הודעת ר"י - הפעלה מלאה של רב-קו בתחנות הרכבת

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
על השטויות האלה מבזבזים את הכסף?

הודעת ר"י - הפעלה מלאה של רב-קו בתחנות הרכבת
שלום,
כשלושה שבועות לאחר העלייה הראשונית לאוויר והנפקה של מעל ל-2,300 כרטיסים חכמים לנוסעים בתחנות הרכבת, עומדת רכבת ישראל להתחיל בהפעלה מלאה של כרטיס ה"רב-קו" בתחנות הרכבת.

הפרויקט בעלות של כ-130 מלש"ח ישפר את השירות לנוסעים ויצמצם את צריכת כרטיסי הנייר ברכבת ישראל.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן, דוברות הרכבת
על השטויות האלה מבזבזים את הכסף?
מה זה משנה אם יהיה לי כרטיס מנייר או כרטיס רב קו, הרי הם תופסים אותו מקום בארנק. העיקר שכשמבקשים מהם דברים באמת מועילים כמו להוריד את המחיר השערורייתי על הנסיעה , אז הם אומרים לך "לא אין לנו כסף", אבל פתאום אתה מגלה שיש להם 130 מיליון שקל ספייר.
 
הטונות של נייר שלא הולך לזבל לא חשוב??

על השטויות האלה מבזבזים את הכסף?
מה זה משנה אם יהיה לי כרטיס מנייר או כרטיס רב קו, הרי הם תופסים אותו מקום בארנק. העיקר שכשמבקשים מהם דברים באמת מועילים כמו להוריד את המחיר השערורייתי על הנסיעה , אז הם אומרים לך "לא אין לנו כסף", אבל פתאום אתה מגלה שיש להם 130 מיליון שקל ספייר.
הטונות של נייר שלא הולך לזבל לא חשוב??
 

droriko

New member
אבל על זה להוציא 130 מיליון שקל???

הטונות של נייר שלא הולך לזבל לא חשוב??
אבל על זה להוציא 130 מיליון שקל???
הטרנד הירוק הוציא אנשים מדעתם! יש דברים פי מיליון יותר חשובים שאפשר לעשות עם הכסף הזה. שיורידו את המחיר של הכרטיס, שיתחזקו קרונות, שיכפילו מסילות, חסר מה לעשות כסף?

אחרי שישאר כסף שיחסכו נייר, שיצבעו את הרכבות בירוק , שיעשו מה שהם רוצים. אבל רבאק יש דברים קריטים שדורשים כסף, אז אתם משקיעים בשטויות?
 

droriko

New member
אפשר לחשוב

אבל על זה להוציא 130 מיליון שקל???
הטרנד הירוק הוציא אנשים מדעתם! יש דברים פי מיליון יותר חשובים שאפשר לעשות עם הכסף הזה. שיורידו את המחיר של הכרטיס, שיתחזקו קרונות, שיכפילו מסילות, חסר מה לעשות כסף?

אחרי שישאר כסף שיחסכו נייר, שיצבעו את הרכבות בירוק , שיעשו מה שהם רוצים. אבל רבאק יש דברים קריטים שדורשים כסף, אז אתם משקיעים בשטויות?
אפשר לחשוב
שאם ברכבת לא ישתמשו יותר בנייר אז זה מה שיציל את יערות הגשם בדרום אמריקה. פשוט טימטום שאין לי הסבר אליו.
 

25306yosef

New member


אפשר לחשוב
שאם ברכבת לא ישתמשו יותר בנייר אז זה מה שיציל את יערות הגשם בדרום אמריקה. פשוט טימטום שאין לי הסבר אליו.
 
