במקצועות העיקריים, אכן חשוב שלא להאכיל בכפית
אבל יכולת לימוד עצמי זה רק חלק מהיכולות החשובות. לא להאכיל בכפית גם קשור לרמת התרגילים והבעיות איתן הסטודנט אמור להתמודד. האם פתרו לו תרגילים מאוד דומים בתרגול (ואז זו האכלה בכפית) או שהשאלות שאיתן הוא צריך להתמודד במבחן הסיום או בתרגילי הבית, מחייבות אותו להבנה יותר עמוקה, או לשילוב ידע מסוגים וממקומות שונים. בפיסיקה, גם הבנה של חומר חדש מחייבת הבנה של חומרים קודמים, לכן מי ששוכח את מה שלמד בקורס דקה אחרי סיום הבחינה, יתקשה יותר בקורסים מתקדמים יותר, ובסופו של דבר יהיה חייב להבין יותר לעומק. דווקא, וזה מעניין החומר עצמו פחות חשוב. לפחות במקצועות ההנדסה. שיפור היכולות שמגיע תוך כדי הלימוד הוא זה שחשוב, ואפילו לימוד של מטלב בקורס תורם משהו לעניין.