הבנק דורש היום החזר בגין טעות שלו, שנעשתה לפני 3.3 שנים

הבנק דורש היום החזר בגין טעות שלו, שנעשתה לפני 3.3 שנים

הבנק גילה טעות בזיכוי שבצע לפני 3.4 שנים ועכשיו דורש את הכסף. האם חוקי/קביל ?

מנהלת הסניף שבו מתנהל החשבון שלנו הודיעה לנו השבוע שאנחנו חייבים לבנק 10,000 ש"ח בגלל טעות של הבנק שנעשתה לפני מעל לשלוש שנים.
להלן המכתב ממנהלת הסניף:
"אני שולחת השתלשלות עניינים לגבי העברה שגויה שבוצעה לחשבונך בתאריך 28/18/2012 .
בתאריך 27.08.2012 בוצעה העברה מבנק המזרחי מחשבון של XXX לחשבונך בסניף.
העברה בוצעה לחן 258885 במקום לחן 025885 .
עקב השגיאה העברה הנ"ל נפלה בשגויים וחזרה אוטומטית מחן הבנק שלנו לחן הרלוונטי דהיינו לחשבון של XXX.
בתאריך 28.8.2012 זיכתה מנהלת הסניף את חשבונך ב 10000 שח בלי לדעת שבוצע זיכוי אוטומטי לחשבון של XXX.
הבנק עלה על הטעות בימים האחרונים ולכן אנו מבקשים לחייב את חשבונך ב 10000 שח שמגיעים לנו"
האם זו דרישה סבירה/חוקית, בהתחשב בזמן שעבר מאז (התיישנות?) יש לציין שאנחנו לא ידענו ולא יכולנו לדעת על הטעות של הבנק שנעשתה מול חשבון של גורם שלישי.
 
דרישה להשבת סכום בו זוכה החשבון בטעות

שלום רב,
ככלל חלה חובה להשיב כספים שהועברו לחשבונכם בטעות ושייכים לצד ג'.
גם אם הבנק נהג ברשלנות, רשלנותן לא מונעת ממנו לקבל חזרה את הכסף.
תוכלו לנסות לנהל מו"מ עם הבנק ולנסות להפחית את הסכום לאור הזמן הרב שחלף.
קחו בחשבון שככלל בתי המשפט מחייבים בהשבה אלא במקרים שבהם מוכח שהלקוח שחשבונו זוכה בטעות פעל בתום לב, שעה שהניח שהתשלום מגיע לו והיתה לו ציפייה לגיטימית לקבלו, ולא סתם ניצל את טעות הבנק או אם יש נסיבות אחרות שאינן מצדיקות את השבת הכספים.
בברכה,
 

אלעד.

New member
תוכל גם לבקש השבת הסכום בתשלומים חודשיים ללא ריבית והצמדה.

 
למעלה