ההיסטוריה העגומה של תכנון הקו הסגול של נת"ע.

משה12333

New member
ההיסטוריה העגומה של תכנון הקו הסגול של נת"ע.

חברת נת"ע תכננה את הקו הסגול שלה (קו שלישי לאחר הקו הראשון האדום והשני הירוק) עם 3 שלוחות שיתפצלו מהקו הראשי בקצה המזרחי שלו. השלוחה הצפונית תוכננה להגיע לפ"ת דרך גבעת-שמואל, השלוחה המרכזית ליהוד והדרומית לאור יהודה.

כל שלושת השלוחות ואפילו הקו הראשי נכשלו בתכנונם.


השלוחה הצפונית:

הקו הסגול היה אמור להתחיל, בתחום פ"ת, בתחנת רכבת ישראל של סגולה בסמוך לצומת כפר הבפטיסטים. מהתחנה, הקו היה מתוכנן להמשיך מערבה לאורך מסילת רכבת ישראל, מצידה הדרומי של המסילה. הקו הסגול תוכנן לפנות דרומה לתוך אזור התעשייה סגולה ולעבור לאורך הכביש של רחוב שמעיה ואבטליון ורחוב שוולב. בקצה רח' שוולב הוא תוכנן לפנות מזרחה לתוך רחוב בן-ציון גליס ולהמשיך לאורכו של הרחוב עד לצומת סגולה. בצומת סגולה הקו תוכנן לפנות דרומה לתוך פ"ת ולהמשיך לאורך ציר 481 (רח' ספיר). בצומת רח' המכבים הוא תוכנן לפנות מזרחה ולהמשיך לאורכו של רח' המכבים. בצומת רח' שטמפפר הוא תוכנן לפנות דרומה ולהמשיך לאורכו של רח' שטמפפר. בצומת של רח' חיים עוזר הוא תוכנן להיכנס לרחוב חיים עוזר (הרח' של בניין העירייה) ולהמשיך בו דרומה גם לאורך רח' סלנט. בצומת של רח' פינס הוא תוכנן לפנות מערבה ולהמשיך לאורכו של רחוב פינס. בהמשך רחוב פינס הוא תוכנן להיכנס לרח' העצמאות ולהמשיך לאורכו עד לצומת של דרך רבין.
הקו הסגול אמור היה לחצות את דרך רבין ואז להיכנס דרך השדות לתוך גבעת שמואל לתוך רח' זבולון המר. בכיכר של רח' ז'בוטינסקי בגבעת שמואל הקו תוכנן לפנות דרומה לאורך רח' ז'בוטינסקי ואז בכיכר של רחוב ווב לפנות מזרחה לתוך רח' ווב. בכיכר של רח' קרן-היסוד (הרח' של אונ' בר-אילן) הקו הסגול תוכנן לפנות דרומה לתוך רח' קרן-היסוד ולהמשיך דרומה לתוך ציר 4612 החדש. בציר 4612 החדש (דרך רפאל איתן) הקו הסגול היה אמור להתחבר לקו הראשי שבא ממערב בצומת מסילות בסמוך לדרך שיבא, מעט מדרום לה.

כל השלוחה הזאת נכשלה לחלוטין. תושבי כפר גנים ג' התנגדו שהקו יעבור ברח' העצמאות ודרשו להעבירו לדרך 471 שנמצאת מחוץ לשכונה שלהם.
ראש עיריית פ"ת הקודם וסגן ראש העיר הקודם (היום הוא ראש העיר הנוכחי) פנו למשרד התחבורה בדרישה לשינוי התוואי לדרך 471 אך לא ניתן היה לתכנן זאת כי אז הקו הסגול לא היה נכנס לגבעת שמואל והיה מדלג על אונ' בר-אילן.
משרד התחבורה החליט לנתק את הקו הסגול בין גבעת שמואל לפ"ת עד למציאת פיתרון מוסכם. לא נמצא פיתרון יעיל ואז הוחלט לבטל את כל הקו הסגול בתחומי פ"ת.

בינתיים, עיריית ר"ג ביצעה מחטף מנהלי לגבי ציר 4612 החדש (דרך רפאל איתן). היא ניצלה את הקמת השכונה החדשה שממזרח לציר כדי לשנות את הגדרת הציר מדרך אזורית לדרך עירונית פנימית של ר"ג שמשרתת את השכונה החדשה.
במקום שהדרך תהיה דרך מהירה משוקעת עם שלושה נתיבים לכל כיוון ורכבת קלה במרכזה, עיריית ר"ג שינתה אותה לדרך עירונית רגילה עם שני נתיבים לכל כיוון, בלי מקום למסילת רכבת קלה ועם חיבור לשכונה החדשה ע"י מעגל תנועה.


השלוחות המרכזית והדרומית:

שתי השלוחות היו אמורות להתחיל בצומת מסילות בסמיכות לדרך שיבא מדרום, להמשיך דרומה לאורך דרך רפאל איתן החדשה, לפנות מזרחה מדרום לבית החולים שיבא ואז לפנות דרומה בדרך מוטה גור החדשה. דרך מוטה גור מתחברת לציר 461 ושם הקו הסגול היה אמור להמשיך מזרחה לאורכו של הציר ומשם להתפצל לאור יהודה וליהוד.

