפילו משודרג עם כיוון קשיחות. מנהל העסק בחור בשם אסף שנותן שרות טוב ובמחיר מניח את הדעת. שילמתי 550 ש"ח.
 
למעלה