כל הזמן אנו חוזרים למסקנות שהגענו אליהן פעם
החברות פה בארץ לא סופרות את הלקוח הישראלי מכל מני סיבות ,מבחינתן הלקוח מובן מאליו ואין לו הרבה בררות !!! הוא חייב לקנות בארץ והוא יקנה בארץ .
אז זהו שלא . אני הפסקתי לקנות סרטי דיסני בארץ גם בגלל הגישה השגויה של דיסני כלפי הציבור הישראלי וגם של המפיצים שנותרו בארץ .
אני ממשיך לרכוש סרטים בארץ של דרימוורקס של סוני/קולומביה וכל חברה שלא מזלזלת בי בצורה זו או אחרת כצרכן ומכבדת אותי ומבינה שאני אמשיך לרכוש ממנה . ואם בארץ קורה מקרה כמו שקרה עם
ההוביט הראשון המורחב (שעלותו הייתה הזויה פה בארץ) או השני שלא הגיע לארץ אני פשוט מזמין מחול . כמו שעשו פה לו מעט חברה (גם הרבה בזכות הפורום הזה - שאפו לחברים פה) .
הסיפור הזה שלדיסני כלכלית לא שווה להפיץ סרטי בלו ריי מתורגמים/מדובבים בארץ הוא סיפור מאוד מוזר ושמבחינתם פחות מ100 או 1000 או לא יודע כמה יחידות ולכן הפסיקו להביא סרטי בלו ריי מתורגמים מדובבים נשמע לי קצת מצוץ מהאצבע .
אני בטוח כי גם סוני/קולומביה וגם דרימוורקס לא מוכרות בארץ בכמויות הנ"ל ועדיין הן מוציאות הוצאות מתורגמות ומדובבות בבלו ריי שלא מביישות אותן בדומה לDVD המסכן של FROZEN .
לדעתי בעידן האינטרנט וההורדות הלא חוקיות - חברות ההפצה בחול ובארץ צריכות לשנות את הגישה ואת השיטה של האזורים -לחבק, לאפשר, ולחזק כל לקוח (גם בחו"ל) שרוכש מהן תרגום ודיבוב כחלק מהחבילה .
ברור לי שיאמרו כי מדובר באזורים ,וזכויות ,אולפנים, מתרגמים, וחברות תרגום, ועלויות ועוד ועוד - אבל המודל צריך להשתנות ולאפשר לכל רוכש חוקי את מה שלדעתי מגיע לו כמובן מאליו .