הבעיה היא שגם דרך רפאל איתן החדשה כבר לא מתוכננת להעביר דרכה מסילת רכבת קלה וגם דרך מוטה גור החדשה לא. דרך מוטה גור החדשה בכלל מחכה לפינוי של שיכוני הרופאים שנבנו ליד בית החולים שיבא ולפינוי מחנה תל השומר ע"י צה"ל. שני הפינויים מתעכבים בגלל סכסוכים משפטיים על בעלות הקרקעות במקום. הקרקעות הן מאד יקרות ולכל צד מעורב יש דרישה לפיצויי עתק מהמדינה.


הקו המרכזי:

הקו המרכזי תוכנן לעבור מצומת המסילות שליד דרך שיבא מערבה לאורך דרך האלוף שדה ודרך השלום שבר"ג. בצומת של דרך ההגנה הקו הסגול תוכנן לפנות דרומה ואז להיכנס לתוך ת"א לאורך דרך ההגנה.

תושבי מז' ר"ג מתנגדים שהקו הסגול יעבור בדרך האלוף שדה ובדרך השלום. התוואי המתוכנן מבטל להם פניות לכלי רכב ברח' הירדן ובדרך יצחק רבין בר"ג. ראש עיריית ר"ג הצטרף להתנגדותם והודיע למשרד התחבורה שהוא לא מאשר את התוואי הזה בתחומי עירו.

הקו הסגול נקבר סופית.


בעתיד אכתוב גם על קבורת הקו הירוק ועל הקפאת הקו האדום של הרכבת הקלה כי גם זה מאד מעניין.





















 

Bus Nerd

Active member
הוא לא נקבר

ההתנגדות של תושבי רמת גן מאוחרת מדי. הם פספסו את השלב לערעורים. פ"ת ויהוד וכל השאר הגישו את ההתנגדויות שלהם בזמן (ועם הרבה לחץ שם) ולכן הקו בוטל שם. כמובן שזו טעות ובכיה לדורות כי עכשיו לפ"ת לעולם לא יהיה קישור יעיל בציר צפון-דרום שהיה מזין לרק"ל האדום והמטרו הירוק, ואנשים ימשיכו להשתמש באוטובוסים מסורבלים.

המקטע הראשי של הסגול יעבור, גם ברמת גן, ולא יהיה משוקע. הלחץ הפוליטי של הרמתגנים העשירים (שגרים בבתים צמודי קרקע על קרקע יקרה ומבוקשת במיוחד) שבוכים ש"פוגעים בהם" למרות שערך הנדל"ן שלהם ירקיע שחקים בא מאוחר מדי, ולא ישנה כלום. סתם NIMBY מסריח.

שלא לדבר על זה שמעבירים עכשיו תקנות וחוקים שייתנו יותר סמכות לממשלה במקרה של פרויקטי תשתית לאומיים, מה שיאפשר למשרד התחבורה לנקוט ביד קשה נגד רשויות שיעשו בעיות, ולאשר את הרק"ל והמטרו גם אם רמת גן רוצה להישאר בשנות השבעים.
 

משה12333

New member
אם ראש עיריית ר"ג לא מאשר מיליון דברים שהקו הסגול דורש

בתוואי שלו, בתחומי העיר שלו, אז משרד התחבורה לא יכול לעשות דבר.

וגם דרך רפאל איתן (ציר 4612 החדש) היא עסק גמור. החלק הצפוני שלה כבר נסלל ומשמש לנסיעה. החלק המרכזי כרגע נסלל והחלק הדרומי ממתין לשינוי ייעוד מקרקע חקלאית לקרקע לדרך.

דרך רפאל איתן לא מתוכננת לרכבת קלה.









 

DanielOne

New member
יש החלטת ממשלה

לתקצב את שני הקווים הירוק, והסגול, כבר בתקציב הדו שנתי הקרוב 2017-18.
 

משה12333

New member
יש החלטת ממשלה אבל אם כולם שמים מקלות בגלגלים לרכבת הקלה

אז החלטת הממשלה תישאר על הנייר.

במדינה דמוקרטית, אין אפשרות לממשלה לבצע החלטה מסויימת אם יש כל כך הרבה גורמים חזקים שמתנגדים לה. אם ראש עיריית ר"ג יפנה לבג"ץ, בג"ץ יורה למשרד התחבורה לתכנן מסלול חדש לקו הסגול ומשרד התחבורה בתגובה יבטל לחלוטין את הקו כפי שקרה בפ"ת.

צריך לזכור שההתנגדות הכי גדולה לפרוייקט הרכבת הקלה באה מתוך הממשלה- מהדרג המקצועי של משרד האוצר.
אם שר התחבורה לא היה בעל מעמד כל כך חזק בממשלה ובציבור, כבר מזמן כל פרוייקט הרכבת הקלה היה מבוטל מחוסר תקציב.
שר התחבורה הוא היחיד שעומד על רגליו האחוריות לטובת הפרוייקט השנוי במחלוקת הזה, כשההתנגדויות כלפיו הולכות ומתעצמות כל הזמן.

לאחרונה, גם היועץ המשפטי לממשלה הצטרף למתנגדים לפרוייקט כי הסכום שהושקע עד עתה בהקמת הקו האדום לא נראה לו הגיוני. הוא בודק כרגע את כל התנהלות חברת נת"ע ובמיוחד את הפער העצום שבין התחשיב הראשוני של הפרוייקט שאותו הציגה נת"ע לממשלה בעבר לבין עלותו כרגע.