אבל הכרטיס שמשלב את כל אמצעי התחבורה יחד

אפשר לחשוב
שאם ברכבת לא ישתמשו יותר בנייר אז זה מה שיציל את יערות הגשם בדרום אמריקה. פשוט טימטום שאין לי הסבר אליו.
אבל הכרטיס שמשלב את כל אמצעי התחבורה יחד
יאפשר יותר בקלות ליצור כרטיסים משולבים.
למשל: שילוב בין הרכבת לבין המטרונית בעתיד הלא רחוק ובעתיד היותר רחוק שילוב בין הרכבת לבין מערכת קווי הרק"ל / BRT בגוש-דן ובין הרכבת לרק"ל בירושלים.
ככל שנכנסות יותר מערכות תחבורה לפעולה, כך החשיבות של הכרטיס החכם והמשותף עולה.
כרטיס כזה זה חלק בלתי נפרד מיצירת אינטגרציה בין אמצעי התח"צ השונים, כולל איחוד תעריפים (שיוביל להורדת מחירי הרכבת).
החיסכון בנייר זה רק היבט אחד למעבר לרב-קו, מבחינה תחבורתית יש היבטים חשובים יותר.
 

droriko

New member
BRT בגוש דן כבר לא יהיה

אבל הכרטיס שמשלב את כל אמצעי התחבורה יחד
יאפשר יותר בקלות ליצור כרטיסים משולבים.
למשל: שילוב בין הרכבת לבין המטרונית בעתיד הלא רחוק ובעתיד היותר רחוק שילוב בין הרכבת לבין מערכת קווי הרק"ל / BRT בגוש-דן ובין הרכבת לרק"ל בירושלים.
ככל שנכנסות יותר מערכות תחבורה לפעולה, כך החשיבות של הכרטיס החכם והמשותף עולה.
כרטיס כזה זה חלק בלתי נפרד מיצירת אינטגרציה בין אמצעי התח"צ השונים, כולל איחוד תעריפים (שיוביל להורדת מחירי הרכבת).
החיסכון בנייר זה רק היבט אחד למעבר לרב-קו, מבחינה תחבורתית יש היבטים חשובים יותר.
BRT בגוש דן כבר לא יהיה
ורקל יהיה רק עוד 10 שנים , אז שעוד 10 שנים יעשו רב קו , כרגע יש דברים דחופים יותר.


אבל אני אגיד לך מה הכי מעצבן אותי בכל הסיפור הזה. כל פעם ששואלים את הרכבת למה לא מתחזקים קרונות או למה לא מוזילים כרטיסים הם עונים "אין לנו כסף
" , ופתאום אתה מגלה שהם מצאו "במקרה" מתחת לאחת הבלטות 130 מיליון. לך תדע עוד כמה מאות מיליונים, אם לא מיליארדים יש להם שהם לא מספרים לנו עליהם.
 
מלבד גוש דן יש עוד כמה מקומות בישראל

BRT בגוש דן כבר לא יהיה
ורקל יהיה רק עוד 10 שנים , אז שעוד 10 שנים יעשו רב קו , כרגע יש דברים דחופים יותר.


אבל אני אגיד לך מה הכי מעצבן אותי בכל הסיפור הזה. כל פעם ששואלים את הרכבת למה לא מתחזקים קרונות או למה לא מוזילים כרטיסים הם עונים "אין לנו כסף
" , ופתאום אתה מגלה שהם מצאו "במקרה" מתחת לאחת הבלטות 130 מיליון. לך תדע עוד כמה מאות מיליונים, אם לא מיליארדים יש להם שהם לא מספרים לנו עליהם.
מלבד גוש דן יש עוד כמה מקומות בישראל
מטרונית בחיפה תהיה עוד פחות משנה.
וכידוע לך, חיפה היא אחת הערים המרכזיות שרכבת ישראל משרתת.
חוץ מזה שקווי המתע"ן בגוש-דן יחלו לרקום עור וגידים יותר מוקדם מעוד 10 שנים. הקו האדום הרק"לי יהיה עוד שנים בערך. ה-BRT בשרון וה-BRT הדרומי (הקו הכחול) יהיו עוד מספר שנים קטן ממה שאתה חושב וגם הקו האדום המקדים בסופו של דבר יהיה גם אם במתכונת מצומצמת יותר.
גם קו הרכבת המהיר לירושלים יהיה עוד הרבה פחות מ-10 שנים ואז תהיה משמעות לשילוב בין הרכבת לרק"ל בירושלים.
וכפי שכבר כתבתי הרב-קו הוא גם פלטפורמה שבמסגרתה ניתן לבצע איחוד תעריפים ושילוב כרטיסים ואת זה אפשר לעשות לא עוד 10 שנים אלא גם עוד 10 חודשים ואפילו עוד 10 שבועות.
 
