הגדרות-שאלה לדיון

הגדרות-שאלה לדיון

שלום וברוכים הנמצאים. קראתי עליכם בפורום משוב והגעתי. התלונה בפורום משוב מראה שצדק מי שאמר שאין פרסום גרוע יש רק פרסום . אחרי שקראתי חלק מהויכוחים בפורום ובמשוב וקראתי את הודעת המנהלת יש לי הצעה. בהודעת המנהלת כתוב: מטרת הפורום לשמש מקום שיחה ושאילת שאלות לכל מי שהוא צמחוני או מתעניין בצמחונות. הדגש הוא מתן מקום לצמחונות על כל גווניה ועל כל צורותיה, בלי שיפוט, הטפות, שכנוע. כל מי שמגדיר עצמו צמחוני מוזמן להרגיש בבית ולהישאר. חשבתי שאם המנהלת היתה משנה את המשפט האחרון ל: "כל מי שמגדיר עצמו צמחוני, או מתעניין בצמחונות, מוזמן להרגיש בבית ולהישאר." כל הבעיות היו נפתרות. אי אפשר היה לומר בתפוז משוב שמטעים אנשים או לבקש שלפני הגלישה פה האנשים יעברו ועדת בדיקה שתבדוק אם אכלו פעם ארוחה בשרית, כמה "החלקות" הועדה מרשה כדי להקרא "צמחוני", ואם הם ראויים לתואר "צמחוני". אני לא אוהבת להגדיר את עצמי ושונאת שאנשים אחרים חוקרים אותי ומנסים להגדיר אותי לפי ההשקפות שלהם. בחינה של הגדרות מזכירה לי את העדה החרדית שבודקת אם מחמירים מספיק בדרישות שלה. יש שם "ועדת צניעות" ועוד ועדות שבודקות אם החרדי עומד בקריטריונים. אני לא רוצה שישאלו אותי אם ומתי אני אכלתי משהו שהיו בו ביצים או היה כתוב עליו לקטוז ואם בדקתי את כל מרכיבי הE. אני לא רוצה שיבקשו אותי להגדיר את עצמי. אני פה כי אני מתעניינת בצמחונות אם ירצו לקבל אותי. אם צריך הגדרות, אפילו הגדרה לא מחמירה כמו "צמחונית" אני חושבת שלא יהיה לי נוח. אצלי העניין הוא עקרוני!! אם היה פורום שהיה כתוב בו:"כל מי שמגדיר עצמו יהודי מוזמן להרגיש בבית ולהשאר" והפורום היה מדבר על הלכות השבת והיה בטוח שמי שנכנס אליו יהודי הייתי רוצה שיכתבו בו: "כל מי שמתעניין ביהדות מוזמן להרגיש בבית ולהשאר" ולא "כל מי שמגדיר את עצמו יהודי מוזמן להשאר ולהרגיש בבית." מפריע לי שמבקשים מאנשים להגדיר את עצמם. תמיד מגיעים אנשים ששמים את עצמם מלמעלה ומתחילים לשאול. "אתה יהודי? קיימת את כל המצוות? נולדת להורים הנכונים? מדוע אתה מגדיר עצמך כיהודי? אותו דבר ישאלו פה: אתה צמחוני? מה אתה אוכל? אכלת פעם משהו שמכיל מרכיב בשרי? מתי? אתה יודע שעשית חטא גדול? אתה מתחייב לא לאכול יותר ולבדוק את מרכיבי הE? אפשר להכנס לפורום ולנסות להרגיש בבית בלי הגדרות? מה אתם חושבים? מזל טוב על הפורום ובהצלחה.
 
מקבלת ומסכימה ../images/Emo45.gif

מודה שהודעת המנהלת נכתבה קצת כלאחר יד, הפורום נפתח כשהייתי בלחץ של זמן ולא רציתי להשאיר אותו מיותם מהודעה
טוב ששמת לב לכך, והמשפט הזה בהחלט יתוקן למשהו שיותר מתאים לכוונת הפורום.
 

דוגית11

New member
עשית נכון שהסכמת, אלא שכתבת בשרשור

הפתיחה: "אני אקפיד מאוד (!) שהתשובות יבואו ממקום מדעי ונכון." אם תתעמקי בכל המחקרים המדעיים, כביכול, בנושאי בריאות בכלל ותזונה (ותוספי מזון) בפרט, תגלי שהם ממומנים ע"י גופים אינטסנטיים ואין ביניהם ובין המדע הצרוף ולא כלום (ובמאמר מוסגר אומר, שאין בכל מקרה אפשרות לכלול את האדם במסגרת 'מדעית', אלא בעזרת הסטטיסטיקה, ועליה כבר נשפכו טונות של מילים). בכל מקרה, שיהיה לך בהצלחה! ואם יהיו לך בעיות רציניות עם גולשים - קראי לי לעזרה. שבת שלום.
 

