הגדרת צבעים

הגדרת צבעים

שלום, שמי עדי ויש לי 2 בנות מהממות!!!!!!!!! הגדולה- אדוה בת 3. והקטנה מעיין- בת שנה ושלושה חודשים. אני פונה לעצתכם/ נסיונכם בקשר לאדוה. אדוה ילדה מאוד נבונה, תופסת עניין מהר ויודעת ל"תחמן" כשצריך.... מגיל שנתיים וחצי, שמנו לב שאדוה מתקשה ללמוד לזהות צבעים בסיסיים- אדום, כחול, צהב, ירוק וכו'. למרות שמיומנויות אחרות היא כבר ידעה- לספור, למנות חפצים ולהרכיב פאזל למשל. התחלנו לשים דגש על הנושא- ספרים, משחקים ובחיי היום יום. אך זה לא עוזר! הילדה פשוט לא קולטת את הגדרת הצבע. חשבנו שאולי היא עיוורת צבעים, אך שללנו את זה מאחר והיא יודעת לשייך לכל צבע את החפץ המתאים לו : צהוב- בננה, כתום- תפוז... בטיפת חלב לאחרונה אמרו לנו להמתין עוד חודשיים לראות אם היא כבר תתפוס ת'עניין. אותי אישית זה קצת מלחיץ- אני לא יודעת באיזה כיוון לחשוב. מישהוא נתקל במקרה דומה?
 

hedvalib

New member
זהוי צבעים - ידיעת שמות הצבעים

לדעתי, את עושה מעט
"מיש-מש" במונחים. אם בתך יודעת להרכיב את הפאזל העגול עם הצבעים ויודעת לשייך צבע שעל הדיסקית לצבע שבעיגול, אז בתך אינה עיוורת צבעים. בעניין המניה והספירה, גם כאן, לצערי יש מעט בלבול. ילדים יודעים לצטת מס' כמו שהם יודעים לשיר ישרים, או לדבר או להתפלל, קרי, להגיד מילים שאנו, מהבוגרים מפרשים כתפילה, או כשיר, או כסיפרה. עד אשר לא יתקיים התנאי ההתפתחותי של הבנת שימור כמות לא תהייה אכן ספירה. ילדים חוזרים על דברי המבוגרים וזה מצויין, הרי הם לומדים מהמבוגרים אשר בסביבתם, אבל יש גם חשיבות להבנת הדברים ועל הרצף של פיהם דברים "נלמדים ונשמרים" בזכרונם של הילדים. כדי שבתך תזכור צבע מסוים, את יכולה להעזר "בסימנים" והם יהפכו למשמעותיים ויעזרו לה לזכור. למה הכוונה? למשל, הטעם החמוץ יתקשר לצבע ירוק ( אפשרי) תפוח חמוץ או פרי לא בשל אחר שטעמו חמוץ. למשל, הטעם המתוק יתקשר לצבע אדום או למשל, הצבע האדום מסמל אזהרה, בכל פעם שהולכים ברחוב ורואים רמזור אדום, חוזרים ומשננים שצבא אדום מסמל כאן סכנה שאסור לחצות. אני, לא יצרתי המשך של הקשרים משום שזה תלוי לחלוטין בך ובמחשבה היצירתית שלך, את יכולה להעזר בצבעי הגדים, טעמים, ריחות, וכל העולה על דעתך. העניין הוא שתהייה עקביות עד אשר הזהוי יתחיל להעשות. לאחר מכן, ניתן לבטל את ההקשר, ומה שישאר זה הזהוי בלבד. מה שאני מנסה להציע רעיונות יישומיים, אשמח אם תשתפי בהתקדמות או בתוצאות כאשר יהיו והכי חשוב, לא להאיץ חדוה
 
זיהוי צבעים

לא הבנתי איך בסופו של תהליך השיוך צבע לסימן לא מוחשי יכול לעזור לה בסופו של דבר להגיד "זה צבע ירוק". ?!
 

coach miriam

New member
מה שאת מציעה נראה לי מאוד פולשני

כבר לתת לילדה קטנה איזו טבלת צבעים עם קישורים בלעדיים שהיא צריכה לשנן אותה ואם אדום זה לא דוקא מתוק בעיניה או מוסכן או חמוץ או מי יודע מה למה לא לתת לה לבחור את משמעות הצבע בשבילה תני לה זמן אל תכניסי אותה לאוניברסיטה בגיל 3 תני לה לשחק ולקשקש בצבעים ולהתחבר אליהם בדרך שלה לא תמיד זה צריך להיות דרך המילים
 
טרם.

אבל שוב, אני לא חושבת שזה קשור לעיוורון צבעים, כי היא יודעת לשייך חפץ בצבע זהה. עגבניה- אדום. אבל זה נכון שבלי שום קשר צריך לעשות בדיקת ראייה.
 

coach miriam

New member
סיקרנתם אותי עם השאלה

אז הלכתי וחיפשתי קצת בגוגל תחת השם COGNITION COLOR IN CHILDRE אם אתם קוראים אנגלית אולי יעזר לכם לקרא קצת על זיהוי צבעים ועל שיוך לחפץ. לפי מה שאני הבנתי זה הדבר החשוב - אם היא יודעת שעגבניה זה אדום . מעבר לזה שמתי לב שאת המחקרים מתחילים בילדים בני שלוש וחצי אז אולי אין בכלל סיבה לדאגה.
 
תודה, אני הולכת לקרוא.

ואגב, סליחה שאני מציקה אבל, היא יודעת לשייך את העגבניה לאדום, אבל רק מבחינה ויזואלית! להגיד שזה אדום זה כבר לא עובר.
 

coach miriam

New member
השיוך הזה לפי מה שקראתי הוא הדבר החשוב

זה טוב שאתם בתור הורים שמים לב לפרטים הקטנים יחד עם זאת כדאי לשמור על פרופורציה לכל אדם יש את הקצב שלו ולכל ילד. יש טווחים נכון, אז תבדקו עם אתם בטווח ואם כן אז להרגע , חישבו על כך שהלחץ שלכם עובר באופן סמוי לילד לא כדאי ליצור בעיה במקום שהיא לא נמצאת
 
בכל מקרה,

ממה שאני זוכרת, בגיל 3 צריך לעשות בדיקת ראייה. אז אולי עדיף לעשות אותה אצל רופא עיניים ולא בטיפת חלב. חוץ מזה, מהקצת שהבנתי, להגיד עגבניה היא אדומה בהחלט יכול להיות תוצאה של שינון ולא של זיהוי הצבע. האם ניסית שהיא תגיד צבע של משהו שהיא לא מכירה?
 
למעלה