צ"ל: יהיה עוד 5 שנים בערך

מלבד גוש דן יש עוד כמה מקומות בישראל
מטרונית בחיפה תהיה עוד פחות משנה.
וכידוע לך, חיפה היא אחת הערים המרכזיות שרכבת ישראל משרתת.
חוץ מזה שקווי המתע"ן בגוש-דן יחלו לרקום עור וגידים יותר מוקדם מעוד 10 שנים. הקו האדום הרק"לי יהיה עוד שנים בערך. ה-BRT בשרון וה-BRT הדרומי (הקו הכחול) יהיו עוד מספר שנים קטן ממה שאתה חושב וגם הקו האדום המקדים בסופו של דבר יהיה גם אם במתכונת מצומצמת יותר.
גם קו הרכבת המהיר לירושלים יהיה עוד הרבה פחות מ-10 שנים ואז תהיה משמעות לשילוב בין הרכבת לרק"ל בירושלים.
וכפי שכבר כתבתי הרב-קו הוא גם פלטפורמה שבמסגרתה ניתן לבצע איחוד תעריפים ושילוב כרטיסים ואת זה אפשר לעשות לא עוד 10 שנים אלא גם עוד 10 חודשים ואפילו עוד 10 שבועות.
צ"ל: יהיה עוד 5 שנים בערך
 

droriko

New member
זה לא קריטי

חיפה לא נחשבת מבחינתך, הא?
זה לא קריטי
הרי אנשים שיסעו ברכבת לחיפה ועם המטרונית יתקדמו למחוץ חפצם בחיפה , ממילא עושים את זה גם היום , רק שבמקום המטרונית הם עושים את זה עם אוטובוס של אגד, וגם שם יש כרטיס משולב של הרכבת ואגד.
 
הכרטיס המשולב שקיים כיום הוא רק חופשי-חודשי

זה לא קריטי
הרי אנשים שיסעו ברכבת לחיפה ועם המטרונית יתקדמו למחוץ חפצם בחיפה , ממילא עושים את זה גם היום , רק שבמקום המטרונית הם עושים את זה עם אוטובוס של אגד, וגם שם יש כרטיס משולב של הרכבת ואגד.
הכרטיס המשולב שקיים כיום הוא רק חופשי-חודשי
ורק למגיעים לחיפה מתל אביב או לנוסעים מחיפה לתל אביב.
למגיעים, למשל, מנהריה או מעכו לחיפה (טווח קצת יותר יוממי מת"א-חיפה) אין כרטיס משולב, גם לא למגיעים מהקריות בקו הרכבת הפרברי. שילוב רכבת-אגד-מטרונית-כרמלית ברב-קו זה דבר מתבקש במטרופולין חיפה ומתבקש שילוב כזה בכל סוגי הכרטיסים.
 

droriko

New member
אז שיעשו את זה עם נייר

הכרטיס המשולב שקיים כיום הוא רק חופשי-חודשי
ורק למגיעים לחיפה מתל אביב או לנוסעים מחיפה לתל אביב.
למגיעים, למשל, מנהריה או מעכו לחיפה (טווח קצת יותר יוממי מת"א-חיפה) אין כרטיס משולב, גם לא למגיעים מהקריות בקו הרכבת הפרברי. שילוב רכבת-אגד-מטרונית-כרמלית ברב-קו זה דבר מתבקש במטרופולין חיפה ומתבקש שילוב כזה בכל סוגי הכרטיסים.
אז שיעשו את זה עם נייר
 
לא יעשו את זה עם נייר ובצדק, כי נכון לבצע

אז שיעשו את זה עם נייר
לא יעשו את זה עם נייר ובצדק, כי נכון לבצע
פרוייקטי שילוב עתידיים כאלה מייד ברב-קו ולא לעשות שלב ביניים ניירי שאחר כך יעלה יותר כסף להסב אותו לרב-קו.
אתה בעצם מציע להמשיך בגישת הטלאים. בראייה לטווח ארוך מה שאתה מציע יעלה הרבה יותר כסף.
אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור - העתיד טמון בכרטיס אלקטרוני שישמש את כל מפעילי התח"צ בישראל, בכך כבר עברנו את נקודת האל-חזור.
 

