הגירה להולנד או גרמניה כנשא HIV

הגירה להולנד או גרמניה כנשא HIV

השאלה היא קשה, ידוע לי כי נשאים רבים היגרו מישראל וחים בגרמניה למשל, יצאוט מישראל כנשאים.
אני כרגע בהליך של הוצאת דרכון רומני. האם מישהו יודע או יכול לספק מידע על סוגיה רגישה , אשמח למידע והכוונה. אם מישהו יודע אם ממשיכים לשלם ביטוח לאומי ישראלי , ניתן להמשיך ולקבל זכויות גם במדינות אירופאיות שלהן יש קשר והסכמי העברות וחפיפה בין הביטוח הלאומי הישראלי לביטוח הלאומי המקומי באותן המדינות, כגון הולנד או גרמניה.
 
השאלה תמוהה
.

אם אתה עומד לקבל דרכון אירופי אתה זכאי לתושבות בכל מדינות האיחוד. התושבות היא שקובעת את הזכאות ואם תחליט לחיות למשל בגרמניה תהייה זכאי למלוא הביטוח הרפואי כמו כל אזרח גרמני. אין שום התנייה לגבי מצב בריאותך הנוכחי והמחלות שאתה סובל מהן. התנייות כאלה קיימות רק בביטוחים פרטיים ולא בביטוחי בריאות ציבוריים. לעובדה ש"צברת" זכויות בביטוח הלאומי הישראלי אין שום קשר לביטוח הבריאות. יש לכך קשר רק באשר לצבירת זכויות פנסיה.
 
בעיניך השאלה תמוהה,הדברים פחות פשוטים מכפי שנראה...

שום דבר אינו מובן מאליו!
זו סוגיה מאוד סבוכה,אף מדינה לא לוקחת על עצמה לשלם עבור אדם הנוטל תרופות בשווי הגבוהה מ1000 יורו לחודש ולקחת אתהסיכון לבריאות הציבור במקום. זה לא עניין של מה בכך.
 
ואני עדיין חוזר ואומר

אף מדינה לא מעיזה לפשפש בנושא הבריאות והמחלות של תושביה. מה זה הדבר הזה? אף מדינה לא אומרת לאזרח חולה בסרטן למשל אני לא מטפלת בך כי הטיפול יקר. לך תתאבד...
הדבר היחיד שיכול להיות הוא שתרופה/מסויימת שאתה החלטת שהיא היחידה ואין בלתה לא נכללת בסל של אותה מדינה אבל תמיד יש את כל האמצעים לטפל במחלות וקל וחומר ב HIV.
זכור אתה מדבר כאזרח ו/או תושב ולא כמין מהגר ללא ניירות שבא לנצל את השירות הסוציאליים של אירופה. אגב, גם כאלה מטופלים בסופו של דבר. בצרפת על כל פנים.
 
מצטרפת לדעה שמעלי - בתור אזרח אתה שווה

לכל השאר ורשאי לכל התרופות והטיפולים שביטוח הבריאות מציע
ולכל השרותים הסוציאליים
 

אספרסו2

New member
כמו שענתה לך נעמה

סל הבריאות הציבורי בנוי,גם לפי הגדרתו בחוק הגרמני,
שכל אחד משלם לפי יכולתו ומקבל לפי צרכיו.
אין אפליה .
באם תזדקק לכל עזרה,ייעוץ או סיוע אתה מוזמן
לפנות אלי גם בפרטי.
 
למעלה