הבית ספר המושלם

gorck

New member
לא חושב....

למה שלא יהיה בצפר למצוינות?! אני חושב שלא זה מה שגורם לפערים בחברה, לפחות לא הגורם העיקרי... בהתחלה, ברור, שצריך להשקיע בחינוך גם במקומות עם המצב הסוציואקונומי הנמוך, אבל לא מהשינוי הזה תבוא הישועה שאנחנו מחפשים לבעיית הפערים, אלא מרפורמה במיסוי בארץ- נכון להיום המס הכנסה על הבורסה (שכל אחוז הוא בממוצע 100000 שקל...) הוא פחות מ5%, לעומת זאת בשטח, איפה שעובדים האנשים שצריכים כסף, המס עומד על מעל 15%!!! אז קודם נגיע לשיוויון פה- תשנו לכמה שנים את המיסוי, חוץ מכמה צעקות של עשירים שירוויחו במקום מיליונים "רק" מאות אלפים, הכל ישתנה לטובה!
 
חמוד שלי אני אפילו אם היו משלמים לי כסף

על זה שאני בבית ספר שלך לא הייתי רוצה... זה נישמע מפחיד סלח לי אבל ככה אני מרגישה.. זה פשוט קשה נוראאאאאא חוץ מיזה אף אחד לא ירצה לילמוד בבצפר כזה... פרט לשתיים שלוש ילדים.. לא שווה לפתוח בצפר בשביל זה.. אגב בן כמה אתה?
 
תראה..

אני כן חושבת שזה גורם לפערים, כי יש תלמידים שכמה שהם לא ינסו הם לא יגיעו למצויינות. זה יתסכל אותם, מאוד, וזה רק ידגיש את הפער. אני חושבת שבית ספר כזה לא צריך לקום. בשום מצב.
 

gorck

New member
אבל זה בצפר שהוא נטו להגביר את...

אלה שמצליחים...
 
ממ שמעי

גם בית ספר רגיל עם 2-3 כיתות של מצטיינים גורם לפער עצום. ברגע שמישהו לומד באותה שכבה עם חבר שלו,שחבר שלו בכיתת הצטיינות והוא לא אז זה כן מתסכל.
 

JumpInTheFire

New member
ממש ממש לא מסכימה

בגלל שיש תלמידים חלשים לא צריך לתת כלים לתלמידים טובים להתקדם מעבר?!
 
לא אמרתי את זה, ממש לא.

אמרתי שביה"ס כזה ירחיב את הפער בחברה, ואם כבר רוצים לעשות תוכניות למצויינות- שיעשו את זה בכיתות בתוך בתי ספר רגילים, ולא בבתי ספר מופרדים. ככה יהיה ממש לחץ על הילד לנסות להתקבל לשם, וזה מאוד יתסכל אותו אם הוא לא יתקבל.
 

גל נבון

New member
את ממש צודקת!!

גם אני התפעלתי ממבחני הקבלה. זו דוגמא קלאסית ללקחת את המושג "בית ספר" ולהתאימו לסקטור אחד, מסוים ומצומצם בחברה, תוך התעלמות מוחלטת מסקטורים אחרים, ובתחום הזה גם קריטיים יותר. כי מי יותר מתלמידים חלשים, מתקשים, חסרי מוטיבציה, חסרי ביטחון זקוק לבית חינוך אמיתי?! המשמעות של קיומם של בתי ספר כאלה הוא בדיוק זה שיגיע תלמיד חלש, שלא יעבור את מבחני הקבלה, הוא יחזור אל בתי ספר לתלמידים חלשים, קרוב לוודאי שיסיים עם תעודת בגרות נמוכה במיוחד, או ללא תעודת בגרות, או שלא יסיים את בית הספר. וזה גלגל שמתגלגל וחוזר על עצמו (למי שמכיר- "לילד א' נולד ילד א' ולילד ב' נולד ילד ב' שמדגים בצורה קלאסית את הפערים החברתיים). אין שום בעייה לקדם את התלמידים הטובים, אבל יש בעייה חמורה עם הרחבת הפערים. ובתי ספר למצוינים, ואפילו כיתות מצוינות (שפה הדיון קצת יותר מורכב....) מגדילים את הפער הן מבחינת ציונים, והן מבחינת התלמידים בבתי הספר שרואים כל אחד את הקבוצה השנייה בעין אחרת. בנוסף, הייתה לי בעייה עם "העדפה לחניכי תנועות נוער". גם אני חניך בתנועת נוער, ואני חושב שאם אתה לוקחי מסגרת מסוימת ויוצר העדפה לחניכי תנועות נוער, זה אומר שאין לך שום אינטרס להרחיב את המעגל הזה, \וגם הופך את התנועות לדבר אליטיסטי ומיוחס- טעות מרה וחמורה. לא לדבר על כך שאני מאמין שתנועה שבאמת שמה דגש על חינוך, האדם ועל מצב החברה תתנגד בכל תוקף למבחני קבלה שכאלה....
 

lonush

New member
לפי דעתי

אם היה מחשב לכל אחד.. אז למה צריך מורה.. אפשר ללמוד הכל דך הטינטרנט
 

chuchi46

New member
בשביל זה צריך משמעת עצמית

ולכן צריך מורה. חוץ מזה, הוא גם אמור לחנך ולא רק להעביר את החומר.
 

