האם תחיית המתים מחייבת שימור עצמות עתיקות?

HailMary

New member
האם תחיית המתים מחייבת שימור עצמות עתיקות?

''תחיית המתים'' היה רעיון של הפלג הפרושי ביהדות, מתנגדי ישוע והרעיון התגלגל ליהדות הרבנית, השלטת כיום ביהדות. הפלג הצדוקי ביהדות התנגד לרעיון תחיית המתים. הצדוקים בררו את העניין אצל ישוע, מייסד היהדות הנצרתית, בידעם שהפרושים הם דוגמתיים, ואצלם אין לקבל תשובות, אלא רק דיקלום ציטוטים. ישוע והיהדות הנצרתית היו חכמים ומתוחכמים לאין שעור יותר מהפרושים, היכירו היטב את היהדות עד אז, וביקרו את הפרושים באופן שלא היו כל דרכים לסתור אותם, שהרי היו ביהדות הנצרתית טובי המוחות וענקי רוח של ממש, שינקו ישירות מרוח הקודש. והנה הברור שעושים הצדוקים אצל ישוע בנושא (מתי כ''ב, 23): ''באותו יום ניגשו אליו צדוקים האומרים שאין תחיית מתים ושאלו אותו: רבי, משה אמר, איש אם ימות ואין לו בנים, יקח אחיו את אשתו ויקים זרע לאחיו. ובכן, היו עמנו שבעה אחים. הראשון התחתן ומת, וכיוון שלא היו לו ילדים הישאיר את אשתו לאחיו. כך גם השני והשלישי עד השביעי. ואחרי כולם מתה האשה. אם כן, למי מהשבעה תהיה האשה בתחיית המתים, שהרי היא שייכת לכולם? השיב להם ישוע ואמר: אתם טועים משום שאינכם יודעים את הכתובים. אף לא את גבורת (יכולת) האלוהים. בתחיה אין אנשים מתחתנים, אלא שהם כמלאכים בשמים. (הערת מ.ש. הכוונה שבתחייה אנשים יהיו בגילום שונה, כמלאכים. ולמה ''בשמים''? מלכות שמים - הכוונה לדעתי למודעות קוסמית של היקום כולו על אלפי הגלקסיות שבו. רעיון קיום מליארדי הנשמות, אינו עניין שנועד לפלנטה שלנו בלבד, שהיא צרה וקטנה, אלא לשמים כולם, ליקום כולו. התחייה תהיה בלבוש מטריאלי אחר, גלגול צורה, מבחינת מלאכים, ותחולתו - היקום כולו. ויחסי הקניין הארציים (כגון נישואין ויחסי מין) לא יחולו בקיום מחודש זה. וברור עם כן שעניין שימור העצמות לתחייה, הרעיון הפרושי, אך לא הצדוקי, הוא מופרך ופרימיטיבי. זה ישוע - אמונה מתקדמת ולא האנכרוניזם הפרושי הנחשל. הערת מ.ש.] מוסיף ישוע ומבאר בהמשך: ''ואשר לתחיית המתים, האם לא קראתם מה שנאמר לכם מפי אלוהים, אנוכי אלוהי אברהם ואלוהי יצחק ואלוהי יעקב? אין הוא אלוהי המתים כי אם אלוהי החיים. שמעו זאת ההמונים והשתוממו על תורתו''. לכן אנו אומרים בהצהרת האמונה, קרדו השליחים: ''אני מאמין ברוח הקודש, בכנסיה הקתולית הקדושה, באחדות הקדושים, במחילת החטאים, בתחיית הגוף ובחיי הנצח. אמן''. ובקרדו של ניקאה: ''ואני מודה בטבילה האחת למחילת החטאים [שהיא גם לידה מחדש בישוע וברוח] ומצפה לתחיית המתים ולחיי העולם הבא. אמן''.
 
ברוך אתה ה' מחיה המתים(תפילת שמונה עשרה-עמידה

בס"ד וגם ידוע שנאמר:צדיקים במיתתם קרויים חיים.
 
