מסילבוסים ושילוב תחבורתי
אכן, הביטוי 'לקרוע לאגד ת'צורה' היה הומוריסטי ומוגזם. ולעניין - גם לי יצא להנות ולהתמוגג מה-Travelcard של התחבורה הציבורית בלונדון, וגם אני רואה בחזוני כרטוס אחיד לכל התנועה בעיר מולדתי ומגורי, חיפה - אוטובוסים, כרמלית, רכבת ישראל (גם לב המפרץ וחוצות המפרץ נמצאות בחיפה, ואפילו קרית חיים), רכבל תיאורטי לאוניברסיטה ורכבת קלה במהרה בימינו. היום זה לא קיים וה המצב. איך משנים אותו? הפתרונות שלכם טובים לפחות כמו שלי. על מסילבוסים (Railbuses) כבר כתבתי כמה פעמים בפורום בעבר (עם סריקות) וההגדרה הציורית שנתתה היא די קרובה - רכבת קצרה שמתחזה לאוטובוס, ואולי נכון לומר שזו רכבת קלה לאיזורים שאינם עירוניים.
מסילבוסים ושילוב תחבורתיתגובה לכוווווולם
חן, לקרוע לאגד ת'צורה, זו טעות חמורה, יש לעשות הסכם עם הרכבת ושאר חברות אוטובוסים לכירטוס משותף (ובאירופה זה פועל מצויין!), כך, למשל, שכרטיס חד פעמי או ניקוב כרטיסיה יהוו נסיעה חופשית ללא הגבלה בכל אמצעי התח"צ והמחיר נקבע לפי מרחק/מס' איזורים עליהם משלמים! נכון, יש כיום כרטיס חופשי לשעה הירושלים וכרטיסי מעבר באוטובוסי דן לקווים מסויימים בלבד, אך זה פותר רק חלק זעיר מהבעייה במקרים האחרים יש לשלם בכל פעם כשמחליפים אוטובוסים! גם כרטיסי חופשי חודשי בארץ אינם "גמישים" כמו באירופה, שם קונים את הכרטים באיזה יום שרוצים במהלך החודש ותקף 30 יממות מרגע תחילת השימוש, וניתן לבחור באופן חופשי, במהלך רכישת הכרטיס, את אותם איזור/ים בהם רוצים לנסוע, בדומה למה שציינתי בסעיף הנ"ל! מפת האיזורים של החלק הצפוני-מזרחי של האי זילנד (בה שוכנת הבירה קופנהגן) מתייחסת למי שרכש כרטיס או ניקב כרטיסיה בחלק המסומן באדום, מי ששילם עבור 2 איזורים רשאי לנסוע בחלקים האדומים והכחולים למשך שעה, ועבור 3 איזורים - בחלקים האדומים, הכחולים והצהובים למשך שעה וחצי וכן הלאה... ולנושא אחר לגמרי, מה זה 'מסילבוס', האם זהו רכבת קצרה שמתחזה לאוטובוס, כמו: רכישת כרטיס מנהג הרכבת, צילצול 'עצור', רמזורים בתחנות המופעלות ע"י הנוסע המאותת לנהג לעצור, ועוד...
אכן, הביטוי 'לקרוע לאגד ת'צורה' היה הומוריסטי ומוגזם. ולעניין - גם לי יצא להנות ולהתמוגג מה-Travelcard של התחבורה הציבורית בלונדון, וגם אני רואה בחזוני כרטוס אחיד לכל התנועה בעיר מולדתי ומגורי, חיפה - אוטובוסים, כרמלית, רכבת ישראל (גם לב המפרץ וחוצות המפרץ נמצאות בחיפה, ואפילו קרית חיים), רכבל תיאורטי לאוניברסיטה ורכבת קלה במהרה בימינו. היום זה לא קיים וה המצב. איך משנים אותו? הפתרונות שלכם טובים לפחות כמו שלי. על מסילבוסים (Railbuses) כבר כתבתי כמה פעמים בפורום בעבר (עם סריקות) וההגדרה הציורית שנתתה היא די קרובה - רכבת קצרה שמתחזה לאוטובוס, ואולי נכון לומר שזו רכבת קלה לאיזורים שאינם עירוניים.