G o v er n o r
New member
הודעה זו נמחקה ולכן מוצבת מחדש:
התבוננו נא בכניעה מחפירה של המרכז לטכנולוגיה חנוכית (מט"ח), אולי בעקבות דיוני פורומנו, אולי פרי מאמצי התכתבות של דלעת1000: שימו לבכם לדף זה. בעבר התנוססה בו פסקה מפי פרופ´ אדם זרטל, ארכאולוג מקצועי, שאינו חשוד בנטיה להכחשת המקרא, המעורה היטב במצב הממצאים הארכאולוגיים, כאשר הביע בקורת על רבים מעמיתיו, כהאי לישנא: "כל התפישה הזאת (התפישה המינימליסטית) נשענת לא על היש הארכיאולוגי אלא על האין, כלומר על העובדה שלא נמצאה שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפור יציאת מצרים והכניסה לארץ, ושאין בכלל שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפורי התנ"ך עד למסע המלך המצרי שישק לארץ-ישראל". נהגתי לצטט את דבריו אלה כדי להדגיש שאין כלל אישוש ארכאולוגי למעשיות המקרא בכל הנוגע לארועים שקדמו למאה ה-10 לפנה"ס. פסקה זו, כמו רבות אחרות, נעלמו מן הדף ובמקומן נותרו חללים לא טבעיים. לא נעשה אפילו נסיון לצופף שורות ולהסתיר החללים (אולם, יתכן שעכשיו יתישב דלעת1000 ויכתוב אל המט"ח פעם נוספת ויבקשם לצופף שורות, לבל תובחן המחיקה). מה דעתכם?
התבוננו נא בכניעה מחפירה של המרכז לטכנולוגיה חנוכית (מט"ח), אולי בעקבות דיוני פורומנו, אולי פרי מאמצי התכתבות של דלעת1000: שימו לבכם לדף זה. בעבר התנוססה בו פסקה מפי פרופ´ אדם זרטל, ארכאולוג מקצועי, שאינו חשוד בנטיה להכחשת המקרא, המעורה היטב במצב הממצאים הארכאולוגיים, כאשר הביע בקורת על רבים מעמיתיו, כהאי לישנא: "כל התפישה הזאת (התפישה המינימליסטית) נשענת לא על היש הארכיאולוגי אלא על האין, כלומר על העובדה שלא נמצאה שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפור יציאת מצרים והכניסה לארץ, ושאין בכלל שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפורי התנ"ך עד למסע המלך המצרי שישק לארץ-ישראל". נהגתי לצטט את דבריו אלה כדי להדגיש שאין כלל אישוש ארכאולוגי למעשיות המקרא בכל הנוגע לארועים שקדמו למאה ה-10 לפנה"ס. פסקה זו, כמו רבות אחרות, נעלמו מן הדף ובמקומן נותרו חללים לא טבעיים. לא נעשה אפילו נסיון לצופף שורות ולהסתיר החללים (אולם, יתכן שעכשיו יתישב דלעת1000 ויכתוב אל המט"ח פעם נוספת ויבקשם לצופף שורות, לבל תובחן המחיקה). מה דעתכם?