אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.
ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.
ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.