האם רכב שהורד מהכביש עי בעליו

gady18

New member
האם רכב שהורד מהכביש עי בעליו

ועל הרשיון הכתום כתוב מבוטל התישנות , זהה לרכב שהורד עי בעליו ועל הרשיון הכתום
כתוב מבוטל פרוק. ואם כן למה צריך שני הגדרות לאותו דבר.
 

kompy

New member
מבוטל התיישנות - ניתן להחזיר לכביש

מבוטל פרוק - לא ניתן להחזיר.

לדעתי יש לך טעות לגבי מבוטל התיישנות.
מבוטל התיישנות זוהי פרוצדורה של רשות הרישוי(ולא של בעל הרכב), לגבי רכב שמלאו לו 19 שנים(החל משנתו ה-20) ולא בצעו לו מבחן שנתי במשך שנתיים ברציפות.
מבוטל התיישנות ניתן להחזיר לכביש, לאחר שהרכב עבר בד' מעבדה מוסמכת(רכב שמוגדר אספנות, פטור מהליך זה).
 

gady18

New member
לפי מה שהוסבר לי זה מבוטל תקנות תעבורה

זה רכב שאני הורדתי מהכביש לא משרד הרישוי
בטופס כתוב סיבה התישנות פרוק חול וכמובן אני מדבר על רכב שאני הורדתי מהכביש
וכתוב התישנות
http://media.mot.gov.il/PDF/RISHUI/BitulRisumRehev.pdf
http://he.mot.gov.il/index.php?opti...:sug-rechev-m&catid=76:sug-rechev-c&Itemid=90
בכל אופן כמו ששאלתי רכב שהורד מהכביש עי בעל רכב וכתוב התישנות מה ההבדל בין זה לפרוק אם יש בכלל
 

gady18

New member
הנה עוד דוגמה

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2421-18030-25819241,00.html
כלומר על פניו נראה שרכב מיושן מבוטל תקנות תעבורה , ורכב שבוטל עי בעליו מבוטל
התישנות פרוק או חול , השאלה היא ורצוי שיענה מי שמבין מה ההבדל אם יש הבדל
ולמה לא מספיק לרשום מבוטל.
 

kompy

New member
נסיון נוסף

הנך צודק לגבי מבוטל תקנות תעבורה אשר מיועד לרכב מיושן שלא בצע טסט.
אולי ההבדל נעוץ בחוק הגריטה?
צריך לבדוק מי משניהם(פרוק או התיישנות) משויך לחוק זה.
בשני המקרים הרכב מיועד לברזל.
 

gady18

New member
חוק הגריסה לא קשור לנושא

זה לרכב ישן עם טסט.
לפי מה שכתוב רכב שפורק או התישן וכיוב צריך להוריד מהכביש , לפי ההגיון אם הרכב עדיין עומד
על ארבעת גלגליו זה התישנות , ואם נעשה קוביה זה פרוק , השאלה למה ההבדלים.
 
למעלה