 

Bus Nerd

Active member
האוצר דווקא בעד

אחרת לא היה נותן תקציבים.
ובג"ץ כבר דן בעתירות לגבי הרק"ל כמה פעמים ודחה אותן. והוא ידחה גם את עתירת תושבי רמת גן, כי הם פספסו את המועד להגשת התנגדויות כשהתוכנית הייתה בדרך להפקדה, וכי בג"ץ הוא לא גורם תכנוני מקצועי.
&nbsp
העבירו תקנות וחוקים חדשים במיוחד כדי שאנשים כמו ראש עיריית רמת גן הנאלח לא יוכלו לשים "מקל בגלגלים" לפרויקטי תשתית לאומיים בגלל אינטרסים מקומיים צרי עין.
 

משה12333

New member
האוצר מתנגד ואפילו שר התחבורה כבר לא מגן על פרוייקט הרכבת

הקלה בגוש דן כבעבר.

האם אתה לא שם לב שיש פריחה לרכבת הכבדה בגוש דן עם קווים חדשים, תחנות חדשות, חישמול המסילה? האם אינך סבור שפריחה זאת באה לאחר שהממשלה הבינה שלא ייצא דבר מפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן?

בגוש דן לא יהיה אפילו קו אחד של רכבת קלה כשעל רכבת תחתית אין בכלל על מה לדבר.

יהיו בגוש דן הרבה מסילות חדשות של רכבת כבדה והרבה תחנות חדשות שלה. בראשון לציון ובפ"ת, הרכבת הכבדה תיכנס ממש בשלוחה מיוחדת לתוך העיר מהמסלול שלה שעובר בשולי העיר.

במרכז כביש מס' 4 גם תעבור רכבת כבדה מראשון לציון ועד לחדרה (תת"ל 19).

צריך לזכור שהרכבת הקלה היא לא אמצעי תחבורה להסעת המונים אלא היא פרוייקט ראווה תיירותי. מבחינת גודלה, היא בדיוק כמו שני אוטובוסים מפרקיים שנוסעים אחד אחרי השני (בקו מס' 1 של דן, למשל).

אין לה שום ערך תחבורתי אלא להיפך: היא גורמת לפקקים כי היא מפקיעה מהרכבים הפרטיים נתיבי נסיעה ומבטלת להם פניות בצמתים מרכזיים. לכן תושבי ר"ג מתנגדים לה.

לעומתה, הרכבת הכבדה לא מפריעה לכלי הרכב בשל ההפרדות המפלסיות החדשות שהחליפו את מפגשי הכביש-מסילה.

בגוש דן גם יהיו ארבעה נתיבים מהירים מחניוני חנה וסע חדשים שייבנו בקומות בשפיים, בראשון לציון, במחלף קסם ובמחלף מורשה. זה מעין שילוב בין רכב פרטי לתחבורה ציבורית כדי למנוע פקקים. גם יהיו קווי BRT חדשים בכל עיר ונתיבי תחבורה ציבורית ימניים בכל הצירים המרכזיים של גוש דן.

בנוסף לכך, בגוש דן מתוכננים להיסלל בקרוב עשרות כבישים חדשים ולהיבנות עשרות מחלפים חדשים כדי להקל על מצוקת הפקקים.

העתיד התחבורתי של גוש דן מובטח, כך שלא צריך בכלל את הרכבת הקלה היקרה, המיותרת והגורמת לפקקים.













 

Bus Nerd

Active member
ויקיפדיה והאתר של נת"ע? באמת?

ויקיפדיה לא מעודכנת והמידע בה לא מדוייק. התוכנית לשלוחה לפ"ת לא רלוונטית יותר, וראשון לציון לא רוצה את הרכבת הכבדה בתחומה. משרד התחבורה לא לוחץ מספיק, ולכן לא תהיה תחנה ליד המכללה למנהל, ולא ליד התחנה המרכזית. הקישור בין מסילת 431 למסילת החוף הדרומי לא יעבור בתור רשל"צ.
&nbsp
והתמונות של קווי הBRT של נת"ע שהבאת? הם לא מתוקצבים לתכנון או לביצוע כרגע. הם תוכניות מגירה. הם לא יקרו עד אחרי הרק"ל, אם בכלל.
&nbsp
בקשר לחשמול רשת הרכבות הארצית: זה לא קשור, חשמול רשת הרכבות היא תוכנית שקיימת מלפני התוכנית הנוכחית של נת"ע, והיא לא רלוונטית בכלל. צריך גם וגם. בשנות ה70 חשבו שהמטרו בגוש דן יהיה על בסיס מסילות קיימות של ר"י (עם לולאה לתוך ת"א), אבל זה לא קרה בסוף, וגם לא יקרה. לא תהיה לולאה תת קרקעית של ר"י בת"א, ור"י תמשיך להיות רכבת ארצית ולא מטרו (תחנות במטרו קרובות יותר אחת לשניה).
&nbsp
תנופת הפיתוח של ר"י לא קשורה בכלל לנת"ע ולקווים שלה, והתקציבים האלו נפרדים. אתה לא מעודכן, אבל בתקציב הנוכחי תתוקצב גם הקמת המסילה המזרחית של ר"י, וגם הקמת הקו הירוק של נת"ע. הרק"ל, המטרו ור"י יעבדו כאמצעים משלימים.
&nbsp
לראייה עמוד 67 במסמך הזה של משרד האוצר:
http://www.mof.gov.il/budgetsite/economicplan/documents/economicplan_publicremarks_2017-2018.pdf
&nbsp
אני ממליץ גם שתשתוק קצת ובמקום להיות בטוח שאתה תמיד צודק תלך ותקרא על היתרונות של רק"ל על פני אוטובוסים (תאוצה גבוהה, זכות דרך קבועה, פחות זיהום, קיבולת נוסעים וכו'), ואני אפילו לא אתייחס לטענה ההזויה שלך שרק"ל יוצרת פקקים. אני נותן לך שיעורי בית לקרוא את הבלוג של הרוכב לאוטובוסים
https://israelbikebus.blogspot.co.il/
את הפוסט הזה והסרטונים שבו
http://guyshachar.com/content/heb/2015/gush-dan-transportation/
את הבלוג של יואב לרמן
https://tlv1.co.il/
את בלוג התפוז הגדול
http://telavivinf.com/blog/
ואת הבלוג Human Transit
http://humantransit.org/
&nbsp
תקרא אותם, ותחכים קצת. אולי תקרא כמה ספרים בנושא, חסר לך המון ידע בתחום עירוניות, תחבורה, ותחבורה עירונית.
&nbsp
אם בא לך עוד, קח גם את הסרטונים האלו:
https://www.youtube.com/watch?v=yUEHWhO_HdY
https://www.youtube.com/watch?v=Hy4QjmKzF1c
&nbsp
עד שתסכים לקרוא וללמוד מעבר לבועה הפתח-תקוואית שלך, אין מה להמשיך את הדיון הזה.
 

