החוקר הראשי מודיע על הפסקת חקירות

טל ר

New member
החוקר הראשי מודיע על הפסקת חקירות

ראיתי באתר החוקר הראשי מספר הודעות על הפסקת חקירה, כאשר הסיבה המצויינת בהודעה על הפסקת החקירה היא כי "לא נראה סביר שהמשך הרחבת החקירה, תגלה כשלים ו/או סוגיות בטיחותיות מערכתיות".
דוגמאות:
הודעה א
הודעה ב
הודעה ג
כזכור, לפני מספר שנים עסקה רת"א בנושא - היה דיון שעסק בדיוק בשאלה הזו.
לעניות דעתי הבלתי-קובעת, טוב עושה החוקר הראשי החדש בהחלטתו כפי שבאה לידי ביטוי בהודעות לעיל. יתכן שלא עקבתי כראוי אחרי הודעות קודמו בתפקיד, אולם לא זכור לי שראיתי הודעות קודמות ברוח זו, כך שנראה שמדובר על מדיניות חדשה וברוכה.

מחשבות למישהו?
 
האם לא היה עדיף, שאגודת התעופה הזעירה

תמנה, מטעם עצמה, וועדת בטיחות וחקירת אירועים בטיחותיים, הקשורים בתפעול כלי טייס?
האם לא היה כדאי שהאגודה, "תתפוס יוזמה" ותתחקר אירועים אלו, למען שיפור רמת הטייסים?
אריאל אריאלי
 

טל ר

New member


 
ועוד, באותו ענין - קריאה שלא לשתף פעולה עם רת"א.

מתוך חוק הטייס 2011, פרק ז', סעיף 105:
"מטרתה הבלעדית של חקירה בטיחותית, היא מניעת אירועים בטיחותיים, ואין תחליתה ייחוס אחריות אזרחית, פלילית או משמעתית לאירועים כאמור".

לאחרונה, הייתי עד למספר מקרים שאנשים דיווחו ביוזמתם, לרת"א על אירועים בטיחותיים וזו, בניגוד גמור להוראת החוק, המצוטתת למעלה, בחרה לשמש חוקר, תובע, שופט ומוציא לפועל ולהטיל עיצומים כספיים על אותם "עבריינים".
אי לכך, אני פונה בקריאה נרגשת, לכל טייס, באשר הוא נתקל או חווה אירוע בטיחותי, שלא לדווח ביוזמתו לרת"א על אותו דיווח.

רת"א, הדורשת מאיתנו, הטייסים, לשמור על החוק, רואה עצמה מעל החוק ואינה מצייתת לאותם חוקים שאותם הם רוצים שנקיים.
זיכרו כי רת"א נוהגת בשיטת "הפרד ומשול", ביודעה כי ציבור המשתמשים אינו מסוגל לאחד כוחות וכך היא "יכולה עלינו".
הגיע הזמן שגם אנחנו, המשתמשים, נדע לעמוד על זכויותינו.
אנא, הפיצו בין חבריכם.
תודה,
אריאל אריאלי
 
למעלה