מאיבך
האדון וילהלם מאיבך, שעל שם בנו נקרא המותג של מכוניות הפאר, היה אחד משני מייסדי חברת ´דיימלר´, שהיא יצרנית המותג ´מרצדס´. הסיפור הוא ארוך ומפותל, אבל בסופו של דבר, בשנות ה-20 הגיע מאיבך הבן לעסוק גם במנועי דיזל, בין היתר לרכבות, והחברה שהקים היא אכן זו שסיפקה את מנועי הדיזל עבור הקרונועים והקטרים שקנתה רכבת ישראל מחברת ´אסלינגן´ בשנות ה-50. בהמשך, בעקבות כל מיני מיזוגים, שונה שם החברה ל-´MTU´, אבל עדיין היא שייכת, לפחות חלקית, לחברת דיימלר-קרייזלר, יצרנית ´מרצדס´ ו-´מאיבך´. MTU היא החברה שסיפקה את המנועים עבור שלושת קטרי העיתוק שרכשה רכבת ישראל מחברת Alstom בספרד, מספרים 263-261, שהגיעו ארצה בשנת 1998, כך שהכל נשאר במשפחה... מאיפה אני יודע את כל זה, אתם שואלים? מהאתר Maybach 2002, אתר רוסי דווקא, שמכיל היסטוריה מפורטת של התפתחות ´דיימלר´ ושלוחותיה השונות. הקישור לעמוד ההיסטוריה באנגלית מופיע למטה. ושלא תעזו לשכוח לרגע אחד בזמן שאתם מבקרים באתר שמכוניות כמו ´מייבאך´ הן לא רק יקרות לארנק, אלא גם יקרות מבחינת הסביבה (בגלל המשקל הגדול ותצרוכת הדלק) ומבחינת צפיפות התנועה (בגלל האורך הגדול והצורך בחניה גדולה), שלא נדבר על זה שכל מכונית נוספת על הכביש מגדילה את הסיכוי לתאונות, אפילו עם הולכי רגל. עדיף שתתרכזו בפרקים אודות המעורבות של מאיבך בפיתוח ה-´צפלינים´, שהם דווקא כן כלי תחבורה ציבורית. ודרך אגב - בניגוד לדעה הרווחת, למדתי מהאתר הזה שהעלמה מרצדס לא היתה בתו של דיימלר עצמו, אלא של סוחר הרכב שהזמין במיוחד את תכנון ה-´מרצדס´ הראשונות של דיימלר, אותן תכנן האדון מאיבך האב.
מאיבךחן , הערב ראיתי בטלוויזיה את
המכונית היקרה בעולם של חברת דמלר - קרייזלר ושמה הוא maybach . מייד נזכרתי שסיפרת לי שהמנוע של קרונועי שנות החמישים היה מנוע של חברה בשם זה . האם לדעתך יש קשר , או שזה רק צירוף מקרים?
האדון וילהלם מאיבך, שעל שם בנו נקרא המותג של מכוניות הפאר, היה אחד משני מייסדי חברת ´דיימלר´, שהיא יצרנית המותג ´מרצדס´. הסיפור הוא ארוך ומפותל, אבל בסופו של דבר, בשנות ה-20 הגיע מאיבך הבן לעסוק גם במנועי דיזל, בין היתר לרכבות, והחברה שהקים היא אכן זו שסיפקה את מנועי הדיזל עבור הקרונועים והקטרים שקנתה רכבת ישראל מחברת ´אסלינגן´ בשנות ה-50. בהמשך, בעקבות כל מיני מיזוגים, שונה שם החברה ל-´MTU´, אבל עדיין היא שייכת, לפחות חלקית, לחברת דיימלר-קרייזלר, יצרנית ´מרצדס´ ו-´מאיבך´. MTU היא החברה שסיפקה את המנועים עבור שלושת קטרי העיתוק שרכשה רכבת ישראל מחברת Alstom בספרד, מספרים 263-261, שהגיעו ארצה בשנת 1998, כך שהכל נשאר במשפחה... מאיפה אני יודע את כל זה, אתם שואלים? מהאתר Maybach 2002, אתר רוסי דווקא, שמכיל היסטוריה מפורטת של התפתחות ´דיימלר´ ושלוחותיה השונות. הקישור לעמוד ההיסטוריה באנגלית מופיע למטה. ושלא תעזו לשכוח לרגע אחד בזמן שאתם מבקרים באתר שמכוניות כמו ´מייבאך´ הן לא רק יקרות לארנק, אלא גם יקרות מבחינת הסביבה (בגלל המשקל הגדול ותצרוכת הדלק) ומבחינת צפיפות התנועה (בגלל האורך הגדול והצורך בחניה גדולה), שלא נדבר על זה שכל מכונית נוספת על הכביש מגדילה את הסיכוי לתאונות, אפילו עם הולכי רגל. עדיף שתתרכזו בפרקים אודות המעורבות של מאיבך בפיתוח ה-´צפלינים´, שהם דווקא כן כלי תחבורה ציבורית. ודרך אגב - בניגוד לדעה הרווחת, למדתי מהאתר הזה שהעלמה מרצדס לא היתה בתו של דיימלר עצמו, אלא של סוחר הרכב שהזמין במיוחד את תכנון ה-´מרצדס´ הראשונות של דיימלר, אותן תכנן האדון מאיבך האב.