הבריטים הטילו חרם על אונ' בר-אילן

אנגרן

New member
במקום יהודים צ"ל ישראלים

ולא בתוך הקו הירוק
בפורום השמאל שלנו יש JEWJEW כותב שיש במכללה סטודנטים פלסטינים. לינק.
 

ערב רב

New member
הוא צודק

אם אתה דורש שיותר לתושבי שכם ללמוד באריאל עליך לדרוש שיותר לתושבי אריאל ללמוד בשכם.
 
זכותן של מדינות, או אוטונומיות

ליצור אוניבריסטאות המיועדות רק לתושבי המדינה, או האוטונומיה, כל עוד הן עושות את זה בשטחן. כאן נעוץ ההבדל.
 

ערב רב

New member
המתנחלים מתגוררים בשטחי סי, בדיוק

כמו ערבים רבים, לא? כלומר, המבחן של א-נג'אח הוא צבע התעודה. אם כך, גם למכללת אריאל מותר לעשות כן. למתנחלים יש זכויות אדם, אזרח וזכויות כלכליות וחברתיות, ביניהן הזכות להשכלה. העובדה שההתנחלויות אינן בשטח מדינת ישראל אינה שוללת מתושביהן זכויות אלה.
 
לכל אוניברסיטה מותר לעשות כן

כל עוד היא בתחומי ישראל. אין שום חובה על אוניברסיטת ת"א, למשל, לקבל פלסטינים. אבל האם נראה לך הגיוני שאוניברסיטה היושבת, נגיד, בעיראק, תסכים לקבל רק אמריקנים? זה אבסורדי.
 

ערב רב

New member
בוא נדבר על שירותים רפואיים

האם נראה לך שלמד"א מותר לפעול מחוץ לישראל? האם זה אומר שאת המתנחלים הגוססים יש להפנות לסהר האדום, בידיעה שבד"כ הוא יסרב לסייע להם? אתה מבין, זו האמירה של איגוד המרצים הבריטי, שעצם זכות הקיום של המתנחלים על הזכויות הנלוות היא "הכיבוש" והבטחת זכויות אלו היא "סיוע לכיבוש". אז כך הם יתייחסו למד"א שפועל ביש"ע וכך הם מתייחסים לשירותי החינוך שניתנים למתנחלים. אין שום הבדל.
 
בניגוד לאוניברסיטאות

ארגונים רפואיים בינ"ל (לפחות הצלב האדום והסהר האדום, לא בטוח לגבי מד"א) אינם קשורים במדינה זו או אחרת, ויש להם זכות לפעול בכל מדינה, עם חלוקת תפקידים ביניהם. כך שההשוואה אינה נכונה. לעומת זאת, שירותי בידור כן עשויים להיות קשורים במדינה, ולכן ההשוואה כאן מדויקת יותר. אם היה בעיראק בית קולנוע לאמריקנים בלבד, או מועדון לאמריקנים בלבד, לא היית מזדעק על האבסורד?
 

ערב רב

New member
אבל אתה יודע שמד"א אינו ארגון בינ"ל

בשל התנגדות המוסלמים לקבלו (ולכן 3 הסמלים הבינ"ל המוכרים הם הסהר, הצלב והאריה והשמש בלבד), כלומר הוא ארגון ישראלי לכל דבר. בכל אופן, העובדה היא שהסהר האדום לא יטפל בד"כ במתנחלים גוססים. אז תשאל למה מד"א לא יטפל בתושבי סלפית, התשובה היא שיש סהר אדום שלא מטפל במתנחלים. אז תשאל למה מכללת אריאל לא מקבלת את ערביי יש"ע, התשובה היא שהשומרון משופע באוניברסיטאות ערביות למיניהן (א-נג'אח, ביר-זית וכו'..) שלא מקבלות מתנחלים. אז אתה יכול לשלול מהמתנחלים את זכויות-האדם שלהם ולהחרים כל מאפייה שתמכור כיכרות-לחם למכולת בקרית-ארבע, כי היא "תומכת פעילה בכיבוש"..
 
ושוב

אין שום סיבה שאוניברסיטאות פלסטיניות יקבלו ישראלים. אין כל סיבה שאוניברסיטאות ישראליות יקבלו פלסטינים. ואין שום סיבה שיהיו אוניבריסטאות ישראליות, שמקבלות רק ישראלים, בשטחים שאינם ישראליים. לוגיקה פשוטה. ד"א, אם מאפייה היתה מסרבת למכור לחם לקונה כלשהו, יהודי או ערבי, על רק מוצאו, לא היית מחרים אותה? אני כן.
 

ערב רב

New member
הנח לי לחזק את דבריך

אין שום סיבה שהסהר-האדום יטפל בישראלים. אין כל סיבה שמד"א יטפל בערביי יש"ע. ואין שום סיבה שמד"א, שמטפל רק בישראלים, יפעל בשטחים שאינם ישראלים. לוגיקה פשוטה. הלוגיקה אולי פשוטה, אבל אני אוכל להרדם בלילה. ותרגיל מחשבתי קטן: האם יש הבדל בין מכללת אריאל לבין הקפיטריה במכללה, או לחנות המכולת השוכנת בצידה, או למרפאה השוכנת בצידה מבחינת ערביי יש"ע?
 

אנגרן

New member
אם כך על מכללת יהודה ושומרון

לקבל סטודנטים מכל רחבי העולם, מכל הארצות ומכל הלאומים משום שהיא נמצאת על שטח שלא בריבונותה של ישראל
ההרי לא תוכל לומר שעל המכללה לקבל רק פלסטינים (בנוסף לישראלים) שכן לרשות אין ריבונות על אריאל ולכן על המכללה לקבל את כל הסטודנטים מכל העולם שרוצים ללמוד בה?
 
דור, למה אתה נכנס עם הראש בקיר?

הויכוח הזה הוא חסר טעם. ערב רב ואנגרן לעולם יתכחשו לעובדה כי הפלשתינאים הם עם שחי תחת כיבוש.
 

אנגרן

New member
תחליט, או שהפלסטינים חיים תחת

כיבוש ולכן על המכללה באריאל לקבלם או שהם אינם חיים תחת כיבוש (באוטונומיה) ולכן אין שום סיבה שאוניברסיטאות פלסטיניות יקבלו ישראלים.
 
רגע, ואם הפלסטינים חיים תחת כיבוש

אז הם מחויבים לקבל ישראלים לאוניברסיטאות שלהם? אני ממש לא מבין את המהלכים הלוגיים שלך.
 
למעלה