לפי ההבנה של הברית החדשה - לא

אני תוהה מדוע בחרת לפתוח את הודעתך עם המשפט שתחיית המתים היה רעיון של הפלג הפרושי ביהדות. ברור שכן, אך המקור של ההבנה על תחיית המתים, הוא בתנ"ך. ישנם לא מעט פסוקים המדברים על תחיית המתים, בינהם הפסוק מספר דניאל "וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת-עָפָר יָקִיצוּ אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם׃ " (דניאל י"ב: 2) תהייה נוספת, מהיכן שאבת את המושג, היהדות הנצרתית? אני חייב להודות שזוהי הפעם הראשונה ששמעתי את המושג. מדוע בחרת להשתמש במושג לא ברור זה, ולא ביהודים משיחיים, מה שהם היו עפ"י ההבנה המקראית. נצרתי הוא אדם שנולד בנצרת - כל תלמידי ישוע באו מישובים אחרים, יכולת גם לקרוא להם יהודים הגליליים - אם כבר. אני לא מאמין בכנסייה הקתולית, ואני לא מאמין בשום כנסייה. אני כן מאמין בישוע המשיח ובדברו, ושהקהילה הקתולית(האוניברסלית) הכוללת בתוכה את כל הזרמים היא גופו וכלתו האחת.
 

HailMary

New member
הנושא: שימור עצמות ולא תחיית המתים לכשעצמה

הפלג הצדוקי מכל מקום, לא האמין בתחיית המתים. יש גם הפסוק בתנ"ך: "וחיי עולם נטע בקרבנו". ישוע מדבר על טרנספורמציה של הגוף הפיזי בחיי העולם האלה "יהיו כמלאכים" ועל מודוס קיום שונה (למשל: לא יהיו נישואין). יהדות נצרתית: אני מתייחס לאותה תקופה - בצד הפרושים, האיסיים והצדוקים. מה לא ברור כאן?
 
כותרת התגובה שלי הייתה לגבי נושא שימור העצמות

מהיכן שאבת את המושג יהדות נצרתית, ומדוע לא השתמש במושג המקראי - יהדות משיחית?
 

HailMary

New member
זה פשוט

המושג "נוצרי" מתקשר באופן אסוסיאטיבי בישראל ובחלקים ביהדות, עם אוקראינים אנטישמיים, ועם גויים אנטישמים "נוצרים" הרודפים יהודים. אך כבר איזכרתי, שהנצרות לא נוצרה על ידי סלובקים, לא על ידי גרמנים או אוקראינים, אפילו לא על ידי פולנים או איסלנדים. כולם היו יהודים ארץ ישראלים טובים שחיו כאן, והמלה נצרות אינה זהה למושג "גוי רוסי שונא יהודים" אלא מקורה בנצרת היהודית לפני 2000 שנה. לכן אני אומר "נצרתית" בהקשר הנצרות. ואילו "יהודים משיחיים" כרוך אסוסיאטיבית בכל מיני הוזים בעלי כוונות טובות, ומביא להתנגשות עם אלה הטוענים שהמשיח לא היגיע, שהרי ממשיכים כולם לסבול, ועם ישראל ממשיך להתייסר, אז איפוא המשיח? למה להסתבך? וכי לא כדאי לאזכר את מקורות הנצרות הקדומה? יהדות נצרתית נשמע מצויין, ואל לך להתרעם על כך, אין איש כאן פוגע בכם.
 
יש מקום לתרעומת

כשאתה מתכחש ולא מכיר בתנועה היהודית המשיחית, שהיא תנועה שגדלה ומתפתחת, ורבים רואים בה את הגשמת החזון של הכתובים. המושג 'נוצרי' מתקשר באופן אסוציאטיבי בישראל ובחלקים ביהדות? מעולם לא התקשר אצלי המושג נצרות לישראל ולחלקים ביהדות. להמשך הדברים המושג כן התקשר. אך בוא נעזוב את האנטישמיות בצד. המושג 'נוצרי' מתקשר לדברים שמעולם לא היו שייכים לעולם היהודי והישראלי. המושג משיחי, הוא מושג שכתוב בדבר ה' במעשיי השליחים, בהקשר חיובי, יותר מפעם אחת, בעוד המושג 'נוצרי', מופיע פעם אחת ובהקשר שלילי. האסוציאציה של המושג משיחי, דווקא התקשר אצלי לדברים טובים, לפני שהגעתי לאמונה, לא חשבתי על כל מיני הוזים בעליי כוונות טובות. שאתה הזכרת, וכמו שלי אין בעייה עם המושג 'משיחי' לאלפי יהודים שמצאו את המשיח היהודי - את ישוע המשיח - המושג 'יהודי משיחי' מתקבל בזרועות פתוחות. המושג יהדות משיחית מביא להתנגשות עם כל אלה שטוענים שהמשיח עוד לא הגיע? - טוב מאד - סימן שיש על מה ועם מי לדון.
 

HailMary

New member
אבל כלל איני מתכחש לתנועה היהודית המשיחית

דיברתי על מילים ועל הקונוטציות שלהם.
 