משה12333

New member
אתה צריך להבין את ההבדלים שבין רכבת ישראל לנת"ע.

1. שטחי השלוחות המסילתיות העתידיות בפ"ת ובראשל"צ שייכים לרכבת ישראל ולא לעיריית פ"ת ועיריית ראשל"צ.

הכבישים בר"ג, למשל, שעליהם תוכננה לעבור הרכבת הקלה שייכים לעיריית ר"ג ורק היא רשאית להחליט מה יעלה בגורלם. ממשלת ישראל אינה יכולה להפקיע כביש עירוני.

2. רכבת ישראל, בתמימות וללא תכנון מראש, רישתה את כל גוש דן במסילות ובתחנות שקרובות מאד האחת לשניה. בת"א, בבת-ים ובחולון רכבת ישראל ממש משמשת כרכבת תחתית מבחינת מיקום התחנות שלה במרכזי הערים ומבחינת המרחק ביניהן.
אף גורם לא תכנן זאת אלא פשוט נוספו לרכבת ישראל עוד ועוד קווים ועוד ועוד תחנות עד שהתקבלה רשת צפופה של מסילות ברזל ותחנות.

3. מבחינת המעמד החוקי, הזכויות של רכבת ישראל מעוגנות בכל חוקי הקרקעות במדינת ישראל, בכל חוקי התכנון והבניה, בכל חוקי התעבורה. מקום המדינה, בכל רגע נתון, הממשלה מבצעת עשרות פרוייקטים שקשורים ברכבת ישראל.

4. רכבת ישראל משתמשת במסילות שלה בעיקר לרכבות משא שמכניסות לה כסף רב. מסוף המטענים של בני ברק ליד תחנת הנוסעים של בני ברק הוא מסוף המטענים הגדול באזור המרכז (מסוף מכולות). רכבת ישראל מתכננת להשתלט על כל קווי העברת המכולות במדינת ישראל ועל כל העברת האשפה מהמרכז למטמנות בנגב. היא מתכננת להקים נמל יבשתי של מכולות על המסילה המזרחית החדשה וקו של רכבת אשפה מחירייה לנגב על המסילה שתהיה במרכז כביש 4. היא מתכננת גם להעביר את כל מכולות הייצוא הירדניות שעוברות דרך ישראל לחו"ל דרך נמל חיפה. היא תעביר בעצמה את המכולות ממסוף המטענים בית-שאן לנמל חיפה במקום המשאיות.
מאילת, הרכבת תעביר למרכז הארץ את כל מאות אלפי כלי הרכב המיובאים.
רכבת ישראל תקים מסופי מטענים קטנים ללקוחות פרטיים שיחפצו בכך (בסמוך למחצבות או למפעלים) ותקים מסופי-ענק למטענים בכרמיאל, במגדל העמק, בבית-שמש, בנתיבות.

5. רכבת פרוורית מוגדרת בעולם כרכבת שמגיעה עד לטווח של 150 ק"מ מהעיר הגדולה.
לכן, כל קווי הרכבת במדינת ישראל הם קווים פרווריים.
כל שטח מדינת ישראל הוא קטן יותר משטח של כל מטרופולין בעולם, כשגוש דן הוא שווה בגודל שטחו לכמה שכונות במטרופולין שכזה.
כשמדברים בישראל על רכבת בין-עירונית, למשל בין ת"א לחיפה או בין ת"א לב"ש, מדברים למעשה על רכבת פרוורית של ת"א, לפי ההגדרות בעולם.
כל התקציב של מדינת ישראל הוא יותר קטן מהתקציב של כל מטרופולין בעולם וזאת למרות שהמטרופולינים בעולם לא מחזיקים חיל אוויר וצבא.

תמיד צריך להבין את יחסי הגודל בינינו לבין העולם, כשמביאים דוגמאות מהעולם וכשמנסים להשליך פתרונות תחבורתיים מהעולם על ישראל.

6. בגלל תאונות מחרידות שקרו בעבר, אין יותר מפגשי כביש-מסילה בכבישים ראשיים במדינת ישראל. הממשלה ביטלה אותם לטובת הקמת הפרדות מפלסיות במקומם.

7. רכבת ישראל היא מאובטחת לחלוטין. לא ניתן אפילו להכניס אולר לרכבת בשל הבידוק הביטחוני בכניסה לכל תחנה. בעבר היה ניסיון להיכנס לרכבת עם חגורת נפץ כדי לבצע בה פיגוע לאומני אך כמובן שהמאבטח בכניסה לתחנה מנע זאת ושילם על כך בחייו.

