סורי, אמנם אנחנו לא מכירים אבל אספר לך כבר עתה, אני לא בקטע של התנשאויות ויהירויות לפיהן כל מי שכותב משהו שלא מוצא חן בעיני חברו, בהכרח לא מבין ולא יודע, לא מכיר ולא שמע. אז יקירי... ככל שתחשוק נפשך להתייחס עניינית לדברי, תרגיש חופשי. ככל שהנך מתקשה בכך או שמעדיף שלא לעשות זאת מסיבותיך, בכיף באותה מידה, זכותך המלאה כמובן. אבל שחרר אותי בבקשה מההתיישבות שלך בראש העץ. עברתי את הגיל הזה כבר לפני שנות דור.
אנחנו לא ארצות הברית. אין ב/לישראל אבות מייסדים שעל-פיהם יישק דבר גם עשרות שנים לאחר הקמת המדינה. ממילא את הדיון מי הקים אותה בדיוק, אפשר להשאיר ב'צריך עיון' ואין צורך להיכנס אליו לעומק. מן הסתם אתה תטען א', אני אטען ב', ככל שתחילת תגובתך כאן מהווה מדד אתה תמשיך בלומר שאני לא יודע ולא מבין, לא מכיר ולא קראתי, אני אפרוש ובכך תת-השרשור יגיע אל סיומו. אלא שכאמור, זה כלל לא רלוונטי במיוחד. בתכל'ס מי שקובע מה קורה במדינה הזאת זה הציבור שחי בה. הציבור שחי בה לאורך שנות קיומה וביתר שאת, הציבור שחי בה היום ונדרש לשאלה כזאת או אחרת (ולא משנה מהי או באיזה תחום). כך זה עובד בדמוקרטיה בכלל וכך זה עובד במדינת ישראל בפרט.
אז גם אם אזרום איתך ועם המצאתך ואסכים לצורך הדיון שהרצל היה מקים המדינה היחיד והבלעדי וגם אם אזרום עם המצאתך לפיה אתה יודע לקבוע מה הרצל חשב על הסוגיה המדוברת וכו', זולת דיון אקדמאי מרתק, זה לא ייתן מאומה לענייננו.