תא חזי
באמת שאין לי עניין להיכנס לדיון עם אדם שהולך עם כיסוי של מזרחיסטים על עיניו,
ולא מוכן להסיר אותו אפילו לרגע קט בשביל לראות את האמת,
כדי להצדיק את ההשקפה שהוא חונך עליה שרחוקה מדעת תורה והשקפת גדולי ישראל.
ורק כדי שלא לצאת בלא כלום,
אחדד ואומר שלא דיברתי על התינוקות שנישבו של הדור החדש של הצעירים של היום,
אלא על מחוללי התנועה "הציונית" חילונית וממשיכי דרכם של היום בהנהגת המדינה,
שכולם אפיקורסים שונאי תורה ומצוות שגדלו בבתים של אבות או סבים ששמרו תורה ומצוות,
ואם כבר הזכרת את הרמב"ם אז תראה מה הוא כותב על כך בפרוש שלו לדברי המשנה "דע מה תשיב לאפיקורוס":
(פרוש הרמב"ם למשנה אבות פרק ב' משנה יד'):
"מה שתשיב לאפיקורס: ...ואמרו (סנהדרין לח ב'): לא שנו אלא אפיקורוס עובד כוכבים, אבל אפיקורוס ישראל כל שכן דפקר טפי, רוצה לומר, שיוסיף לבזות. ומפני זה אין צריך לדבר עמו כלל, שאין לו תקנה ואין לו רפואה כל ועיקר, שנאמר (משלי ט יב): 'כל באיה לא ישיבון ולא ישיגו ארחות חיים'."
לגבי חלקים מבני ישראל בדורות שלנו שהם מהסיטרא אחרא, ערב רב, ונשמות עמלק,
ראה דוגמאות מדברי חז"ל והמקובלים:
האריז"ל: ספר הליקוטים פרשת ואתחנן:
'וַיִּתְעַבֵּר ה' בִּי לְמַעַנְכֶם', דע, כי בכל דור בא משה בסוד עיבור, לפי שהקב"ה לא היה רוצה לקבל ערב רב, ומשה קבלם, בחשבו כי טוב הוא להכניסם בקדושה, ובפרט שהיו נוגעים לו קצת, כמ"ש 'העם אשר אנכי בקרבו', וכתיב 'כל העם אשר ברגליך', ולזה רצה לתקנם, ואדרבה קלקלו לישראל. וז"ס מ"ש 'לך רד כי שיחת עמך' וכו', נשחת לא נאמר אלא שיחת, פי' שיחת לישראל, ועתה רוב הדור מהם. ולזה הוצרך לבוא משה בעיבור א' לנ' שנה, לפי שהוא שרש ישראל, לתקנם שלא יַטְעוּם ערב רב.
השמטות, פרשת ויקהל, על הדור האחרון שיבנה את המקדש:
דברי חיי ה' ציוה שלא יתחברו עם הערב רב בשום פעם, ועי"ז יהיו ראויים לבנות משכן, כי ישראל בעצמן קדושים, אך הערב-רב כל חסד דעבדין לגרמייהו עבדין, כנראה בעליל שהרבנים והחסידים והבעלי בתים שבדור הזה המה בעוה"ר רובן מערב רב, ורוצים לשרור על הציבור, וכל מעשיהם רק לגרמייהו לקבל ממון וכבוד, ולכן אין להתחבר רק עם עובדים באמת מוסרים נפשם לה' לא לקבל תועלת לעצמם.
זוהר קדוש חלק ג' דף קכ"ה ע"ב בארוכה ראה שם. ומדבריו אנו למדים:
א. הערב רב לא עמדו בהר סיני,
ב. הם לא יזכו להינצל בגאולה האחרונה,
ג. מי שרוצה להנצל אין לו להתחבר אתם.
ד. הערב רב הם ראשי העם ומנהיגיהם ורועיהם בגלות האחרונה, שע"ז נא' היו צריה לראש,
ה. הם שולטים על הממון.
ו. הם מבזים ושונאים את הצדיקים ותלמידי החכמים כמ"ש 'ויראי חטא ימאסו', וחכמת סופרים תסרח.