8. רכבת ישראל מוסיפה כל הזמן עוד ועוד מסילות ותחנות בקלות יחסית. יש כרגע אפילו תכנית לבטל את זרימת המים בתעלת האיילון בת"א לטובת הוספת עוד שלוש מסילות כי נוצר בת"א צוואר בקבוק שתוקע את כל הרכבות בגוש דן. מסילה אחת נוספת תהיה מעל התעלה ושתיים נוספות בתוך התעלה מתחתיה.
מי האיילון יזרמו לאגם ענק בפארק אריאל שרון ולא יישפכו לירקון.

9. כל תחנות ההשנאה הרבים שמתוכננים לאורך המסילות המחושמלות של רכבת ישראל ממוקמים הרחק מכל אזור מגורים.

10. תמ"א 42 החדשה, תמ"א לתחבורה יבשתית משולבת, קובעת שכל כביש ראשי חדש שייסלל במדינת ישראל יכלול במרכזו רצועה פנויה ברוחב של שתי מסילות רכבת כבדה.

11. אתה רואה במו עיניך שרכבת ישראל מורידה בכל יום עשרות אלפי מכוניות מהכבישים ע"י מבט בחניוני הרכבת המפוצצים במכוניות. כך רכבת ישראל מסייעת בהפחתת הפקקים בכבישים.


הסיפור של נת"ע הוא שונה לחלוטין:

1. כל אחד יכול לעכב את הקמת הקו של נת"ע. אתה יכול מחר בבוקר ללכת לעירייה שלך ולהכניס סעיף לישיבת מועצת העיר הקרובה בנוגע להתנגדות לקו כתושב מודאג. הסעיף הזה יחייב את ראש העיר לדון בכך ותתפלא על כך שהתקשורת תהפוך אותך לגיבור מקומי של העיר שלך. לא יעבור זמן רב עד שראש העיר יהפוך את התנגדותך לנת"ע לסיסמת הבחירות הבאה שלו. כמובן שתוזמן גם כאורח לישיבות וועדות הכנסת בירושלים וחברי כנסת יצטלמו איתך.

2. המעמד החוקי של נת"ע הוא פשוט בדיחה. כל סעיפי החוק שעוסקים ברכבת הקלה בגוש דן משתמשים בביטויים: "במידה ויתאפשר", "תוך התחשבות במצב הקיים", "להימנע ככל הניתן מפגיעה ב-", "השלכות על הסביבה", "לצמצם ככל הניתן את ההשפעות", "רוחב סביר", "מרחק סביר", "מידה סבירה".

סעיפי החוק לקוחים היישר ממערכון של הגשש החיוור. זה לא חוק. זו הצעה.

3. נת"ע לא מכניסה כסף למדינה אלא רק מוציאה. אין לה הכנסות כמו שיש לרכבת ישראל מחטיבת המטענים שלה אלא רק הוצאות. מחירי כרטיסי הנסיעה הם מסובסדים ע"י הממשלה ולא ניתן לכסות את העלות היקרה של הקמת הקו ואת הוצאות תפעולו ותחזוקתו.
הקו של נת"ע יגרום לבור תקציבי מכל תקציב מדינה בכל שנה מרגע הקמתו ועד שהוא יבוטל מחוסר כדאיות כלכלית.

4. לא ניתן לאבטח רכבת קלה. כל אחד יכול לעלות לרכבת ולבצע בתוכה פיגוע המוני.

5. הרכבת הקלה עוצרת ברמזורים. כשהיא לא עוצרת ברמזורים (ע"י מערכות בקרה שמאפשרות לה גל ירוק), היא גורמת לפקקי תנועה בכל הצמתים שבהם היא עוברת.

6. כבלי החשמל של הרכבת הקלה ותחנות ההשנאה שלה סמוכים לבנייני מגורים ומסכנים את הדיירים ע"י קרינה מהם.

7. הרכבת הקלה מפקיעה נתיבים מכלי הרכב הפרטיים והמסחריים וכך גורמת לפקקים. היא גם מבטלת להם פניות בצמתים שבהם היא עוברת.

8. הרכבת הקלה היא מאד איטית כי היא מיועדת לתיירים שיוכלו להתרשם מאתרים היסטוריים לאורך התוואי שלה. מהירותה המירבית היא 50 קמ"ש בלבד ומהירותה הממוצעת היא 30 קמ"ש.
צריך גם לזכור שהיא נוסעת לאט כי היא ממש נוסעת במרכז רחוב של הולכי רגל שכל הזמן חוצים את הנתיב שלה. כמובן שמידי פעם היא בולמת בחוזקה וכל הנוסעים שעומדים בה נופלים לריצפה.

9. הרכבת הקלה היא מוגבלת מאד במס' הנוסעים שהיא יכולה לשאת ולכן הנוסעים בה מצטופפים בתוכה, בשונה מהנוסעים של רכבת ישראל שמפעילה קרונות עם שתי קומות ורכבות ארוכות.
היא מיועדת במקור לתיירים ולא לנוסעים.

10. כל הקמת קו או הארכת קו של הרכבת הקלה היא מלחמת עולם שנלחמת במיליון התנגדויות.

11. מהיום למחר, אתה משדרג אוטובוסים לדגמים חדישים יותר או לאוטובוסים חשמליים.
עם רכבת קלה אתה תקוע ל-20 שנה עם אותה הרכבת.

