אבידן אולי שר כמו ג'ופלין, אבל שפת הגוף
שלו היא ממש מראיה קארי. עד כדי קריקטורה. אבל אנתרופולוגית זה היה מאוד מעניין. ישראל זקוקה למנת אקסצנטריות שתזכה לחיבוק מיינסטרימי. כולם כל כך מרובעים כאן שבאמת הגיע הזמן. ולמרבה הצער הקשבתי ליותר מדי מוזיקה זניחה בעשור האחרון מכדי להיות מסוגלת לכתוב להיט רדיו תקני או להעריך להיט רדיו תקני בעת האזנה לאחד. אבל גם אבידן די מרובע. על כך יעיד המראה הטרנדי שלו ושל כל חברי ההרכב. הייתי אוהבת אותו הרבה יותר לו היה מבצע סט שלם לבד, עם קטעי פסודו-דלתא בלוז עם גיטרה אקוסטית במקום להמשיך לאורגיה של פסודו-הארד רוק אצטדיונים עם חבורה של נגני אולפן שהבעות הפנים שלהם מעידות שהם מבסותים מעצמם רצח. ואין משהו שאני שונאת יותר מאנשים מרוצים. זה משעמם. בכל אופן, האמנתי לדיוויד ג'והנסן יותר, למרבה הזוועה, מצבו הפיזי טוב יותר משל המוז, שללא ספק הקפיד על דיאטה בחודשים האחרונים ולכן החל שוב להרשות לעצמו להוריד את החולצה (אני מתנגדת נחרצות לאקט הורדת החולצות, גם איגי פופ וגם המוז יוצאים חתיירים מכל הסיפור, כל אחד מסיבותיו הוא). בכל השאר מוריסי דווקא היה בדיוק כמו שניתן היה לצפות, תנועות ידיים גרנדיוזיות, הנפת הראש אל השמיים וכוונה לכל משפט כאילו נכתב רק עכשיו, עם מודיפיקציות קלות ונראה כי המוז לעולם אינו שוכח ולו מילה אחת והכל נזרק אל האוויר בקצב הנכון ועם האינטונציה הראויה. רק חבל שלא אמר משהו שהיה מרים כמה מאות גבות בקהל, אני לא מבינה למה הוא פחד מהמארגנים, הקהל המקומי אוהב אותו כל כך שהם יבלעו את הכל. ממש את הכל. ולא הבנתי איך אפשר רק ללקק למקום כמו ישראל. אבל זה הקהל שהייתי צריכה להיות מוכנה אליו. למעשה, מישהו אמר לי אתמול בלילה שהקהל הבלתי נסבל גרם לו לאהוב את השירים יותר. חוץ מזה, אני באמת לא יודעת למה, הרבה אנשים שנתקלתי בהם היו שיכורים, אולי זו הדרך היעילה ביותר להתמודד עם השירים. אבל הקהל, ובכן, היה אגריסיבי ומגוחך והוציא את השירים מההקשר הקטן והסנטימנטלי לעבר החיבה הפנאטית והששון של ההמון, עם דה ז'ה וו לשוק ועם הנפת מגן דוד עם איזשהו טקסט, לא אכפת לי איזה, לא ראיתי, אבל הבנתי שהקהל די בלום החל מהרגע שנתקלתי בו. כשנשבר לי יצאתי מההון אל החלק האחורי, שם התייבשתי מזיעה של זרים והורדתי את נעלי העקב. עזבתי אחרי שוידאתי שההדרן מורכב מ"THERE IS A LIGHT THAT NEVER GOES OUT". כשכבר באמת לא היה אכפת לי מה קורה על הבמה. הסמית'ס אף פעם לא היו להקה "שלי", הם היו להקה של אנשים שגילו אותם הרבה לפניי. אבל מוריסי עדיין מספר את אותו הסיפור בגבורה יתרה ואלה רק אנשים מסוימים שלא מפרשים אותו כראוי והייתי רוצה להאמין שהם פשוט שוכחים את עצמם בתוך תרבות הפופ האייקונית ובמות מוארות, אבל אני יודעת שזה שקר. הם המוניים בכל סיטואציה והם עושים לי רע, אנשים כמוהם מגדירים את מדינת ישראל כמקום מאוד מסוים והם הסיבה לכך שהמקום הזה בלתי נסבל בעיניי. החלק היחיד בהופעה שהוריד את כל ההגנות שלי ולא סבלתי מהיבטים ציניים לגביו אפילו לרגע אחד, היה הקרנתקטעי הוידיאו (מיו טיוב?) על המסך העצום לפני ההופעה עצמה. היו בהם הופעת רוקבילי מנענעת ירכיים וקטע מסרט איטלקי מהסיקסטיז עם פם פטאל מזמרת א-לה ננסי סנטרה ולבסוף קטע וודוויל מבריק עם איש קטן ששר ואקרובטית בטוטו. הקטעים הרגיזו כהוגן את כל האנשים שעמדו לידי ורציתי לחבוט או לירות בכל אחד מהם. והבנתי שבכל זאת מוז קטן ישב אצלי בתוך הראש, אפילו כשמוריסי אפי עמד על הבמה, אבל זה הקטן רצה להפיל איזו פצצת אטום ולהרוג את עצמו ביחד עם הפלישתים, "איזה קופים" חשבתי, "מה הם בכלל עושים פה?" ובכל זאת חזרתי הביתה כשידעתי שאני לא לבד. אבל זה היה פשוט כי הרבה אנשים שאינם קופים היו בקהל וגם הרבה אנשים שהכרתי.