נתקלתי בשאלה הבאה :
תאגיד "גרידי," יצרן מוביל בתחום שבבי המחשב, נמצא כעת בתהליך פיתוח של שבב חדש, אשר אמור
להיות מהיר יותר ויעיל יותר מהשבבים הקיימים בשוק כיום. השבב החדש מיועד להמכר בעוד שנה
מהיום. מחקר שווקים שעשה תאגיד "גרידי" העלה כי ניתן למקסם את מכירות השבב החדש אם
הפרסום שלו יחל כעת, אך החברה החליטה להמתין עוד שישה חודשים לפני שתתחיל לפרסם.
מה מהבאים הוא הסיבה הטובה ביותר שבגינה החליטה החברה לדחות את מסע הפרסום של השבב החדש?
1. ישנם משתמשים שמעדיפים להמנע מלרכוש מוצרים חדשים מיד עם הגיעם לשוק
2.עלות מסע הפרסום לא תעלה על עלותם של מסעות פרסום קודמים שעשתה החברה
3.פרסום השבב החדש יוריד בצורה ניכרת את מכירות השבבים הנוכחיים של החברה
4.המתחרים של "גרידי" מפתחים כעת שבב בעל יכולות דומות לשבב החדש של "גרידי".
עכשיו התשובה הנכונה היא 3 ואני חשבתי 4 , מדוע ? (אין פתרונות מלאים ).
ההסבר שלי- שהתשובה הנכונה היא 4 -מכיוון שמטרתו של הפרסום הוא -להראות ולהציג את השבב החדש כבעל יכולות של מהירות ויעילות יותר טובים מהשבבים האחרים הקיימים בשוק כיום. אז אם החברה בכל זאת החליטה לדחות את מסע הפרסום של השבב החדש ,אז כנראה השבב אינו יעיל ומהיר יותר מהשבבים האחרים כפי שהחברה סברה .נעבור על התשובות :
1) לפי התשובה משתמע שהשבב חדש ולכן יקנו אותו פחות אנשים אבל זה לא סיבה מספקת דייה כדי לדחות את מסע הפרסום .מכיוון שהתשובה משתמשת במילה ישנם - ולכן ניתן להסיק שחלק יקנו את השבב למרות שהוא חדש .(ואולי גם רוב האנשים ולכן עדיף לקיים את מסע הפרסום).
2)משמעות התשובה שמסע הפרסום החדש עולה פחות או כמו מסע הפרסומים הקודמים אם כך אין שום סיבה לדחות את מסע הפרסום (כי אם הוא היה עולה יותר- כלומר יקר יותר - אז באמת כדאי לדחות אותו).
3) אם הפרסום החדש לשבב החדש אכן באמת יוריד את מכירות השבבים הנוכחיים של החברה, אני מבין למה התשובה יכולה להיות ( כי יירדו המכירות לשבבים הנוכחיים -פחות יקנו אותם- בגלל הפרסום לשבב החדש ), ולכן באמת כדאי לדחות את מסע הפרסום .
4)לדעתי התשובה היא יותר נכונה מ-3- והיא התשובה הנכונה -מכיוון שאם המתחרים של חברת גרידי ייצרו את אותם השבבים החדישים שייצרו חברת גרידי, הרי שאין יתרון לאף אחת מהחברות מבחינת רכישת השבב, והקונים יכולים לקנות את השבבים מכל אחת מהקבוצות הנל ,ולכן אין יתרון לחברת גרידי ולכן היא אולי תעדיף לדחות את מסע הפרסום כדי לשפר עוד את השבב .
אז למה תשובה 4 היא לא הנכונה יותר ?