בכוונה ניסיתי לדלג על הנושא של דת
כי אותי זה לא כל כך מעניין. מצידי, אפשר לכנות את הדרך שלי "מסלול חניכה" במקום דת על פי ההגדרות במאמר של סקייטצ'ר (קישור בתחילת הדיון). אני מקבלת את הרושם שהדת שלי יותר דומה לאתאיזם שלך מאשר לרוב הזרמים בדתות הגדולות, ופשוט לא מעניין אותי איך זה נתפס שם. בכל מקרה, נדיר ביותר שאלה עוסקות בחניכה כמו שאני מתכוונת. האימרה הזאת מעניינת אותי - "לחניכה יש השלכות מוסריות, ושקידום בדרגות החניכה צריך ללכת יד ביד עם התפתחות מוסרית - אם לא כחלק הכרחי מהתהליך, לפחות כחלק רצוי שלו." - כי אני לא רואה איך זה לא הכרחי. גם מה שאמרת בהמשך על ביטול עצמי זה מעניין. לא חשבתי על זה בהקשר של חניכה בכלל, כי חניכה תמיד נתפסה אצלי כהעצמה, אז איך היא יכולה להיות קשורה לביטול עצמי? אבל נראה לי שאני אחשוב על זה, זה כן מתחבר למחשבות אחרות שהיו לי בנושא. אולי ההבדל הוא בסוג אלהות איתה אני עובדת, שהיא שוכנת ואין לה כל עניין בביטול עצמי.
כי אותי זה לא כל כך מעניין. מצידי, אפשר לכנות את הדרך שלי "מסלול חניכה" במקום דת על פי ההגדרות במאמר של סקייטצ'ר (קישור בתחילת הדיון). אני מקבלת את הרושם שהדת שלי יותר דומה לאתאיזם שלך מאשר לרוב הזרמים בדתות הגדולות, ופשוט לא מעניין אותי איך זה נתפס שם. בכל מקרה, נדיר ביותר שאלה עוסקות בחניכה כמו שאני מתכוונת. האימרה הזאת מעניינת אותי - "לחניכה יש השלכות מוסריות, ושקידום בדרגות החניכה צריך ללכת יד ביד עם התפתחות מוסרית - אם לא כחלק הכרחי מהתהליך, לפחות כחלק רצוי שלו." - כי אני לא רואה איך זה לא הכרחי. גם מה שאמרת בהמשך על ביטול עצמי זה מעניין. לא חשבתי על זה בהקשר של חניכה בכלל, כי חניכה תמיד נתפסה אצלי כהעצמה, אז איך היא יכולה להיות קשורה לביטול עצמי? אבל נראה לי שאני אחשוב על זה, זה כן מתחבר למחשבות אחרות שהיו לי בנושא. אולי ההבדל הוא בסוג אלהות איתה אני עובדת, שהיא שוכנת ואין לה כל עניין בביטול עצמי.