האם תפקיד ועדת חקירה היא עריפת ראשים ?

EverMan

New member
האם תפקיד ועדת חקירה היא עריפת ראשים ?

בעקבות דו"ח הועדה, יצאו בהצהרות הרבה אנשים, חלקם מטעמים לגיטיימים ואישיים, וחלקם מטעמים צבועים, כנגד הדו"ח, בטענה שהוא לא מחלק אחריות אישית למחדלים. 1.האם בהכרח דו"ח של ועדה חייב להגיד "הוא אשם" ? האם תפקיד הועדה הוא לא לקבוע אם יש אשמים כלל מראש, ובמידה וכן, לקבוע מידת אחריות ? 2.האין תפקיד עריפת הראשים התפקיד של הכנסת בעקבות ועדה שכזו ? במידה ומסקנות הועדה לא תואמות את רצונות הכנסת, הרי זה תפקידם להדיח רוה"מ, לא של ועדה כלשהי. 3.ובסופו של דבר, תפקידה של הועדה, הוא לא להגיד מה לשפר ? ובעקבותיה, כל גוף צריך לשפר את תפקודו, או לגרום לחילוף אישי בתוך המערכות ? דעתי האישית היא, בסופו של דבר. שאם צריך לערוף ראשים, זו תפקידה של הכנסת, או של איש הציבור/מנהל/ביטחון לקחת על עצמו אחריות. זו לא תפקידה של ועדה להחליט "צריך להעיף את איקס" אלא של מי שממונה עליו, או על העם עצמו. הועדה אומרת רק מה היה רע. תפקידו של העם להחליט, מה לעשות בעקבות מה שהיה רע.
 

timeless1

New member
אם לועדת חקירה אין שום סמכות לכלום

אז אפשר לוותר על שירותיה. הצבא היה יכול להקים ועדת חקירה משל עצמו, הממשלה היתה עושה כנ"ל , וכך היה נכסך כל הפראסה הזאת. אבל מה - המציאות היא לא ממש כזאת. 1. לוועדה בהחלט אמורה להיות סכמות לומר בראש חוצות מי האשם, לדעתה, על המחדלים. מחדלים לא מתרחשים מעצמם. אין פה יד אלוהים מכוונת או משהו כזה. 2. היא לא יכולה לפטר, היא יכולה אך ורק להמליץ, וכמדומני בגין אף נשמע להמלצת וועדה ופיטר את שרון [לא שזה מנע ממנו לחזור אחרי כן למשרת ראש הממשלה ]. 3. כן. אבל לא ייכתן שמי שפישל הוא גם זה שינסה לתקן. תודה, אבל לא תודה.
 

primus solus

New member
לועדת חקירה יש בהחלט מנדט

להמליץ על פיטורים אם צריך. וינוגרד לא היתה ועדת חקירה, אלא ועדת בדיקה.
 
הועדה גם ציינה שאולמרט קיבל "ירושה" רעה

שאיתה כל ראש ממשלה בישראל היה נוחל תבוסה במלחמה הזאת. ומי בדיוק הוריש לו את אותה "ירושה"? אם לא שרון ונתניהו? שקיצצו וקיצצו וקיצצו, עד שלא נשאר להם יותר במה לקצץ... ואת ההשלכות של הקיצוצים הללו יכולנו לראות כולנו היטב בימי המלחמה.
 

timeless1

New member
מה הקשר?

ברגע שיצאנו מלבנון החיילים פשוט הפסיקו להתאמן בנושאים מסוימים. חוץ מזה, מה אתה עושה עם אותה "ירושה" זאת החלטה שלך, אם אתה ממשיך באותה מדיניות של אי אימונים והשענות על ח"א אז האשמה היא כולה שלך. נראה לי שמה שהוא בעיקר רצה להבהיר הוא שההזנחה בצה"ל היא רמת שנים ולא תולדה של השנתיים האחרונות.
 
"מה אתה עושה עם אותה "ירושה"?