12. הרכבת הקלה מבטלת הרבה קווי אוטובוסים ומאריכה את הדרך של הנוסעים שהשתמשו בהם.
הרבה נוסעים מתייאשים מזמן הנסיעה החדש הארוך שלה ועוברים לרכב פרטי כי אין להם ברירה אחרת. הרי כל קווי האוטובוסים שלהם בוטלו ע"י הרכבת הקלה.



כעת, אם אתה יושב על כיסאו של אחד ממקבלי ההחלטות במדינת ישראל, למי היית מעביר את רוב התקציבים שנועדים לפיתוח התחבורה הציבורית בגוש דן? לרכבת ישראל או לנת"ע?

ממשלת ישראל כבר החליטה. היא זנחה את נת"ע ומשקיעה סכומי עתק ברכבת ישראל.

אל תתפלא אם פתאום עוד ערים בגוש דן יבקשו מרכבת ישראל להיכנס למרכזן עם שלוחה מסילתית. כל ראשי הערים בארץ שונאים את הרכבת הקלה ולא רוצים אותה בעירם.











 

Bus Nerd

Active member
כמה טעויות בפוסט אחד

אתה ממשיך בשלך ומסרב ללמוד, אז אני לא אטרח להסביר לך למה אתה טועה.
&nbsp
אם אתה לא יכול ללמוד דברים חדשים, אולי הגיע הזמן שתצא לפנסיה. העולם מתקדם ואתה תקוע מאחור.
 

משה12333

New member
אין אף טעות. ממשלת ישראל החליטה על אמצעי התחבורה הבאים

לגבי גוש דן:

1. קווי רכבת כבדה חדשים ותחנות חדשות (הקווים החדשים בתעלת האיילון והקו החדש במרכז כביש 4 הם ממש פלא הנדסי נדיר).

2. נת"צים ימניים בכל הכבישים הראשיים בגוש דן, ללא יוצא מהכלל.

3. קווי BRT חדשים בכל ערי גוש דן.

4. חניוני חנה וסע בקומות עם נתיב מהיר לתוך ת"א מדרום, מצפון וממזרח.

5. כבישים חדשים, כבישים עוקפים, מחלפים חדשים, שדרוג מחלפים קיימים, הרחבת כבישים.

6. שבילים בטוחים ומוגנים לרכיבת אופניים בצידי הכבישים הראשיים.


אתה יכול לתהות ולשאול: למה בירושלים יש כבר רכבת קלה פועלת ובגוש דן לא?

התשובה לכך פשוטה: ירושלים היא עיר אחת עם ראש עיר אחד ועם תושבים חלשים מבחינה כלכלית אשר רמת המודעות הציבורית שלהם נמוכה. ראש העיר של ירושלים תלוי לחלוטין במענקי הממשלה המיוחדים לבירה כדי לספק שירותים לתושבי עירו שרובם עניים ומקבלים פטור מתשלומי ארנונה. ירושלים היא עיר מאד ענייה, אפילו יותר מבני-ברק.

לעומת זאת, בגוש דן יש לך עסק עם גורמים חזקים מאד שלמעשה מנהלים את המדינה. ראשי הערים הרבים של גוש דן ותושביהם לא קופצים לדום כשהממשלה מחליטה החלטות לרעתם אלא הם בעלי מודעות ציבורית גבוהה וקנאים לרמת איכות החיים שלהם.

מכל הקווים הרבים שתוכננו בגוש דן נשארו רק 3: הראשון הורד אל מתחת לאדמה ונקבר שם (תרתי משמע), השני עדיין לא החליט אם הוא תת-קרקעי או עילי והשלישי נזרק לפח ע"י ראש עיריית פ"ת לשעבר וע"י ראש עיריית ר"ג הנוכחי.

בסופו של דבר, לא יהיה בגוש דן אפילו קו אחד של רכבת קלה (או תחתית).

 

משה12333

New member
תכנית הרכבת התחתית של גוש דן היא סתם תכנית שמשרד האוצר

המציא כדי לתת "סיבה תחבורתית מקצועית" לראש הממשלה ע"מ שיורה למשרד התחבורה להקפיא את פרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן, בטענה ש"רכבת קלה כבר לא מספיקה ע"מ לעמוד בביקוש ההולך והגובר לתחבורה ציבורית בעשורים הבאים".

משרד האוצר קבע שאין למדינת ישראל את הכסף הדרוש להקמת הקו האדום ואין לו הצדקה מבחינת עלות-תועלת. מדובר אך ורק בקו אחד. מחיר הקו הזה הוא אסטרונומי ויגרום תמיד בכל שנה לגרעון בתקציב המדינה, גרעון שיילך ויתפח בכל שנה של תפעולו. הבנייה שלו יקרה להחריד, עשרות מונים מהתחזית שהציגה נת"ע לממשלה לפני תחילת העבודות. גם התפעול שלו יקר להחריד.

תמיד אתה צריך לזכור שכל שטח מדינת ישראל וכל מס' תושביה הם קטנים יותר מכל שטח של מטרופולין בעולם וממס' תושביו.

כל התקציב השנתי של מדינת ישראל קטן יותר מהתקציב של כל מטרופולין בעולם וזאת למרות שאף מטרופולין בעולם אינו מחזיק חיל אוויר וצבא.

כל גוש דן נחשב לכמה שכונות בעיר גדולה בעולם. אין הצדקה לבנות רכבת תחתית לכמה שכונות ואין לכך תקציב.

