קבליסט ותיק
New member
על לא דבר ולא כלכך הבנת אותי נכון עפ"י המסקנה
מה שאי אפשר להאשים אותך,
כי כפי שכתבתי הנושא הזה מאוד מורכב ויש בו פרטים רבים שצריך ללמוד אותם בספרים ושיעורים.
לגופו של עניין על קצה המזלג,
באופן כללי עם ישראל בא משורש הקדושה- היינו שישים ריבוא חלקי נשמות אדם הראשון,
והגויים באו משורש ה- 3 הקליפות הטמאות (רוח סערה, ענן כבד, אש מתלקחת),
וערב רב בא מקליפת נוגה שחציה טוב וחציה רע,
ולכן יש להם בחירה אם להצטרף לטוב (עם ישראל הקדוש) או לרע של שאר העמים.
באופן יותר פרטי,
גם בערב רב יש כמה דרגות- ה'ערב-רב', ה'ערב-זעיר' ו'אחינו שהחמיצו', כפי שכותב הגר"א והרב קוק,
וגם בנשמות ישראל הקדושות יש ניצוצות של ערב רב שהתערבבו בהם בעוונותינו,
ודווקא עכשיו לקראת הגאולה השלמה והסופית זה הזמן של הברור האחרון של כל סוגי הניצוצות הנ"ל.
הסיבה שיש את הקליפות הטמאות של הגויים והערב רב היא לצורך הבחירה החופשית,
שנאמר- 'אלה כנגד אלה ברא אותם', היינו מערכת הקדושה ומערכת הטומאה.
ראה עוד, בקטע מהקדמה לספר חשוב בנושא הזה שנכתב דווקא ע"י מישהו משלכם,
בשם 'יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים':
"חלוקה זו שמביא הגר"א עוזרת לנו מאד להבין את המציאות במדינת ישראל. ההבחנה בין הקבוצות השונות: ה'ערב-רב', ה'ערב-זעיר' ו'אחינו שהחמיצו', תכונותיהם והשורש הרוחני של כל אחת מהן חשובה עד מאד להבנת הסוגיה. לכן יש לקרוא את הספר במתינות ובעיון ולשים לב להבחנות ולהגדרות השונות, ולא לקפוץ למסקנות עד שמקבלים את התמונה היותר רחבה (עד כמה שעלה בידי להשיג בנושא מורכב זה). זאת מכיוון שאנו עוסקים בנושא העומד ברומו של עולם: למי יש נשמה קדושה והוא חלק מהותי מעם ישראל ומי הוא נטע זר שעתיד להפרד מהעם הקדוש. אנחנו נמצאים בעיצומו של הבירור הנ"ל שהוא קשה עד מאד ועלינו להזהר משתי טעויות מנוגדות. הראשונה שלא נרחיק ח"ו יהודי שהוא משורש הקדושה וחלק מהותי מעם ישראל, רק שנעשק ע"י כוחות הטומאה באופן חיצוני (אלו היהודים השייכים לקבוצה הנקראת 'אחינו שהחמיצו'), ומצד שני שלא נרצה להתאחד עם הערב-רב מהסוג הקשה ונראה אותם כחלק מעם ישראל, שבמקרה כזה אנו מאפשרים להם להרוס את עם ישראל מבפנים מבלי שאנו מתקוממים כנגדם ביעילות ולפעמים אפילו משתפים עמם פעולה כפי שקרה בגירוש הנורא מגוש קטיף וצפון השומרון. גם מהערב-זעיר אנו צריכים להזהר מאד, מכיוון שגם הם אכזריים מאד ומהווים חלק מהערב-רב, אלא שלהם יש סיכוי לזכות לתיקון ע"י הצדיקים וע"י כך שיבחרו בטוב (גם אם נתן מקום לגישה הטוענת שיש אפשרות שהערב-רב יזכו לתיקון בתוך כלל ישראל, עדיין עלינו להזהר מאד מהאכזריות והערמומיות שלהם כפי שהנושא יתברר בהמשך הספר, אם כי כפי שכבר הזכרתי בראשית הפרק, הרוב הגדול של המקורות מצביע על כך שהערב-רב מהסוג הקשה יפרדו מעם ישראל ולא יזכו לגאולה יחד עם כלל ישראל)."