כמה זמן היה לממשלה הזאת "לעשות"? הרי לא עבר זמן רב מאז שהממשלה נחברה ועד ליציאה למלחמה. כך שיצאנו למלחמה הזאת עם אותה "ירושה" שהורישה לה הממשלה הקודמת. ואם תטרחי לקרוא את הדו"ח עד סופו, תראי בעצמך שאחת ממסקנות הוועדה בהחלט נוגעת ישירות לאותה "ירושה". לא סתם אומרים שהצבא צועד על קיבתו. נסי פעם לצעוד ולהילחם כשאת רעבה, אני חותם לך שגם הצעידה וגם הלחימה שלך יהיו בהתאם. לעומת זאת צבא שבע וחיילים שבעים ומרוצים הם גם בעלי מורל יותר גבוה וכך גם הביצועים שלהם בשטח. לצערי במלחמה הזאת הן הצבא והאזרחים בעורף, הורעבו והוזנחו, הרבה לפני המלחמה... ולזה לא אשם אולמרט או פרץ או חלוץ. לזה אשמים נתניהו, סילבן ואדון שרון.
 

timeless1

New member
כן ולא.

אמנם לא עבר יותר מדי זמן בין היציאה למלחמה לבין עליית הממשלה לשטון, אבל היי--> יש דברים שלא מצריכים שינוי שלוקח שנים על מנת ליישם. במצבו של צה"ל כל הממשלות האחרונות [ מאז היציאה מלבנון] אשמות במצבו. כולל זאת האחרונה, עד שהחליפו לצה"ל רמטכ"ל.
 

Ja Tomer

New member
מה הקשר בין מחט לתחת

הניהול של המלחמה הזאת היה כושל לחלוטין. גם את זה אתה מפיל על נתניהו?
 
"מה הקשר"?

אם אני ימכור לך אוטו משומש ששבר תאונה והמנוע שלו בקנטים, ואתה תעשה עם האוטו הזה תאונה שתישאר ממנה נכה כל החיים, אתה גם תשאל "מה הקשר"?
הקשר זה שאולמרט קיבל חרא של ירושה מהממשלה הקודמת. אז נכון שאשמתו שהוא לא השכיל קודם לטפל היטב בירושה הזאת, ורק אח"כ לצאת למלחמה. אך מאידך מי שאשם ש"הירושה" הזאת היתה כזאת עלובה, הם אלה שהשאירו לו אותה. וכולם יודעים מיהם. עובדה שגם ועדת וינוגרד התייחסה ישירות לאותה "ירושה". ואני אגיד לך אפילו יותר מזה, ראש ממשלה אחר, היה אפילו מעמיד את אותם אלה שאחראים לאותה "ירושה" ובית משפט במדינה נורמלית ומתוקנת היה גוזר עליהם את העונש המירבי.
 

Ja Tomer

New member
שמע חבוב

לא הפסדנו במלחמה בגלל שום "ירושה" ומספיק לזרוק את האחריות. אולמרט הפסיד - אולמרט כשל - אולמרט צריך ללכת הביתה.
 

timeless1

New member
פפפ, עמוק.

בוא לא נהיה תמימים , אולמרט בהחלט קיבל "ירושה" לא משהו מקודמיו. למה להכחיש זאת? נ"ב דווקא היום בבוקר חשבתי עליך שקראתי את הטור של גבי שמואל או משהו כזה [במעריב] אשר העלה תהייה האם גם נתינהו היה מקבל את אותו יחס מן התקשורת ומן העם אם הדו"ח היה נכתב נגדו
 

Ja Tomer

New member
פפפ, חזק.

בואי לא נהיה תמימים ונאשים את "הירושה" במקום את ה"יורש". זה שברק ברח מלבנון - זה לא מה שגרם לאולמרט להתנהל בצורה מחפירה בזמן המלחמה. להאשים את ממשלות העבר בכשלון המלחמה הזאת, זה עלוב ביותר. לגבי נתניהו - אף אחד לא היה מפרסם סקרים שתומכים בו, פשוט היו קוטלים אותו, כמו שתמיד עושים בכל נושא שקשור לביבי נתניהו.
 

timeless1

New member
פפפ, מדהים.

אני חושבת שאני השבתי לך על הנימוקים הללו אתמול... בכל מקרה נסה לחפש את הטור הזה ב-NRG. זה יכול לעניין אותך.
 

Ja Tomer

New member
אני אגיד לך מה דעתי

אני לא פוסל את האפשרות ש"אף אחד לא עשה כלום" ובכך אני כולל את שרון ומופז וברק וכו'. ואני גם לא פוסל את האפשרות ואף מסכים שההתעלמות מגבול הצפון גרמה לנזק גדול. עם זאת - לבוא ולומר "הפסדנו במלחמה בגלל זה" זו שטות גמורה. כולנו יודעים מי עמד בראש המדינה - אהוד אולמרט כולנו יודעים מי היה אמור להנחות את הצבא - עמיר פרץ כולנו יודעים מי היה אמור לפקד על הצבא - דן חלוץ כמה שלא תסובבי את זה, מכל כיוון שלא תסתכלי על זה, הם האחראים להפסד במלחמה. הם אחראים לכשלון גדול - הם צריכים ללכת.
 