אכן, "משיחי"

זה מתקשר גם לאלו שמאמינים במשיחי שקר, כגון הרבי מלובביץ וכיוצ"ב (שבתאי בן צבי ועוד). במילים אחרות, "משיחיים" זה כאלו שנוהים אחרי משיחים שונים, לאו דווקא ישוע הנוצרי, שהיה בן האלוהים ומרים, הבתולה הקדושה היתה אימו. לעומת זאת "נוצרי" בא מאלו שמאמינים באיש מנצרת, שהוא בן האלוהים, המשיח האמיתי, ומתייחס בעיקר ליהודים הראשונים שהאמינו. חג פסח (נוצרי) שמח. ה' קם לתחייה. אמן!
 
משיחי

הוא תרגום ישיר מיוונית של המילה Christian. כל העולם המשיחי קתולים, בפטיסטים, פנטיקוסטלים, רפורמיים, אוונגלים כולם מכנים את עצמם Christian כלומר משיחיים. המושג משיחי לקוח מהברית החדש במעשיי השליחים, פעמיים בהקשר חיובי. כך כינו את המאמינים הראשונים באנטיוכיה. לעומת זאת העולם לא מכיר כלל את המושג 'נוצרי'. תספרי למישהו באנגלית שאת Natzaretin הוא יחשוב שהמצאת כת חדשה או שהוא לא יידע כלל על מה לחשוב. בגלל שיש משיחיי שקר לא נשתמש במושג החיובי - משיחי? רגע... ישנם הרבה 'כאילו' מאמינים בישוע המשיח, או אם תרצי מאמיני שקר בישוע המשיח, אז לא נכנה את עצמנו מאמינים, או אם תרצי לכנות את המאמינים נוצרים - ורוב הנוצרים כלל לא מאמינים בישוע אלא רק למראית עין, אז בגלל זה לא תכני את עצמך נוצריה? חג פסח שמח יהודי ומשיחי שמח גם לך. ישוע המשיח מת ישוע המשיח קם לתחייה ישוע המשיח עליה לימינו של האב ומפגיע בעדנו. כן הוא חי.
 

HailMary

New member
במציאות הישראלית ובארץ הקודש

יש משמעות חשובה ל"נצרתי" או "נוצרי" בעיברית.
 
במציאות הישראלית

בוודאי שיש מקום למושג נוצרי. את המושג 'נצרתי' לא שמעתי מימי עד לימים האחרונים. כשאנו משתמשים במושג 'נוצרי', אנו רוצים לדבר על הכנסייה מסורתית, או על המאמינים הגויים ברחבי העולם באופן גלובלי, על הנצרות על כל גווניה וזרמיה. אך כשמדובר באמונה האישית, כאשר אנו רוצים להביא משהו שהוא יותר אישי ושמבטא את זהותנו ומי שאנחנו, אנו משתמשים במושג 'משיחי' - עבור המאמין הלא יהודי ו'יהודי משיחי' עבור המאמין היהודי. אין במושג 'נצרות' או 'נוצרי' משהו שלילי, מלבד הפשעים שביצעה הנצרות באלפיים השנים האחרונות כנגד העם היהודי. אך המושג עצמו הוא לא שלילי או חיובי, והוא מושג ראוי להשתמש בו כשמדברים על הדת הנוצרית או הכנסייה המסורתית. אך שוב, בכדי לבטא את מי שאנחנו באמת, מי שאנחנו לפני המשיח ולפני העם(ואני מתכוון לכל בני האדם באשר הם), אנחנו משיחיים ולא נוצרים.
 

HailMary

New member
יעקב, אתה מטעה בטריק. ומהו הטריק שלך?

אף נוצרי אמריקני או אנגלי, או בארץ דוברת אנגלית אחרת לא מכנה עצמו messianic כלומר משיחי. במקום זאת הוא משתמש במילה שאין הוא מבין את משמעותה היוונית. כך גם בצרפת ובגרמנייה ובכל מקום. אז למה אתה רוצה שישראל ודוברי עיברית יהיו המקום היחיד בעולם בו נוצרים יכנו עצמם במילה "משיחיים" בשפתם הם? צא ולמד: מעתה אמור במקום משיחי (דבר שאין לו אח ורע בשום שפה אחרת פרט לכם) אמור נוצרי או נצרתי או יהודי נצרתי.
 

HailMary

New member
בעולם הם מכונים ע"ש Christ ולא מבינים יוונית

ולכן זה בחזקת כינויו (בדומה ל-נצרתי או לנוצרי בעברית). יעקב, אתה מטעה את קהלך בפילפול מתחכם חסר שחר.
 