תמיד הישראלים מבקרים בעולם ושואלים: "למה בקהיר, בברלין, בפריז, בניו-יורק, ב... יש רכבת תחתית ואצלנו אין?" מבלי להבין את יחסי הגודל שבין ערי העולם ותקציבן לערי מדינת ישראל ולתקציבן. למרות תקציבן העצום, אפילו הן מתקשות לממן את תפעול הרכבות התחתיות אצלן. בניית הרכבות התחתיות בעבר אצלן היתה פשוטה וזולה כשחפרו פשוט תעלה עמוקה פתוחה ובנו מעליה תקרה. עם השנים, הוצאות התפעול הלכו והאמירו כשנוספו לרכבת התחתית מערכות בקרה מסובכות. גם כל הארכת מסילה הפכה להיות יקרה להחריד כי צריך לחפור מנהרה תת-קרקעית ולא ניתן יותר לחפור תעלה מלמעלה.

כעת, תביט על רשת הקווים של רכבת ישראל בגוש דן, הקיימת והמתוכננת. תביט גם על התכניות לחישמול הרכבת ולהכפלת המסילות. האם אתה לא שם לב שבכפות המאזניים שעליהן יושבת רכבת ישראל ויושבת נת"ע, הכף של רכבת ישראל נעשית יותר ויותר כבדה מיום ליום והכף של נת"ע נעשית יותר ויותר קלה? (ולא כי רכבת ישראל היא רכבת כבדה ונת"ע היא רכבת קלה).



 

darkshadow1

New member
אתה באמת מאמין לשקרים שאתה כותב?

1. התכנית החדשה "הומצאה" בשיתוף משרד התחבורה.
2. הקו האדום כבר תוקצב. הערכת העלות עומדת על 17 מיליארד ש"ח, ואם הבנייה יקרה "עשרות מונים מהתחזית שהציגה נת"ע לממשלה לפני תחילת העבודות", אז אתה טוען שההערכה של נת"ע הייתה לעלות של עד 1.7 מיליארד ש"ח- סכום שלא היה ולא נברא (כבר ב-2006, לפני שהקו היה בכלל באחריות מלאה של נת"ע, דובר על עלות של 7 מיליארד ש"ח לפחות).
3. "כל שטח מדינת ישראל וכל מס' תושביה הם קטנים יותר מכל שטח של מטרופולין בעולם וממס' תושביו". זה פשוט לא נכון- אם כל מדינת ישראל הייתה מטרופולין אחד, היא הייתה בין 50 המטרופולינים הגדולים בעולם מבחינת אוכלוסיה. כמובן שיש עוד מאות ואלפי ערים קטנות יותר.
4. "כל גוש דן נחשב לכמה שכונות בעיר גדולה בעולם. אין הצדקה לבנות רכבת תחתית לכמה שכונות ואין לכך תקציב". בגוש דן חיים כ-3.5 מיליון בני אדם- לא קיימת בעולם שכונה בגודל כזה. בבודפשט חיים כ-3.3 מיליון בני אדם, ויש בה 4 קווים של רכבת תחתית ועוד 33 (!) קווים של טראמים. בפראג חיים בקושי 2.2 מיליון בני אדם ויש בה 3 קווים רכבת תחתית ועוד 31 קווים טראם. באמסטרדם חיים 2.4 מיליון בני אדם ויש בה 4 קווים של רכבת תחתית (+1 בבנייה) ועוד 15 קווי טראם. בקיצור- תפסיק לקשקש.
5. "תמיד הישראלים מבקרים בעולם ושואלים: "למה בקהיר, בברלין, בפריז, בניו-יורק, ב... יש רכבת תחתית ואצלנו אין?" מבלי להבין את יחסי הגודל שבין ערי העולם ותקציבן לערי מדינת ישראל ולתקציבן. למרות תקציבן העצום, אפילו הן מתקשות לממן את תפעול הרכבות התחתיות אצלן. בניית הרכבות התחתיות בעבר אצלן היתה פשוטה וזולה כשחפרו פשוט תעלה עמוקה פתוחה ובנו מעליה תקרה. עם השנים, הוצאות התפעול הלכו והאמירו כשנוספו לרכבת התחתית מערכות בקרה מסובכות. גם כל הארכת מסילה הפכה להיות יקרה להחריד כי צריך לחפור מנהרה תת-קרקעית ולא ניתן יותר לחפור תעלה מלמעלה". שוב- יש לא מעט מטרופולינים קטנים יותר מגוש דן עם רשת של כמה וכמה קווים של רכבת תחתית. מה שיקר להחריד זה לא הקמה של רכבת תחתית- אלא הבזבוז הכספי המטורף, שמוערך כיום ב-20 מיליארד ש"ח בשנה (וצפוי לעלות ל-30 מיליארד עד 2030) עקב העומס בכבישים- שגורם לבזבוז שעות עבודה, תחלואה נרחבת עקב זיהום אוויר ובזבוז כספי על דלק, רכבים חדשים ובלאי של רכבים קיימים, תאונות דרכים ועוד ועוד.
6. "כעת, תביט על רשת הקווים של רכבת ישראל בגוש דן, הקיימת והמתוכננת. תביט גם על התכניות לחישמול הרכבת ולהכפלת המסילות. האם אתה לא שם לב שבכפות המאזניים שעליהן יושבת רכבת ישראל ויושבת נת"ע, הכף של רכבת ישראל נעשית יותר ויותר כבדה מיום ליום והכף של נת"ע נעשית יותר ויותר קלה? (ולא כי רכבת ישראל היא רכבת כבדה ונת"ע היא רכבת קלה)". מה הקשר? במטרופולין גדול נורמלי צריכה להיות רכבת כבדה טובה שמספקת קישור מהיר ונוח למטרופולינים אחרים, ורשת מסועפת של רכבות קלות ורכבות כבדות שמאפשרים להתנייד בנוחות ובמהירות בתוך המטרופולין.
 

