ההבדלים בין תא לחיים של הדסה לטבורית

leela13

New member
ההבדלים בין תא לחיים של הדסה לטבורית

היי,
אנחנו בהתלבטות לגבי השימור ונמצאים בעיצומו של הליך איסוף מידע. שוחחנו וקיבלנו פרטים מטבורית ואנחנו עושים תסקיר של ההיצע בשוק. אנחנו לא נוטים לחברות פרטיות אבל כן קיבלתי את פרטי שמירת התאים של "תא לחיים", ולמרות שזה פורום של טבורית, הייתי שמחה לקבל התייחסות על ההבדלים בין הגישות השונות. הבנתי שתא לחיים משתמשים בטכנולוגיית מיצוי תאים בשם sepax. מה ההבדלים בין שיטת השימור של טבורית לזו של תא לחיים?
כיצד תא לחיים מאפשרים הקפאה ל-40 שנה בעות שטבורית מתחייבים ל-20 (עם אפשרות הארכה לאחר שהחוזה תם)
תודה מראש!
 
בנקי דם טבורי משפחתיים - טבורית ותא לחיים

היי ,

למען ההבהרה, נסביר בקצרה כי לא מדובר בשיטות עיבוד שונות אלא במכשירים שונים המבצעים בעקרון את אותה פעולה של עיבוד באמצעות צנטרפוגה. לא קיימת דרישה של התקנים הבין-לאומים או תקנות חוק הדם הטבורי לעבודה במכשיר כזה או אחר כיון שלא קיים יתרון של מכשיר אחד על משנהו מבחינת מיצוי/כמות התאים.
שני בנקי הדם הטבוריים שומרים את מנות הדם הטבורי בשקיות קריוגניות המאפשרות עיבוד במערכת סגורה שאינה מאפשרת חשיפה של הדם לאוויר העולם (בשונה ממבחנות שזו עבודה במערכת פתוחה).
לגבי משך השימור, התייחסתי מס' פעמים בפורום בהרחבה כי אמנם למנת דם טבורי אין "פג תוקף" אך למען הגילוי הנאות יש לציין כי נכון להיום, הניסיון המדעי המצטבר בפועל הוא כ-20 שנים (כלומר, הופשרו מנות בנות 20 שנות הקפאה ונבדקה תקינותן אך עדיין לא קיימות מנות בנות 30 או 40 שנות הקפאה שניתן להפשירן ולקבוע בוודאות את תקינותן). יחד עם זאת הניסיון המדעי מצטבר עם חלוף השנים ומשך השימור מתארך בהתאם.

תוכלי לקבל מידע נרחב לגבי הבדלי השירות מהנציגה הביולוגית עימה שוחחת במרכז המידע של טבורית, בנוסף אשמח להרחיב בשיחה אישית ולהתייחס לנקודות נוספות שתעלי. את מוזמנת ליצור עימי קשר לנייד האישי (נשלח בהודעה פרטית).

שבוע נפלא!
ירדן
 
למעלה