droriko

New member
לא חובב של גישת הטלאים

לא יעשו את זה עם נייר ובצדק, כי נכון לבצע
פרוייקטי שילוב עתידיים כאלה מייד ברב-קו ולא לעשות שלב ביניים ניירי שאחר כך יעלה יותר כסף להסב אותו לרב-קו.
אתה בעצם מציע להמשיך בגישת הטלאים. בראייה לטווח ארוך מה שאתה מציע יעלה הרבה יותר כסף.
אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור - העתיד טמון בכרטיס אלקטרוני שישמש את כל מפעילי התח"צ בישראל, בכך כבר עברנו את נקודת האל-חזור.
לא חובב של גישת הטלאים
אני פשוט חושב שיש דברים יותר דחופים לעשות עם 130 מיליון שקל.
 

droriko

New member
אני גם לא יודע

לא חובב של גישת הטלאים
אני פשוט חושב שיש דברים יותר דחופים לעשות עם 130 מיליון שקל.
אני גם לא יודע
על סמך מה אתה אומר שמעבר עתידי מנייר למגנט יעלה יותר כסף אבל שיהיה
 
כשנמצאים בנקודת אפס (שבה אין כלום)

אני גם לא יודע
על סמך מה אתה אומר שמעבר עתידי מנייר למגנט יעלה יותר כסף אבל שיהיה
כשנמצאים בנקודת אפס (שבה אין כלום)
מה יעלה יותר? לבצע היום פרויקט לשנים רבות, או לבצע היום פרויקט למספר שנים קטן ועוד שנתיים, שלוש, ארבע, חמש לבצע פרויקט הסבה?
צריך לזכור שמאחורי הדברים הללו עומדות מערכות מיחשוב ושעות עבודה רבות של אנשים המתחזקים ומתכנתים אותן מערכות.
אלה כמובן רק חלק מהעלויות. ואני לא מדבר על החיסכון בעלויות הנייר.
 

droriko

New member
אבל למה לשים את זה בכל תחנת רכבת?

כשנמצאים בנקודת אפס (שבה אין כלום)
מה יעלה יותר? לבצע היום פרויקט לשנים רבות, או לבצע היום פרויקט למספר שנים קטן ועוד שנתיים, שלוש, ארבע, חמש לבצע פרויקט הסבה?
צריך לזכור שמאחורי הדברים הללו עומדות מערכות מיחשוב ושעות עבודה רבות של אנשים המתחזקים ומתכנתים אותן מערכות.
אלה כמובן רק חלק מהעלויות. ואני לא מדבר על החיסכון בעלויות הנייר.
אבל למה לשים את זה בכל תחנת רכבת?
נניח עוד שנה(שאני גם לא מאמין) יפעילו את המטרונית , אז שישימו מכונות רב קו בתחנות רכבת שבאיזור חיפה והגליל, אין שום סיבה שמכונה כזאת תוצב בכפר סבא, אף אחד מכפר סבא לא ישתמש במטרונית על בסיס קבוע. ואחרי זה שיתפרסו את ההצבה של המכונה על גבי שנים , כל שנה ישימו בכמה מקומות . אין שום סיבה לזרוק בבת אחת 130 מיליון שקל.
 

droriko

New member
שיתפרסו=שיפרסו

אבל למה לשים את זה בכל תחנת רכבת?
נניח עוד שנה(שאני גם לא מאמין) יפעילו את המטרונית , אז שישימו מכונות רב קו בתחנות רכבת שבאיזור חיפה והגליל, אין שום סיבה שמכונה כזאת תוצב בכפר סבא, אף אחד מכפר סבא לא ישתמש במטרונית על בסיס קבוע. ואחרי זה שיתפרסו את ההצבה של המכונה על גבי שנים , כל שנה ישימו בכמה מקומות . אין שום סיבה לזרוק בבת אחת 130 מיליון שקל.
שיתפרסו=שיפרסו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה