הגמרא בברכות אומרת

על אותו רעיון - גושניק - שאלה לי אליך:

בלי קשר למקורות - אתה מאמין שמי שנכנס לעליית הגג באלטנוי שול באמת יקרה לו משהו??? (בבית הכנסת של המהרל מפראג, שהגולם "מת" שם והמהרל ביקש שלא יכנסו לשם)
 
בעיה. קצת קשה לומר "צרוף מקרים" כששומעים על

כמה שכן נכנסו ונפגעו בל מיני צורות. הבעיה היא שלא שמעתי על מישהו שנכנס ולא קרה לו כלום.
 

gushnick

New member
ברור שלא שמעת.

כי זה לא מעניין אף אחד שמישהו נכנס וזה לא קרה לו. וברור שיהודים מאמינים יעדיפו להסתיר סיפור כזה. אבל אם זכרוני אינו מטעני, היתה פעם בטלויזיה תכנית בנושא, ואנשים נכנסו לשם. היו צילומים מבפנים...
 
אתה רוצה לנסות?

אני מוכן להסביר לך בדיוק איך עושים את זה ותראה את המזיקים בעיניך הגמרא היא לא סרט אימה. ועוד משהו אם אתה מוכן לעלות לעליה בבית הכנסת של המהרל אני מוכן לממן לך טיסה רק בתנאי שאתה חוזר חי
 
הגמרא גם אומרת שהיה ראם שיושב על

אלף הרים, ושעורב הטיל ביצה והרס 60 (?) כרכים, אז? אתה מתכוון שנערער על מה שכתוב שם?
 
תוסיף גם את הביטוי 'תק פרסה על תק פרסה'

או את 'מסוף העולם עד סופו'. לא בטוח שזה קרה, לפחות לא כפי שזה כתוב, אבל שוב - אולי כן.. זה גם יכול לרמז על רעיון כלשהו..
 
האמת אני לא יודעת מה ההמשך של מה שהבאת.

אבל לא הבנת אותי - השרשור נפתח עם אמירה שאולי יש משהו רעיוני יותר ושלא תמיד זה ממש לפי הפירוש המילולי של הדברים. אגב - מעניין אותי מה תגיד על זה - "עין תחת עין" רשי אומר שלא מוציאים לו ממש את העין אלא הוא משלם את השווי. הנה לך דוגמה שיש פה רעיון של "שווי העין" ולא "הוצאת העין עצמה". זה לא אומר שכל מדרש או אגדה צריכים לחפש משמעות אחרת אבל זה בהחלט יכול להיות.
 
אני שואלת אותך - למה קימבנת אותנו???????

(לגבי גושניק - אני יודעת שהוא לומד את זה עכשיו, ספר לי משהו שאני עוד לא יודעת)
 

gushnick

New member
מה זה הדבר הזה?

איך הגעת ממה שנאמר פה (על ידי או על אחרים) להרהור אחרי רבו? 1. הטענה ש"חז"ל לא תמיד דיברו במציאות אלא לפעמים (ויש הטוענים כמעט תמיד) דיברו בחידות ובדברים עמוקים, ולא כפשטם" היא טענה ידועה, והיא קיימת בדברי רבותינו מאז ומעולם. 2. לעיין ולנסות להבין את האמוראים, ולומר שהאמורא התכוון למשהו אחר ממה שאתה חשבת בקריאה ראשונה ולא מעמיקה - זה להרהר אחריו? אתמהא. 3. רבותי ללא ספק חושבים כך, אז אין אני "מהרהר אחרי רבותי".
 
למעלה