האמת המרה בפרצופנו הנאה
.

גם אני6

New member
בדיוק מה שכתבת-

רק לגבי יהדות, מסורת, דת ישראל(דת משה וישראל) ודת בכלל.
 

DDN

New member
כלומר, את מתכוונת ש

הדת והמסורת שלנו היא דבר מעולה, וצריך להתייחס אליה ולא אל מה שכמה אנשים תבעו בעלות והפכו אותה אליו? אם לזה התכוונת, אני מסכים בהחלט. כמו שכמה אנשים אמרו, וגם אני - יש לנו דת נהדרת, מי שהרס אותה זה הדתיים. וגם המסורת שלנו. לאנשים היום קל מאוד להתעלם, אבל המסורת היא מה שהחזיקה אותנו כעם כ"כ הרבה זמן. בגלל זה אני חוגג את חגי ישראל, שומר חמץ בפסח, ומתכוון להתחתן בחתונה יהודית ולמול את הבנים שלי. מצד שני, פה נגמר הקשר שלי אל הדת והמסורת - יש בה חלקים שלדעתי מיושנים וצריך לערוך עבור שנות ה2000. אני לא שומר שבת (אבל לא מוכן לעבוד בשבת, לא משמרות ולא שעות נוספות - יום שבת יום מנוחה), לא שומר יום כיפור (אבל אני תמיד אהיה עם אוזניות ולא רמקולים כדי שלא להפריע חלילה לשכנים) ולא ממש שומר כשרות (למרות שזה משהו שלא תהיה לי בעיה לעשות) ואם לא לזה התכוונת, תשכחי מהחפירה שלי.
 

גם אני6

New member
כן, לא. קצת ולא ממש(והדברים שלך מענינים בלי.

כל קשר) ראשית- לא תתפוס אותי הרבה אומרת "צריך", מהסיבה הפשוטה שאני לא חושבת במושגים הללו. איש לא "צריך".. כן לכל החלק הראשון, עד המשפט שחתם את הפסקה השניה- לא, אני לא חושבת שיש קשר לדתיים . לא יותר מאשר הקשר שיש לחילוניים. רוב האנשים נלחמים אחד בשני(במקום להתקיים יחדיו), רוב האנשים צועקים במקום להקשיב ולהסכים שלא להסכים, רוב האנשים מתגוננים מסתגרים ויוצרים אנטי- של אחרים כלפי עצמם ושלהם לאחרים.. החילוניים מתנגדים ל"דת" בלי לראות את ה"דתיים"(על כל פלגיהם, אבל חשוב מכך- על כל בני האדם שיש בפנים ולהתיחס לאנשים. לא לכלל) הרבה חילוניים פשוט מתנגדים, פשוט חוסמיםץ לא משנה מה מישהו יגיד- יש שם אנטי. לדת עצמה, לאמונה, לכל מה שקשור. ולבני האדם ששם. זה בא משני הצדדים- ולא, זה לא בא בעקבות "הדתיים" ולא "בתור תגובה".הדת- הייתה קיימת. בדיוק כשם שהתגבשו מתנגדיה, התגבשו חסידיה. אני לא מאמינה ב"חילוניים" ו"דתיים". בכל פלג- יש המוני פלגים, כ"כ הרבה זרמים ובכל זר- בני אדם. וכל בן אדם- הוא מושנה. תתי זרמים מרכיבים אותו, תתי קבוצות, תתי תחומי ענין וכולם מעצבים אותו אל מי שהוא.. אז אין "דתיים" ו"חילוניים" יש הרבה מאוד בני אדם וכולם, כולם שונים..
 

DDN

New member
חלילה לי מלהכליל

כשכתבתי "דתיים" התכוונתי למיעוט רועש (רועש מאוד) שלדעתי עושה יותר נזק לדת מאשר תועלת, ואני בהחלט יכול להאשים אותם בהמאסה של הדת (ולא רק על החילוניים, אלא גם על דתיים אחרים)
 

svety

New member
../images/Emo41.gifציפור קטנה לחשה לי ש...../images/Emo41.gif

חייבים לשמור על רמת פעילות גבוהה בשביל להשאיר את הפורום פתוח. זתומרת - להמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים הכי טוב - לחפור
 

In Red

New member
חכי חכי

אני באה לחפור לך בארון בימים הקרובים!
 

svety

New member
את מאיימת או מבטיחה?

החל ממחרתיים ועד... פורים אני לא ממש אהיה בבית אז תתאמי איתי למחר
 

In Red

New member
מתה...

מתי אני אספיק לסיים הכנות לדי אנד די של יום שבת?=[
 

StriX Starlight

New member
איזה כיף להסתכל בדיעבד על השרשור הלא רלוונטי

הזה.
תגידו, למה אין פה איזה סמיילי שדופק חיוך מאוזן לאוזן? שיניים והכל.
 
למעלה