"הגאון התורן של הפינק"-סיד או רוג'ר

The Albatross

New member
שים לב להפרדה

בין טכנולוגיה לעבירה עצמה. כל הדברים שהזכרת (טייפ, מינידיסק, נגני MP3) הם פלטפורמות. הם בשום פנים ואופן לא מעודדים אותך לעבור על החוק. זה כמו שתגיד שמכונות צילום מעודדות אותך לעבור על החוק - זה אבסורדי. הרעיון הוא שתשתמש בהן לשכפול מסמכים אישיים שלך, ולא לשכפול ספרים מוגני זכויות יוצרים. כך, גם רשתות שיתוף קבצים הינן רשתות חוקיות, ובית המשפט בארצות הברית אפילו פסק זאת כמה וכמה פעמים. למעשה, בשנה הבאה אמור להתנהל משפט שנובע מערעור של חברות התקליטים בארה"ב על פסיקות קודמות של בית המשפט בנושא. לעומת זאת, יש הבדל די גדול בין הזכרת הטכנולוגיות (שוב, החוקיות לגמרי) האלה, לבין עידוד משתמשים אחרים להשתמש באותן הטכנולוגיות כדי לעבור על חוקי מדינת ישראל.
 

weird dust

New member
אתם יודעים שיש מיסים על קלטות

ומכונות צילום שהולכות כתמלוגים לאומנים (כן בטח אומנים, לאירגונים). ובקרוב רוצים להכיל חוק זה על דיסקים רייקים גם. בעיקרון זה אמור לתת תמלוגים למי שיגנבו ממנו הזכויות ואז הצריבה תהיה חוקית. אני לא הכי יודע או מבין את החוק אבל הקלטות והמכונות צילום מעוגנות בחוק מסוייים.
 

The Albatross

New member
../images/Emo45.gif

המחוקקים אמרו "על מי אנחנו מנסים לעבוד, הרי בסופו של דבר הטכנולוגיות האלה באמת הולכות לנושאים לא חוקיים", אז הם החליטו להטיל מיסים.
 

One Echoe

New member
כשחושבים על זה,

זה נראה לי הפיתרון הכי טוב. לעשות את הדיסקים הריקים יקרים. חח.
 

melancholy man

New member
יש הרבה פתרונות יצירתיים

אחד היותר מענינים שקראתי לאחרונה הוא שכל משתמש בתוכנה לשיתוף קבצים ישלם תשלום חודשי (מציעי ההצעה מציעים את הסכום 5$) שילך ישירות לאומן ותמורת זה יוכל לשתף קבצים ולצרוב אותם כאהבת נפשו. יש הרבה פתרונות, זה אחד האתגרים היותר מעניניםשל תעשיית המוסיקה היום.
 

One Echoe

New member
אני אולי לא כ"כ מתמצא בזה,

אבל אני לא מבין משהו אחד. למה פשוט לא סוגרים את קאזה ואימיול? כמו שסגרו את נאפסטר בזמנו. אם זה לא חוקי-למה זה קיים? ולדעתי הפיתרון שהצעת לא יעבוד... אנשים לא ישלמו.
 

weird dust

New member
ההבדל בין נאפסטר לאי מיול

בהתחלה היה את נאפסטר, תוכנה די פשוטה. אתה מתחבר לשרת ואז אתה מוריד מהשרת. אין שרת אין קבצים. באי מיול אתה מתחבר לשרת אבל מוריד ישירות מאנשים. אין שרת אחד, יש אחר - אתה מוריד מאנשים. ובקאזאא אותו עיקרון בערך של הורדה מאנשים ולא משרת ככה שאי אפשר לסגור את השרת. וזה בעצם הצורה הכי קלה להסביר את זה. ואני באמת חושב שהיה נחמד לשלם 5 דולר בחודש (25 שקל פחות) ואז להוריד בצורה חופשית. הבעיה שלא ניראה לי הגיוני שחברות יתנו את העיניין כמו שמאי טונז ניתן לצרוב רק פעמיים שירים שהוררדו ברשת.
 

One Echoe

New member
כן, אבל למה לא סוגרים את

החברה, את קאזה? בכל אופן...זה דיון לזמן אחר ולמקום אחר. נקווה שימצאו פיתרון.
 
לא ניתן "לסגור" חברה

חברה היא יישות משפטית, כמו בן אדם. היחידים שיכולים "לסגור" חברה הם בעליה (בד"כ, בעלי המניות). אפשר להביא להפסקת פעילות של חברה, באמצעים משפטיים, אבל זה לא דבר כ"כ פשוט. ובכל מקרה, מדובר בפעילות במישור האזרחי, לא הפלילי.
 

One Echoe

New member
זה נשמע לי טיפשי, כמו העולם.

אם זה לא חוקי שיסגרו את זה זה הכי פשוט בעולם
 

weird dust

New member
לנאפסטר סגרו את השרת הראשי

והרשת מתה. ברגע שתיסגור שרת באי מיול או קאזאא זה א יעבוד. אז לא יהיה עידכון גירסה אבל יהיה אפשר להמשיך להוריד מאדם לאדם וזה הרעיון. בגלל זה אי אפשר לסגור את התוכנות של היום אבל אפשר לתבוע משתמשים שאם הם לא יהיו לא יהיה ממי להוריד. ואני לא חושב שזאת הדרך הנכונה.
 

One Echoe

New member
וגם לסגור אתרים איאפשר?