משה12333

New member
אתה טועה בטעות נפוצה שהרבה ישראלים טועים בה:

לא ניתן להשליך דוגמאות מערי אירופה (או מכל יבשת אחרת בעולם) לגבי מדינת ישראל כי מדינת ישראל היא מקרה ייחודי בעולם של אי יבשתי שמנותק תרבותית, כלכלית, תחבורתית מכל שכניו.

כל יבשת בעולם כוללת מאות מיליונים של תושבים שזהים בתרבותם אלה לאלה ושמקיימים קשרי גומלין מובנים מאליהם בינם לבין עצמם למרות שהם החליטו לחלק את שטח מגוריהם למדינות.

אתה הבאת בטעות את אמסטרדם, פראג ובודפשט כדוגמא לערים עצמאיות אבל ההיפך הוא הנכון. הערים שהבאת הם מרכזים חשובים שמשרתים מאות מיליוני תושבים באירופה.

היום, ערים אלה נמצאות בתוך אזור שנקרא "הבננה הכחולה" (מזכיר את הגדרת אזור "הסהר הפורה" בעת העתיקה במזה"ת). אזור זה מוגדר כמגלופוליס שכולל 110 מיליון תושבים במרכז ובמערב אירופה.

תחנות הרכבת התחתית של שלוש הערים שהבאת, מהוות צמתים תחבורתיים מרכזיים באירופה ומשרתים מאות מיליוני תושבים שנעים בכל קצווי היבשת.

הקמת הרכבות התחתיות בהן:

בעבר, פראג היתה עיר מפתח בגוש המזרחי הסובייטי ולכן הנהגת בריה"מ החליטה לבנות בה רכבת תחתית. הגוש המזרחי שמעבר למסך הברזל כלל מאות מיליוני תושבים. כמובן שלאחר התפרקות בריה"מ, שמות כל תחנת הרכבת התחתית של פראג שונו משמות סובייטים קומוניסטיים לשמות מקומיים צ'כיים.

בעבר, בודפשט היתה עיר מפתח באימפריה האוסטרו-הונגרית ולכן הקיסר שעמד בראשה החליט לבנות בה רכבת תחתית. האימפריה האוסטרו-הונגרית כללה את כל שטח מרכז אירופה. הקיסר בכבודו ובעצמו גזר את הסרט בטקס פתיחת תחנות הרכבת התחתית שפיארו את הקיסרות שלו.

מימי הביניים ועד היום, אמסטרדם מהווה עיר מפתח בעולם ובאירופה בפרט. ניתן להגדיר אותה כשער המערבי של אירופה לעולם. כל העולם משתמש ברכבת התחתית שלה.
חשיבותה של אמסטרדם לאנושות, לאורך כל ההיסטוריה ועד לימינו, מבחינה כלכלית, תרבותית, תחבורתית היא עצומה.


כעת אתה מבין את הסיבה הכלכלית שבגללה לא יהיו לעולם קווי רכבת תחתית בישראל.

(עד להקמת מדינת ישראל ב-1948, באמת א"י היתה צומת תחבורתי חשוב שקישר בין מצריים והמגרב לבין שאר המזה"ת, במשך אלפי שנים מהעת העתיקה ועד לעת החדשה. הקמת מדינת ישראל ניתקה את הצומת הזה. אם לא היתה קמה מדינת ישראל, היום יפו היתה במרכזו של מגלופוליס ערבי של מאות מיליוני תושבים והיתה בה רכבת תחתית שעוברים בה נוסעים מכל קצווי המזה"ת).





 

bralor4247

New member
משה, אני באמת לא רוצה להגיב לתגובות ממומנות שלך

כמה שילמו לך מועד רכבת ישראל?
כל משפט שלך הוא מופרך, שקרי והזוי ואין לי כוח לענות לך.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
עזוב, ניסיתי

הוא לא קורא קישורים ששולחים לו, בטח שלא כאלו שמתנגדים לדעה שהוא כבר גיבש. הבחור פנאט של הרכב הפרטי... כנראה לקה בחשיפת־יתר לפתח תקווה.
&nbsp
יש לו שם כל כך הרבה טעויות בהודעה שלו שחוצים דיסיפלינציות, כולל תכנון עירוני, תחבורה, פיזיקה, הנדסת חשמל (אני לא בטוח שהוא יודע מה זה "קרינה" או איך היא נוצרת), כלכלה ופוליטיקה... אני לא מתכוון לתקן את הטעויות שלו כי הוא במילא לא יקשיב.
 

משה12333

New member
אף אחד לא טורח להיכנס לקישורים שבתגובות. גם אתה לא טורח

תמיד להיכנס לקישורים שבתגובות אחרות.

לאתרים שבקישורים לוקח זמן להיפתח, הם מלאים בפרסומות קופצות, לפעמים הם נתקעים והם מוציאים אותך מהפורום.

עדיף לך לעשות צילום מסך במקום קישור. תלחץ על מקש ה- PrintScreen במקלדת כשיש במסך מאמר שאתה רוצה להביאו, תפתח את הצייר של ווינדוס, תבחר ב-הדבק, תערוך את התמונה ותשמור אותה כקובץ תמונה. גרור את קובץ התמונה וצרף אותה לתגובה שלך.

כך כולם יראו את המאמר שרצית שיקראו.

 
למעלה