האם צדקו המתישבים שבחרו באי אלימות?

ab138

New member
האם צדקו המתישבים שבחרו באי אלימות?

הייתי רוצה לדעת את דעתכם, לאור מה שקרה בפועל, האם צדקו המתיישיבים שבחרו באי אלימות? וכן מה היו ההשלכות של הפעלת אלימות כנגד הכוחות המפנים? וגם מה ההשלכות שהתברר כי אפשר לזרוק אלפי יהודים בקלי קלות בלי שום חשש?
 
תראה, עם כל הכבוד

ובאמת, לאור התמונות מהימים האחורנים של הפינוי (אבל בשום אופן אל הראשונים), שעוד כן היו לגיטימיות. עדיין- אתה לא יכול לומר שהפינוי לא היה אלים. הן מבחינת ה"תעמולה" המאד מאד מאד מאד מאד אלימה שלו (למקרה ששכחתם, חסימות כבישים, פיגועי דמה במקומות ציבוריים וכאלה..) והן מבחינת הנערים המתפרעים בכפר דרום. ומנגד הייתה אלימות אחרת, נקרא לה אלימות תת-הכרתית. לי למשל ניראה מאד אלים להשאיר את הילד שלך בשטח שכולם יודעים שהולך להתבצע בו פינוי בכוח. לי ניראה גם מאד אלים לנופף בילדים כחפץ דומם, כתמונה, כעדות. לשים אותם בפנים של המפנים ולגרום נזק נפשי למפנה ובעיקר לילד הכל כך קטן וכל כך מסכן עם הטראומה האין סופית הזאת (מה שגרם לי לסגור את הטלוויזיה ולאטום את רגשותיי בתחילת הפינוי). עוד משהו שאני לא יכולה להגדיר אותו כלא אלים הן ההתפרעויות, הדיבורים, הקללות, השלטים. זו אמנם מחאה לגיטימית, אלב היא נעשה בדרך כל כך אלימה. מי ש"זכה" לרואת את הפינוי על מקרע הטלוויזיה יכול היה להסיק שמדבור במלחמה בין שני עמים. כמובן שזה מצב קשה, ושאי אפשר לשפוט אדם בשעה שכזאת. אבל מנגד- לא ניתן לומר שהפינוי לא היה אלים. היו בו הרבה סוגי אלימות, פחות פיזית (אבל גם, מי העז לחשוב על זה, הרמת יד על חייל!), אבל פוצעת לא פחות. עכשיו, כשהכל נגמר, המתנחלים לנצח יזכרו כמי שירו ברגל של עצמם. (ולא התקשרות המגמתית וכו' וכו'...
 

רולדההה

New member
רק רציתי להגיד לך ../images/Emo98.gif

שבזמן האחרון גרמת לי ממש להעריך את הדעה שלך. את מתנסחת נהדר, וגם עושה רושם של בן אדם מוסרי, פתוח, כנה וטוב לב. אני איתך מילה במילה במה שכתבת.
 
../images/Emo13.gif

ואני אוהבת את הפתיחות שבך לכל הדעות וכל הצדדים. אני מודה שלפעמיים חסרה לי הפתיחות כי באיזשהו מקום אבדה לי התמימות... בסה"כ, אני חושבת שכל מי שלוקח חלק בפורום הזה עושה את זה בגלל המצב בשביל הרצון לשנות, להשמיע ולהישמע, להתגבר. כמוך- כמוני. אז... בהזדמנות זאת, כל הכבוד בעצם לכל חברי הפורום (גם לך, יוטו) על שאכפת להם. ו... תודה לך.
 

ab138

New member
הכוונה ב"אלימות" היא

לירות בשוטרים בשיטתיות בכל הארץ להתקיף את בני משפחות השוטרים בבתיהם פיגועים יזומים בכפרים של ערבים בצפון ובשומרון ועוד כהנה וכהנה מה שאת מציינת לא נחשב אצלי כאלימות כלל אלא מחאה צמחונית טיפשית ולא אפקטיבית. אני מדבר על אלימות ברמה אסטרטגית שהייתה משנה את אופי המהלכים לחלוטין. אני מדבר על אלימות בסגנון השמאל: להסיט העמים וגורמים שונים נגד מדינת ישראל בכדי לכפות על אזרחיה ללכת בדרכם.. לגנוב דעת הציבור וללכת במצע הפוך לזה שהוצג בבחירות וכו' אני גם מסכים שאין טעם בלעצבן כמה אנשים בחסימת צמתים - כי ממילא גורל תושבי גוש קטיף לא מזיז להם וגם הפקק לא יגרום להם שום תזוזה.
 

the mnm factor

New member
../images/Emo45.gif- מוסיף:

בניגוד להרבה דברים שהם יחסיים (גובה, משקל, אורך, רוחב) אלימות היא לא דבר יחסי: מה שהיה בפינוי זו אלימות מובהקת ונוראית: לצרוח לילד בן 18 "אני אבוא לך בסיוטים" מבחינתי זה אלים בדיוק באותה מידה כמו לתת לו סטירה... לנופף בתינוקת שלך מול חיילת בוכה ולצרוח "תגרשי אותה" זה יותר חמור מלתת סטירה.. מבחינתי זה להפנות אלימות גם נגד החיילת, אבל גם נגד הבת שלך- נגד הילדים של המתנחלים הייתה אלימות קשה! אבל לא של החיילים, של המתנחלים עצמם! ואין עצוב מזה. ואין אלים מזה.
 

ab138

New member
גם לנאצים היו סיוטים - לרחם עליהם?

היו נאצים שהעשן מהמשרפות עשה להם אלרגיות! והיו אחרים השזדעזעו מהעבודה שהוטלה עליהם אני בטוח שהנאצי הממוצע יותר אנושי ותרבותי מהישראלי הממוצע וסבל לא פחות מהתפקיד שהוטל עליו. אגב היו נאצים רבים שאפילו הצילו יהודים ולר רצו להשמידם ועשו זאת כמה שפחות ...
 
יואב כנס תקרא את זה

זה סוג הדברים שאמרתי לך במסרים, אני מבקש ממך באמת מכל הלב תעשה משהו עם ניצול השואה הזה.
 

יוטו

New member
יואב - רואה למה אני מתכוון ? ?

עכשיו תחסום גם את אדריכל , נראה אותך חוסם גם אותו ...
 

One Echoe

New member
למה אתה מתכוון,

אפשר לזרוק אלפי יהודים? לאן זרקו את היהודים? לארץ ישראל? מה בדבר, מה טוב שיש פה שלטון דמוקרטי?
 

יוטו

New member
אם היתה אלימות לא היה גירוש . בדיוק

כמו שאם לא היו פיגועים וטילים בדרום- לא היינו בורחים משם. . .
 

יוטו

New member
אם היתה אלימות לא היה גירוש . בדיוק

כמו שאם לא היו פיגועים וטילים בדרום- לא היינו בורחים משם. . .
 
למעלה