לקשמי

New member
הגדרות

מעניין שאת נותנת את הדוגמא של יהדות ודת. בדיוק אני חוזרת עכשיו מסעודת השבת במרכז ליוגה. בזמן האחרון מגיע לשם רב, לכל אחת מהשבתות האלה, אדם דתי לכל הדעות. מישהו שאל אותו היום: "תגיד, אתה בעבר היית חרדי, נכון?" הוא ענה שהאדם לא צריך להגדיר את עצמו. אדם הוא אדם בזכות עצמו ללא הגדרות וטבעו של האדם להשתנות כל הזמן. בהמשך הסעודה הוא גם דיבר על איך שהדת, שאנשים פונים אליה כדי להשתחרר ממצוקות, לפעמים גורמת לסבל. איך? כאשר אדם שמגדיר את עצמו דתי רואה אדם אחר מחלל שבת וזה ממש כואב לו. למה כואב? כי האגו אומר: בגלל שאני כזה וכזה, כולם צריכים להיות כמוני. הסכמתי איתו, כשחשבתי על מה שקורה כאן בפורום. מגיעים כמה אנשים מנופחי אגו שלא יכולים לסבול את הרעיון שיש אנשים שונים מהם. וחשבתי על כך, כמה שהם לא רק גורמים סבל לאחרים אלא סובלים בעצמם. אני כבר מזמן שונאת הגדרות, בייחוד בכל מה שקשור לאדם. כשחושבים על זה, אז מה השורש של המילה הגדרה? ג.ד.ר. גדר - זה משהו מגביל. משהו כובל. ואם האדם נולד להיות חופשי, למה לו להקיף את עצמו בגדר? ולעניין הספציפי שלנו, האמת, גם אני חושבת שצמחוני הוא הגדרה למי שלא אוכל בשר ודגים בכלל, גם לא פעם ב... אבל אם מישהו אוכל בשר פעם בשנה ורוצה להגדיר את עצמו כצמחוני, מי אני שאתנגד לו? מי אני שאחליט בשביל אנשים אחרים איך הם רוצים להגדיר את עצמם? ובאופן עוד יותר ספציפי לגבי הפורום הזה, חבל שיותר מדי שרשורים כאן נסובים על העניין הקטנוני והטפשי הזה של הגדרות. יש בתפוז פורומים שעוסקים בלשון ובפניני הלשון העברית. הפורום הזה הוא לא אחד מהם וזאת לא המטרה שלו. הפורום הזה נפתח כדי לדבר על צמחונות. ואם יש כמה אנשים שלא רוצים ו/או לא מסוגלים לקבל את השונה מהם ושחייבים להתנהג באלימות כלפי כל מי שלא מנהל אורח חיים כמו שהם רוצים, בשבילם יש פורום אחר. אפילו שניים כאלה. אף אחד לא מכריח אותם להישאר כאן. שבת שלום.
 
בלבלת את כל העולם

בעולם יש הגדרות להרבה דברים , הם נועדו בעיקר בכדי לעשות סדר בנושאים רבים . לנושא שלנו - צמחונות היא הגדרה למי שלא אוכל חיות נקודה, מי שאוכל חיות הוא לא צמחוני, שימצא לו הגדרה אחרת כרצונו . יש הרבה שחושבים שצמחונים אוכלים דגים אבל זה בא ממקור אחר, מהדת, שבה דגים נחשבים "פרווה" לנושא הכשרות . אין לזה קשר לצמחונות . את יכולה לא לאהוב הרבה דברים זה לא אומר שהם לא נכונים או לא קיימים , אם את אוכלת חיות אני לא אקרא לך צמחונית לזה יש שמות אחרים . למרות כל הנאמר למעלה אני אישית מפריד בין הנושא התזונתי לבין הפעילות למען בעלי חיים ופעילות " ירוקה " למען כדור הארץ שהיא גם כן לטובת כל היצורים החיים על הפלנטה . אפשר לעזור לבעלי חיים גם אם לא נעשים צמחונים אבל אז יש לזה שם אחר = פעיל זכויות בעלי חיים . נכון שזה קצת מוזר שאדם יהיה פעיל למען כלבים וחתולים או נמרים ניכחדים בטבע, אבל יהרוג פרות ותרנגולות . אבל זה מה שיש , אין לדחות אנשים כאלו ויצאתי כנגד מגמה כזאת בעבר .
 
למעלה