החלפת שם -הדעות ביהדות .

  • פותח הנושא IBP1
  • פורסם בתאריך

IBP1

New member
החלפת שם -הדעות ביהדות .

גילוי נאות - אלה הם הבנותיי בתחום במסגרת עולם היהדות והקבלה וקריאה אחר מאמריהם של גדולים ממני בתחום . כידוע לכם אינני רב ולא מייצג אף אחד שכזה ולא מתיימר להיות אחד שכזה . קריאת דבריי וידיעותיי ,הם באחריותכם הבלעדית . מקווה שמישהו יקרא וזה יסייע לו בטרם יחליט לכאן או לכאן .

החלפת שם : ראשית דבר :
העולם הרבני חלוק בעניין זה לשני מחנות .אלה שבעד הרעיון של "התחלה חדשה באמצע החיים " . ואלה , שראו בכך סוג של תרמית . המחלוקת כאן היא בעיקר מצד אלה הטוענים כי כל מה שנגזר על האדם משמיים כעונש כאן על האדמה על חטאיו של החוטא כמין אזהרה לעונשים שיכולו על החוטא בגיהנום . ואין אדם יכול לרמות את האל בחושבו שבשינוי שמו ,האל לא יכירו וישכח מדרכו הרעה . שכן אם יקרא שמו בישראל חיים או יעקב ,יחנון אותו האל מעונשו ואו יתן לו שפע בחייו .
כמו כל דבר אחר ביהדות ,שני הצדדים עושים שימוש באותם 3 פסוקים ,על מנת להצדיק את טענתם . מובא בספר איכה פרק ג' פסוקים ל"ח ,ל"ט,מ' : "מִפִּי עֶלְיוֹן לֹא תֵצֵא, הָרָעוֹת וְהַטּוֹב. מַה-יִּתְאוֹנֵן אָדָם חָי, גֶּבֶר עַל-חֲטָאָו. נַחְפְּשָׂה דְרָכֵינוּ וְנַחְקֹרָה, וְנָשׁוּבָה עַד-יְהוָה" . המתנגדים טוענים ,כי שינוי השם ,אינה דרך להשיב חרון אפו ,של היוצר כפי שמסביר הרמב"ם במשנה -הלכות תשובה פרק ה'. כי התשובה לעונשים היא חזרה בתשובה וכי שינוי השם לא מועיל ויש הגורסים שדווקא גורע הוא. כמו לדוגמא בעניין זכויות משפחתיות !!! . אלה מתרכזים בעיקר בתחילת הפסוק הראשון האומר "מפי עליון לא תצא " זאת אומרת שאם הקב"ה גזר עליך מפיו שאתה תקבל עונש על מעשייך ,אין אבן שתוכל להסתתר מפני גזירתו וכי הינך עומד לחטוף ובצדק !!!. הטוענים בעד מסתמכים על יתרת הפסוקים ,ביחוד על מילה בודדה אחת , "חי "!! . זו הסיבה כי רבנים מוסיפים לשמו של האדם את השם " חי " ,שכן הסוד בעניין מוסבר בגמרא במספר מקומות (ברכות י"ח) כי צדיקים במיתתם מכונים "חיים" וכי הם ממשיכים את חייהם וכביכול אינם מתים .אז כי עניין התשובה הוא "חי" מעתה כצדיק על דעתו שלו מבלי הצורך בתשובה באמת.

המשך הדברים :
המתנגדים ,פועלים בעיקרון נחרץ ,כי אדם הוא זה שקובע את גורלו לטוב או לרע בראשית (ג', כ"ב) :"הֵן הָאָדָם הָיָה כְּאֶחָד מִמֶּנּוּ, לָדַעַת, טוֹב וָרָע " . רוצים לומר כי האדם ניחן בתכונה האלוקית של ידיעת ההבדל בין טוב ורע מראש אך בשל בחירתו בדרך הרעה האל משיבו רעה תחת דרכו שלו . על זאת נאמר לדעתי האישית "זו תורה וזה שכרה" . שינוי שם האדם לא ישנה את אופיו הפנימי לחטוא ולהכעיס את היוצר ,גם לאחר שינוי שם האדם. התומכים בדבר מביאים מתוך הכתוב את מקרה יעקב אבינו והקרב שלו במלאך האל שנגע בעקבו (כף הירך ) .יעקב זוכה לשינוי שמו בחייו בדרך מסויימת בה מסירים משמו את האיבר הפגוע "עקב" ומוסיפים את יעד המטרה האמורה להביאו לידי תיקון .נחזור מעט לראשית חייו של יעקב בכדי להבין מה לא היה רצוי מתחילה .סיפור חייו של יעקב מתחיל בלידתו עם אחיו התאום ועניין העקב .היריבות עם אחיו מתחילה בבכורה והקרב עליה בינהם מרגע לידתם והתסביך הנ"ל שהביא לסכסוך שאנו עדים לו לאורך הזמן. כעת מבקש הצד התומך לראות בשינוי בשם כצעד שבא להביא נקודת פתיחה לחיים חדשים וטובים כפי שארע ליעקב אבינו. (לדעתי ,יש להביט בחדשות ובאשר מתרחש בעולם בימינו אנו ,בכדי להבין כי זה לא בדיוק עבד שם ) .