וכתב בספר אבן שלמה, פרק י"א אות ד' ובהגה"ה אות ה':
ונקראין 'ערב רב' מפני שהם ראשי העם בגלות, ולכן נקראים 'רב', וכל הגלות והצרות וחורבן ביהמ"ק הכל הי' ע"י מה שקיבל משה לערב רב, וערב רב הוא מצד הרע, כראשי התיבות ע"ר בהפוך אותיוית.
כתב הגר"א בפי' לתיקוז"ח דף כז. ד"ה ודא כתב וז"ל:
רוב מאותן תתקע"ד דורות שבהן היה בונה עולמות ומחריבן הוא עכשיו בסוף הימים בעקבתא משיחא, חוצפא יסגי. ובפי' לחומש דברים כתב שה' מיני ערב רב הן... הנקראים עמלקים, ואין בן דוד בא עד שימחו מן העולם, ועליהם נאמר מחה תמחה את זכר עמלק.
וכן הגר"א בפי' למגילת אסתר, [על דרך הרמז, א' ה']:
כי הכליה דמגילה זו מרמז על גמר הכליה שבעקבות משיחא. שחוצפא יסגי. וענין החוצפה ההיא כי מעמידין דיין (בית המשפט החילוני) ופרנס שאינו הגון (ממשלה "ציונית" חילונית)שארז"ל שכאילו נוטע אשירה, ועז"נ לא תעשון וכו' אלהי כסף ואלהי זהב, [ע"ש במהרש"א] וזקנים יעמדו מפני קטנים. ...ובעוון חנופה נתחייבו כליה כדמעשה דאגריפס.
וראה ביאור הגר"א לספר משלי פרק כ"ה, ד':
על הפסוק הָגוֹ סִיגִים מִכָּסֶף וַיֵּצֵא לַצֹּרֵף כֶּלִי, ועי' אבן שלמה, פי"א אות ד', שכל הסייגים והגדרים שחז"ל הוסיפו במשך הדורות זה בגלל הערב רב שהם פרצו גדרות וערבבו טוב ברע, האסור במותר.
ולסיום ראה בספר משך חכמה, דברים ל', י', על ממציאי יהדות ותורה חדשים שכמותכם,
לעומת החרדים לדבר ה' שלא זזו ימין או שמאל מתורת אבותינו וגדולי הדורות ראשונים ואחרונים:
כי תשמע בקול וכו' הכתובה בספר התורה הזה - דמי שמביט בתורה בשרירות לבו יאמר כי כתוב בה באופן אחר מהאמת, כי הרצון יטה לבבו לעקר דברי א"ח ולפרש אותם באופן אשר יסכים לתאותו וזדונו. מעטים יהיו מבקשי ה' באמת: ונשארתם מתי מספר בגויים כו' וביקשתם משם את ה' אלוקיך ומצאת. [ואתחנן]. והיה הנשאר בציון והנותר בירושלים קדוש יאמר לו. ועוד בה עשיריה ושבה והיתה לבער כו' זרע קודש מצבתה. [ישעיה ד-ה]. ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש. [ס' עובדיה].
ובספרי החסידות האריכו הרבה בזה, ראה לדוגמא:
דגל מחנה אפרים פרשת נח, ד"ה ויהי. שיחות הר"נ לה, לו, קכ, קכו וראה מלבי"ם ישעיה נ"א, א': על הפסוק שִׁמְעוּ אֵלַי רֹדְפֵי צֶדֶק מְבַקְשֵׁי ה' הַבִּיטוּ אֶל צוּר חֻצַּבְתֶּם וְאֶל מַקֶּבֶת בּוֹר נֻקַּרְתֶּם: הַבִּיטוּ אֶל אַבְרָהָם אֲבִיכֶם וְאֶל שָׂרָה תְּחוֹלֶלְכֶם כִּי אֶחָד קְרָאתִיו וַאֲבָרְכֵהוּ וְאַרְבֵּהוּ: ופי' המלבי"ם וז"ל: הביטו - אומר הגם שאתם מועטין בין בתוך בני עמכם שכולם רשעים, ובין בתוך בני העולם שהמה עכו"ם, מ"מ אל תיראו כי מאתכם יבנה בית ישראל, כמו שהיה הענין באברהם שהיה ג"כ יחיד בדורו שפרסם האמונה ונרדף מבני דורו והיה לאב המון גוים, הביטו אל אברהם אביכם - כמו שהוא היה יחיד ועמד נגד תועים רבים כן תהיו אתם.