הובלה וליווי מטען חורג

Eyal2013

New member
הובלה וליווי מטען חורג

שלום רב
נשאלתי בעניין ליווי מטען חורג ואפרט : על פי תקנות התעבורה מוגדר מהו מטען חורג מבחינת אורך ורוחב .
בין היתר רשום כי חייב להיות רכב מלווה ויש לי כמה שאלות בעניין :
1. מה מוגדר רכב מלווה ? האם מספיק רכב פרטי "רגיל" עם מהבהב על הגג ושלט "מטען חורג" או יש הגדרות אחרות לעניין גודל הרכב , סימון הרכב וכדומה ? (לא מוצא הגדרה )
2. כחלק מהנסיעה , הרכב המלווה חוסם נתיב וזאת כדי לאפשר למשאית המובילה לפנות פנייה רחבה . מותר לי כמלווה לחסום או שיש הגדרות ותקנות לעניין מי מותר לחסום . האם עליי לעבור קורס מסוים ?
3. מאיזה אורך מטען כולל המשאית אני חייב אישור משטרה או ליווי משטרה ?
4. בהנחה שחסמתי כביש , וחלילה קרתה תאונה , האם יש לי חלק באשמה ואני חשוף לאשמה או שעל נהג המשאית חלה כל האשמה או אולי בכלל על המשלח (מנהל העבודה / בעלים )

אשמח למענה מקצועי , אמין ומבוסס ( אם אפשר להפנות אותי למקורות )

בכבוד רב , אייל 054-2244486
מייל [email protected]
 

guya72

New member
ליווי מטען

ראה תקנה 85 לתקנות התעבורה.
1. רכב מלווה - בעקרון רכב רגיל עם שילוט מתאים אלא אם יש דרישה מיוחדת בהיתר משטרה. מחוייב רק במקרה שנדרש היתר משטרה.
2. אינו רשאי לחסום נתיב. משמש אך ורק להתרעה כי יש מטען חורג.
&nbsp
3. היתר משטרה - רוחב מטען מעל 3.40 מטר או גובה רכב עם מטען מעל 4.80 מטר.
בהתאם למסלול הנסיעה ומידות המטען, יוחלט האם יש צורך בליווי משטרתי או יסתפקו ברכב/ים מלווה/ים.
&nbsp
4. אם מתרחשת תאונה - תלוי בנסיבות. אחריות ראשונית על הנהגים המעורבים.
&nbsp
 

be_roo

New member
מה זה "אחריות ראשונית על הנהגים המעורבים"? על פי איזה חוק?

 

guya72

New member
אחריות לתאונה

אני מניח כי הניסוח לא היה ברור, לכן אני מקווה שההסבר הבא יותר מובן :
במקרה של תאונה, אחריות אוטומטית לתאונה מוטלת על הנהג המעורב (זה שגרם לתאונה).
הכוונה, לאותו נהג שהפר את החוק ועקב כך נגרמה התאונה.
במקרים נדירים (אם בכלל) - נוקטים בצעדים משפטיים כנגד המעסיק/ מנהל עבודה.
 

be_roo

New member
אין אחריות אוטומטית בחוק, אתה לא יודע מי עבר עבירה

ומה היו הנסיבות.
כשיש תאונה חוקרים ומחליטים האם לנהג, בעל הרכב, המעסיק, נהג הרכב המלווה או הולך הרגל שקפץ לכביש נושא באחריות פלילית או לא.
 

guya72

New member
אחריות לתאונה

השאלה היא מי נושא באחריות לתאונה במקרה בו הוא חסם את הכביש ועקב כך נגרמה תאונה.
במקרה כזה, כשהוא ביצע עבירה ועקב כך התרחשה תאונה => הוא זה שנושא באחריות לתאונה. לא בעל החברה ולא אף אחד אחר.
כפי שאתה יודע, לא לכל תאונה מגיע בוחן. בד"כ אלו תאונות נזק בלבד.
נכון, במקרה של תאונה עם נפגעים, יש צורך בחקירה של בוחן.
ומה קורה במקרה של נזק בלבד ? האם אז אין לו אחריות (גם אם זה לא מגיע למשפט פלילי) ?
&nbsp
&nbsp
 

be_roo

New member
ואם גם הנהגים המעורבים עברו עבירה?

ואם לאחד הרכבים המעורבים הלכו הברקסים בגלל תחזוקה לקויה?
&nbsp
אין קביעת אשמה פלילית אוטומטית בחוק, לכל תאונה יש נסיבות שמשפיעות על התוצאה הסופית. בית המשפט הוא זה שקובע.
&nbsp
בתאונת נזק בלבד אין אחריות פלילית, מדובר בדיני נזיקין. וגם אז אם חברת הביטוח החליטה שהלקוח שלה אשם והיא לא רוצה ללכת למשפט, זכותו ללהלחם ולתבוע אם לדעתו אינו צריך לשלם את הנזק.
 

Eyal2013

New member
יש עוד תגובות בבקשה ?

תודה רבה על התגובות.
אבל אשמח לסימוכין והכוונה לחוק .
אני צריך לענות למעסיק גם לעניין חסימת נתיב , בהנחה ולא קרה כלום והאם יש קורס או השתלמות כלשהי כמו החבר'ה שעובדים עם מע"צ ?
 

be_roo

New member
זה לא עניין של קורס או השתלמות אלא של סמכות

אין לך סמכות לסגור נתיב כמו שאין לך סמכות לסגור את הרחוב בו אתה גר בשעות הלילה. שום נהג לא חייב לציית לך, ואם תנסה לעשות זאת אתה עובר על שלל תקנות גם אם לא תתרחש תאונה.
לי אישית יצא לראות שוטר תנועה מודיע לנהג משאית וקבלן שיפוצים שהביא אותו, שאם הם לא מפנים מיד את החסימה הלא חוקית שביצעו ברחוב יקבלו שניהם דו"חות.

אין קורס שנותן לך סמכות לחסום כביש. אם אתה זקוק לחסימת כביש חלקית או מלאה לצורך שינוע מטען אתה פונה למשטרה ומתאם איתם.


אתה יכול למצוא מידע נוסף לגבי התקנות הרלוונטיות ברשת, כמו למשל באתר הזה שמכיל את התקנות הרלוונטיות ועוד: http://he.mot.gov.il/index.php?opti...3-06&catid=154:2010-08-25-06-52-02&Itemid=268

חפש את כל התקנות שרלוונטיות למטען ורכב ליווי.
 
למעלה