יש המון אתרים ברשת שמספקים קישורים לאימיול. ויש גם אחד מאוד גדול ומפורסם, בעברית.
 

weird dust

New member
אם באת מאמניין אותך הקטע המשפטי

עדיף שתחפש אותי במסרים מידיים כי זה ככל הניראה לא יגמר. אותו אתר אם בטח שמתה לב כותב כבר מהכניסה כתב ויתור מידי וגם אוממר שהחומר לא נימצע על השרת שלו, הוא בעצם רק מעביר את המידע איפה אפשר להשיג אותו על ידי קישור, ולכן אותו אתר מעביר את האחריות הלא חוקית ממנו אל המשתמש ואל זה אשר נותן להוריד ממנו את החומר הלא חוקי. בשל כך אי אפשר לתבוע את בעל האתר או לסגור לו את האתר.
 

weird dust

New member
זה החוק אין מה לעשות

גם אם הוא מטומטם וגם אם הוא לא הגיוני זה החוק.
 

One Echoe

New member
סבבה, אני יודע.

לדעתי זה חוק מטומטם. זה כאילו אתה יורה לעצמך ברגל. אבל שיהיה.
 

One Echoe

New member
חחח

פינק פלויד-עולם ומלואו. אל תילחץ...ככה זה בהתחלה תקרא את הביוגרפיה ותבין הכל.
 
כמה תשובות לעניין

ולפני כן: COMFORTABLY NUMB - כך מאייתיים את שם השיר. אנא קיראו והפנימו. איזה כף לך שאתה שומע לראשונה את האלבומים של הפלויד. אני זוכרת רק במעומעם את הפגישה הראשונה שלי עם המוסיקה שלהם - ושל אמנים אהובים אחרים - וכן, זה מרגש ביותר, "פותח ת'ראש", כמו שאומרים. ולגבי שאלתך: לא, רוג'ר לא היה "דיקטטור עם בעיות ברקטום" בתקופת בארט. הוא העריץ את בארט, מאז שהיו ילדים, וקיבל את הנהגתו. אבל פיטר ג'נר, שהיה מנהל הפלויד באותה תקופה, זוכר את ווטרס כבעל "ראש לעסקים", וכמי שדאג כל הזמן שהעסק יעבוד בצורה מאורגנת, בעוד האחרים (כולל בארט) חשבו יותר על הכיף, ועל האמנות שבדבר. תכונה זו - שנשארה בולטת אצלו, עד היום - היא שהביאה אותו, אולי, לחפש תחליף לבארט, כאשר זה השתגע. בשנים הראשונות לאחר עזיבתו של בארט, ווטרס נהג לומר דברים כגון דא לעתונות המוסיקה הבריטית. אבל באיזושהי נקודה הוא הבין שעדיף לשתוק בנדון, ולא לקחת אחריות על ההחלטה השנויה במחלוקת. באותן שנים, היחסים בתוך הלהקה היו פחות או יותר דמוקרטיים. ווטרס לא היה דומיננטי כפי שהוא נהיה החל מאמצע שנות השבעים. וגם תפישתו את השליטה לא נבעה רק מהאישיות שלו, אלא גם מהאישיות והתגובות של חבריו ללהקה. כל אחד מהם העדיף לתת לווטרס להשתלט, מסיבותיו שלו. מייסון לא היה כותב שירים, וידע שיש ללהקה צורך בכותב שירים אחד לפחות. ווטרס היה גם חברו. רייט היה (והינו עדיין) בחור עדין, שלא לומר חלשלוש, והוא התקפל בפני ווטרס. גילמור היה היחיד שניסה לאתגר את ווטרס, והחזיק מעמד בכך עד תחילת שנות השמונים. השניים לא היו חברים מלתכחילה והעוינות ביניהם היתה קיימת, אולי, מאז שהיו נערים. הסיפור ביניהם מסובך יותר מאשר סתם מחלוקת בין מוסיקאים בלהקה. בנוסף על כך, בתקופת הקלטות "החומה" חברי הלהקה היו במשבר פיננסי, לאחר שכספם נעלם בעקבות מעילה של חברת השקעות בה השקיעו. הם היו חייבים "להיט", אלבום שיצליח מסחרית (וכן סיבוב הופעות), כדי להמנע מפשיטת רגל. ווטרס החזיק את זה כקלף מיקוח כנגד גילמור ומייסון, כאשר דרש לפטר את רייט. היינו: אם לא תסכימו להעיף את רייט, אני עוזב, עם השירים שכתבתי - ואז תפשטו את הרגל. מייסון וגילמור הסכימו בלית ברירה. וזו עוד פרשה שהם לא אוהבים לדבר עליה. לגבי שאלתך האחרונה, נראה לי שכדאי לך עכשיו ללכת אחורה, ל-MEDDLE והלאה עד PIPER. כמו אצל כל להקה גדולה, לא מספיק להכיר יצירות מרכזיות שלה, אלא יש צורך בפרספקטיבה, בראיית ההתפתחות של הלהקה לאורך זמן.
 

holo

New member
רגע רגע ציף...

"השניים לא היו חברים מלתכחילה והעוינות ביניהם היתה קיימת, אולי, מאז שהיו נערים. הסיפור ביניהם מסובך יותר מאשר סתם מחלוקת בין מוסיקאים בלהקה. " את מוכנה להסביר? חשבתי שהעויינות בין השניים התחילה רק בהקלטות החומה.. למה הייתה עויינות ביניהם מלכתחילה?
 
למעלה