© h i l a ©

New member
מחשב לכל ילד לא עוזר!

בכיתה ח' היה לנו כיתות ממוחשבות ורק בגלל זה כל השכבה התדרדרה, ולמה? כי כל היום היו עסוקים בלשחק בבלס ולחפש שיטות לצאת מהנעילה של המורים (היה להם אפשרות לנעול לנו את כל המחשבים בזמן השיעור וגם להראות לנו מה עושים במחשב שלהם דרך המסך שלנו) ושלא נדבר על הפעמים שהמחשבים היו קורסים (ורוב הפעמים תלמיים הקריסו אותם בכוונה) רק בגלל זה אני לא יודעת גאומטריה! :(
 

gorck

New member
מי אמר שישתמשו בהם?!

יהיו ללימודי מחשבים ופרויקטים מיוחדים, בתיאוריה, מחשב אחד לכל תלמיד
 

Mr KokoLoko

New member
../images/Emo203.gif

איך הוא היה נראה? הכל היה ירוק, מבנים בסגנון של אוניברסיטת הרווארד או ייל או סטנפורד וכו', בריכת דגים, ספריה ענקית ועוד מלא דברים בסגנון, אם הבנתם. איך היה הצוות של המורים? רציניים אבל לא יותר מדי, כנ"ל קשוחים וכנ"ל משעשעים. איזה מקצועות הייתם מכניסים? מתמטיקה, אנגלית, פסיכולוגיה, כימיה, ביולוגיה, שפת C, מחשבים, היסטוריה, פיזיקה. את מי הייתם מקבלים לביה"ס ואת מי לא? אמ, אני לא רוצה להזכיר שמות
סתם:p לא הייתי מכניס תלמידים שגורמים לכיתה שלמה להיתקע 5 שיעורים באותו חומר.
 

kryp

New member
"בזבזני" מדי.

עדיף ללמוד רק מקצוע אחד ממה שכתבת בצורה רצינית מאשר ללמוד את כולם בהיקף נמוך.
 

JumpInTheFire

New member
מה אתה מעביר ביקורת?

ככה היא רוצה את בית הספר שלה. ובמערכת החינוך של היום אנחנו לא לומדים את אותו מס' מקצועות?
 

kryp

New member
מורים חכמים, משכילים ואנשים טובים.

כיתה של 30 תלמידים. פחות מזה זה כבר מדכא. לא משנה מה גודל השכבה. הייתי מצמם היקף או מבטל את שיעורי הספרות, במקום זה צריך לדעתי לעודד קריאה (ולא של הארי פוטר) ולבצע דוחות קריאה, לאו דווקא במסגרת שיעורי ספרות. שיעורי חינוך היום הם פשוט בדיחה. הייתי רוצה שיעורים שעוסקים באקטואליה ובבעיות שיש בארץ ובעולם, כולל פוליטיקה. לא יתכן שתלמיד במדינת ישראל לא ידע היסטוריה שימושית, כזאת שתעזור להתמודד עם שונאי ישראל למיניהם באינטרנט (ולכן צריך לחזק את האנגלית של התלמידים), וסתם עם כל מיני מטורפים. שעת הלימודים הארוכה ביותר תהיה 16:00. נושאי בחירה בשביל העשרה, ולאו דווקא בהיקף של 5 יחידות ובחינות קשות.
 

Retama

New member
אני גם אנסה...

- בי"ס עם מבנים נמוכים (בשום אופן לא בניינים), הרבה עצים, דשא, טבע - מורים שמגיעים לחינוך מדרך טהורה של לרצות לחנך, לאו דווקא צריכים תעודות הוראה, תארים וכו' - ההפסקות יהיו ארוכות, ויהיה זמן לנוח בין שיעור לשיעור בלי לחץ - ספרייה גדולה עם כל הספרים שיכולים לעזור לשיעורי בית, ללמידה, לבגרויות, וסתם ספרים שכיף לקרוא (ז"א, בלי קשר ללימודים) - ודבר אחרון, יתקבלו רק תלמידים שבאים לבי"ס מרצון ולא כאלה שבאים כי אין להם ברירה - לכל תלמיד ינתנו כל הזכויות המגיעות לו כתלמיד, כילד, וכבנאדם. - המורים והתלמידים ייתחסו אחד אל השני בכבוד ולא יזלזלו זה בעבודתו של זה -כל תלמיד יוכל לבחור כמה ואיזה מקצועות הוא רוצה ללמוד ובמה להבחן בבגרויות (אם בכלל) אני בטח אחשוב על עוד אח"כ... (בקיצור, דמוקרטי לנצח, ובזה סיימתי את דבריי)
 
למעלה