HailMary

New member
אף אחד לא אומר the Christ במובן המשיח..יוונית

לא מבינים, ולכן זה נחשב כינוי של ישוע. בדומה ל-נצרתי או נוצרי בעיברית, על שם עיר מגוריו, כמו Bambereger האיש מבמברג, או אינגלאנדר - האיש מאנגלייה, או ברלינר, או גאליציאנר. הפסיקו להפעיל על קהלכם טריקים מילוליים תוך הטעייתם והטעיית עצמכם, כשאתם מתעלמים מהעובדות הפשוטות.
 
אתה טועה

זה לא עניין מילולי כלל. זהו העניין של מיהו ישוע המשיח, ומהי זהותו של המאמין בישוע המשיח. אני מכיר דווקא לא מעט גויים מגרמניה, מארה"ב מאנגליה ומאיטליה, המכנים את עצמם דווקא Masianic ומבינים היטב מה המשמעות של המושג Christ. רוב האנשים שנקראים Christians ברחבי העולם, גם לא מכירים כלל את ישוע המשיח, לא מתחברים איתו לא מבינים שהוא כיפר על חטאיהם ומצדיק אותם בחסדו, ושאין הם יכולים לעשות דבר שיצדיק אותם לפני אלוהים, וחושבים שבעינויי גוף, ובשנאה עצמית, ובנתינת צדקה, והשתתפות בערבי תפילה ובהליכה לכנסיה הם יקבלו הצדקה מאת אלוהים. ובכך דוחים את ההצדקה של אלוהים במשיח ישוע. אנחנו נקראים משיחיים משני טעמים עיקריים, האחד שאנו מאמין במשיח ולכן משיחיים, והשני הוא שאנו משוחים לפעול את פעולת ה' בחיינו. יש לכך חשיבות עליונה והדבר ניתן לנו ברוח הקודש בדבר ה'.
 

HailMary

New member
באותה תקופה מושג המשיח היה מלך מושיע

כך למשל כתוב על כורש הפרסי "משיחו כורש". לכן כשהורדוס השני אומר "עוד מעט ואני נעשה משיחי", ראשית הוא אמר זאת כנראה ביוונית, ושנית ובעיקר, אז הנוצרים, בתקופה בה מושג המשיח לא היה מגובש ביהדות כמו היום, הנוצרים היו היחידים כמעט שדיברו על המשיח. כיום מושג המשיח התגבש ביהדות בעיקר בימי הביניים, לדמות המוכרת כיום, ולכן אתם פשוט מתריסים בפני רוב אזרחי הארץ הזאת ללא כל הכרח. לא ככה מקרבים את הנצרות לעם. נכון שבמקרא נאמר "משיחי" אך היה לזה מובן של מלך, ולעיתים מלך מבית דוד, ולכן הפרושים מאשימים את ישוע שהוא מציג עצמו כמלך במקום קיסר, ולכן פונטיוס כותב על הצלב מלך היהודים. בעולם קרייסט נחשב לכינוי נוסף של ישוע. ואלו שאומרים משיחיים בשפת הארץ, מוסיפים כאן משהו. באותה מידה יכולתם לאמר שאתם יהודים מלוכנים, וגם אז זה היה נשמע משונה ומתריס. מושגהמשיח ביהדות http://jewishevolution.blogspot.com/2009/10/blog-post.html http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=9790
 
טוב ההקשרים די ברורים

המושג משיח הוא מושג תנ"כי שמדבר על מלך המשיח. בטח שהמשמעות של משיח הוא מלך או יותר נכון מישהו שנמשח למלוכה. כתוב בברית החדשה, שבאנטיוכיה החלו לכנות את התלמידים של ישוע משיחיים, נכון זה היה ביוונית, אך כולם הבינו את מלוא המשמעות של המילה. בתנ"ך המילה משיח אמנם לא מופיע הרבה, אך היא כן מופיעה: "וְאַחֲרֵי הַשָּׁבֻעִים שִׁשִּׁים וּשְׁנַיִם יִכָּרֵת מָשִׁיחַ " (דניאל ט': 26) לא היו בתקופת השליחים, נוצרים, והם עצמם לא ראו את עצמם כנוצרים - למעשה זה היה כינוי גנאי עבורם. הם כן קיבלו את המושג משיחיים. כל המאמינים עד שלב מסויים הרי היו יהודים. וכל הסיפור של המשיח הוא יהודי בשורשיו. המושג נצרות הוא מושג מאוחר יותר. שגם ההקשר שלו נאמר בדרך השלילה ולא החיוב.
 
למעלה