להקדמה השלמה ואתר הספר שיכול לתת לך תמונה רחבה בנושא:
http://www.2all.co.il/Web/Sites1/hageula/PAGE3.asp
מה שאי אפשר להאשים אותך,
כי כפי שכתבתי הנושא הזה מאוד מורכב ויש בו פרטים רבים שצריך ללמוד אותם בספרים ושיעורים.
לגופו של עניין על קצה המזלג,
באופן כללי עם ישראל בא משורש הקדושה- היינו שישים ריבוא חלקי נשמות אדם הראשון,
והגויים באו משורש ה- 3 הקליפות הטמאות (רוח סערה, ענן כבד, אש מתלקחת),
וערב רב בא מקליפת נוגה שחציה טוב וחציה רע,
ולכן יש להם בחירה אם להצטרף לטוב (עם ישראל הקדוש) או לרע של שאר העמים.
באופן יותר פרטי,
גם בערב רב יש כמה דרגות- ה'ערב-רב', ה'ערב-זעיר' ו'אחינו שהחמיצו', כפי שכותב הגר"א והרב קוק,
וגם בנשמות ישראל הקדושות יש ניצוצות של ערב רב שהתערבבו בהם בעוונותינו,
ודווקא עכשיו לקראת הגאולה השלמה והסופית זה הזמן של הברור האחרון של כל סוגי הניצוצות הנ"ל.
הסיבה שיש את הקליפות הטמאות של הגויים והערב רב היא לצורך הבחירה החופשית,
שנאמר- 'אלה כנגד אלה ברא אותם', היינו מערכת הקדושה ומערכת הטומאה.
ראה עוד, בקטע מהקדמה לספר חשוב בנושא הזה שנכתב דווקא ע"י מישהו משלכם,
בשם 'יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים':
"חלוקה זו שמביא הגר"א עוזרת לנו מאד להבין את המציאות במדינת ישראל. ההבחנה בין הקבוצות השונות: ה'ערב-רב', ה'ערב-זעיר' ו'אחינו שהחמיצו', תכונותיהם והשורש הרוחני של כל אחת מהן חשובה עד מאד להבנת הסוגיה. לכן יש לקרוא את הספר במתינות ובעיון ולשים לב להבחנות ולהגדרות השונות, ולא לקפוץ למסקנות עד שמקבלים את התמונה היותר רחבה (עד כמה שעלה בידי להשיג בנושא מורכב זה). זאת מכיוון שאנו עוסקים בנושא העומד ברומו של עולם: למי יש נשמה קדושה והוא חלק מהותי מעם ישראל ומי הוא נטע זר שעתיד להפרד מהעם הקדוש. אנחנו נמצאים בעיצומו של הבירור הנ"ל שהוא קשה עד מאד ועלינו להזהר משתי טעויות מנוגדות. הראשונה שלא נרחיק ח"ו יהודי שהוא משורש הקדושה וחלק מהותי מעם ישראל, רק שנעשק ע"י כוחות הטומאה באופן חיצוני (אלו היהודים השייכים לקבוצה הנקראת 'אחינו שהחמיצו'), ומצד שני שלא נרצה להתאחד עם הערב-רב מהסוג הקשה ונראה אותם כחלק מעם ישראל, שבמקרה כזה אנו מאפשרים להם להרוס את עם ישראל מבפנים מבלי שאנו מתקוממים כנגדם ביעילות ולפעמים אפילו משתפים עמם פעולה כפי שקרה בגירוש הנורא מגוש קטיף וצפון השומרון. גם מהערב-זעיר אנו צריכים להזהר מאד, מכיוון שגם הם אכזריים מאד ומהווים חלק מהערב-רב, אלא שלהם יש סיכוי לזכות לתיקון ע"י הצדיקים וע"י כך שיבחרו בטוב (גם אם נתן מקום לגישה הטוענת שיש אפשרות שהערב-רב יזכו לתיקון בתוך כלל ישראל, עדיין עלינו להזהר מאד מהאכזריות והערמומיות שלהם כפי שהנושא יתברר בהמשך הספר, אם כי כפי שכבר הזכרתי בראשית הפרק, הרוב הגדול של המקורות מצביע על כך שהערב-רב מהסוג הקשה יפרדו מעם ישראל ולא יזכו לגאולה יחד עם כלל ישראל)."
להקדמה השלמה ואתר הספר שיכול לתת לך תמונה רחבה בנושא:
http://www.2all.co.il/Web/Sites1/hageula/PAGE3.asp