מעניין אם גם לו נתניהו היה ראש הממשלה...

בעת המלחמה, גם היית קורא לו היום ללכת. משום מה לא נראה לי כך. שכן לנתניהו מותר להיכשל, רק למישהו אחר אסור. נכון? תגיד לי תומר: נתניהו בחיים שלו ניהל מלחמה מוצלחת, שאתה יכול לקבוע שהוא היה מנהל את המלחמה הזאת עם "הירושה" הזאת יותר טוב או בצורה יותר מוצלחת ממה שניהל אותה אולמרט?
 

Paranoid Eyes

New member
מזה משנה עכשיו נתניהו בינינו...

אני לא יכולה למשל לחתום לך על אף אחד שיהיה טוב. אבל זה לא משנה ואתם מתעלמים מהשורה התחתונה. פרץ,חלוץ,אולמרט--> אשמים. וזהו.
 
אף אחד לא טוען שהם לא אשמים

ואני את תמיכתי בפרץ כבר מזמן הסרתי. אך אי אפשר להתעלם מהצביעות והדו-פרצופיות של הליכודניקים, שמתעלמים לחלוטין מהעובדה שממשלת שרון לא נקפה אצבע בכדי לעצור את החיזבאללה ונתניהו ושרון הורישו לממשלה הנוכחית חרא של "ירושה" שאיתה אפילו צ'רצ'יל לא היה מנצח את המלחמה הזאת. שכן הוא היה צריך להסתדר בדיוק עם אותם דברים שאולמרט נאלץ להסתדר איתם. קרי: צבא לא מוכן ולא מאומן, חמ"לים ריקים, עורף מוזנח, רעב וחשוף ואיום של טילים על כל צפון המדינה. כך שתגידי לי את: מה נתניהו היה עושה עם "ירושה" כזאת? איך הוא היה מנצח מלחמה עם כזאת "ירושה" כשבחיים שלו הוא אפילו לא ניהל מלחמה... מה שכן, אני אגיד לך מה אני הייתי עושה, אני לא הייתי יוצא למלחמה ומכניס את המדינה שלנו לכזה טירוף מערכות וסיוט מיותר, ותהי בטוחה שלא הייתי עושה זאת, עם כזאת "ירושה". ובכך בהחלט אולמרט, פרץ וחלוץ אשמים, בכך שהם בכלל יצאו למלחמה, שממש לא היתה מלחמת אין-ברירה, בעודם יודעים שעם כזאת "ירושה" אי אפשר לנצח, ולא ניתן להשיג אף אחת מהמטרות שהוצבו ושלשמן כביכול הם יצאו למלחמה הזאת מכתחילה. כך שבזה שהם יצאו למלחמה וסיכנו סתם את צפון המדינה ו2 מיליון אזרחים שחיים כאן, הם בהחלט אשמים. אך בכל השאר הם בהחלט לא האשמים היחידים.
 
תמיכתי באולמרט וברק? מעולם לא תמכתי באיש מהם

תמכתי במפלגת העבודה בראשות פרץ, וזאת מפני שהציגה אג'נדה חברתית סוציאל דמוקרטית, וכסוציאל דמוקרט לא יכולתי שלא לתמוך במפלגה ציונית שבאה עם אג'נדה סוציאל דמוקרטית. אך אחרי שפרץ בגד בי ובבוחיריו ולקח את תיק הביטחון על פני תיק האוצר, ועוד יותר מזה לאחר שחבר לאולמרט ולקפריזות שלו שהובילו אותנו למלחמת לבנון השנייה המיותרת, הפסקתי לתמוך לחלוטין בפרץ ובמפלגת העבודה. על אחת כמה וכמה שהחליף אותו ברק הניאו-ליברל בראש המפלגה. היום אני לא תומך בשום מפלגה, אם תרצה אני נטול מפלגה כרגע וספק רב אם בכלל אטריח את עצמי לקלפי ואצביע בבחירות הבאות... כך שאין לי צל של מושג על איזו "תמיכה" באולמרט וברק אתה בדיוק מדבר...
 
למעלה