קביעה סופית :
האמת היא שאין בדיוק קביעה נחרצת בעניין ,יש מעין הסכמה עליה פסק הרמב"ם בעניין דיני נפשות -כי יש לעשות הכל על מנת להציל חיים ומכאן כי במידה וקצו כל הסיכויים להציל יהודי מדין מוות ,יש לעשות כל דבר שיש בו מין הסיכוי להציל חייו. על פסק ראיה זו ,רבנים מחליטים לתת לאדם שם חדש בכדי להציל את חייו. עקב ההסתמכות על הגמרא ,רבנים לרוב מוסיפים לשמו של אדם את השם "חי" ,"חיים " ,ואו "יוסף חיים" . הרבנים /מקובלים /קבליסטים וכיוצא באלה מהגישות החדשות ביהדות מחליפים את כל השם ומביאים בסוד האותיות של השם אמצעים על מנת לשפר את המאזן הארגטי של נושא השם. יש בינהם הבוחרים שמות של רבנים וצדיקים על מנת להעמיד זכות אבות עליהם.

דעתי האישית : איני רואה ברעיון יעקב אבינו ,עניין של תיקון המתאים לאדם מסיבה אחת ,שם המחליף היה הקב"ה באמצעות מלאך האל . רבנים ,צדיקים ככל שיהיו ,אינם הקב"ה . אם האל רצה כי עתידו של יהודי זה או אחר השתנה ,הוא לא זקוק לרב זה או אחר לשנותו . אני גורס כי אין נגזר על האדם משהו ממעל שאין האדם יכול להתמודד עמו כאן .השאלה באילו כלים בחר האדם להתמודד עם גזירותיו של הבורא . האדם עצו בוחר איך לחיות את חייו ,לא האל ולא אף אחד אחר . מדוע האל בחר בשכר ועונש כזה או אחר לכל אחד מיציריו ,איש לא ידע ולא יפנים זאת . ועד שכן נוכל להבין מתמטיקה זו אני בעניין של "חשבונותיו של בורא עולם ,הם לא עסקי רבנים , מקובלים ,קבליסטים ושאר יודעי דבר" . יש הרבה מידע ברשת איך מחשבים את שינויי השם ואילו אותיות ושמות "טובים " ו-"רעים " לאדם . הבאתי את הדברים לכאן מפני שאנשים החושבים לעשות זאת יעצרו לרגע ויחשבו האם רק שינוי השם יסייע להם !.
אני מבהיר את הדברים הנ"ל ,כפי שהם בכל עת שבאים להתיעץ עמי ... נאמר במדרש תנחומא (פרשת ויקהל ) :
""שלושה שמות נקראו לו לאדם: אחד - מה שקוראים לו אביו ואמו, ואחד - מה שקוראין לו בני אדם, ואחד - מה שקונה הוא לעצמו."
אם החלטת לשלם למישהו שיחליף לך את השם ,תדע שזה כל מה ששילמת עליו ...אל תתפלא שהאל נשאר מכירך כבנו בשם שהוא נתן בעזרת הוריך ... טוב שם משמן טוב ויום המוות מיום היוולדו .

לרפואת :
ש. אמינוב
ל. ברכה
 
שינוי שם, לכו עם תחושות הבטן

BP1 איזה יופי של כתיבה ותכנים. תודה שהבאת את זה אלינו.
תרשה לי לעלות מספר שאלות כנקודות למחשבה.
האם באמת יתכן שניתן לרמות את האל בהחלפת שם. האין הוא אל כל יודע וכל יכול?
האם אדם יכול להשתנות באותו גלגול חיים? אני חושבת שכן, ואם כן, אז מדוע שלא יצא נשכר מכך, ויעבור לנתיב של התפתחות וצמיחה. האין זה רצון האל?
היתכן ששינוי שם יציל חיים, אם אין הנשמה רוצה להינצל?
האם האל שופט את האדם בשל שמו, או בשל מי שהוא, והאם בכלל השם הוא ענין כאן.
ושאלת השאלות, האם בכלל האל שופט? האין הוא אהבה ללא תנאי האוהב את כל ברואיו באשר הם, ומאפשר להם התפתחות וצמיחה בדרכם שלהם?

ומעולם המעשה, לא אחת נתקלתי באנשים ששינו את שמם והשם החדש שינה עבורם מציאות, ולפחות את האופן שבו אחרים תופסים אותם וגם בהרגשה שלהם לגבי עצמם. והרי הכל מתחיל בהרגשה הפנימית ובאמונות שלנו לגבי עצמנו, והם אלה שיוצרים את מציאות חיינו.
בתחושה שלי יש שמות סוגרים אנרגטית, מרחיקים, משדרים כבדות, סגירות ומופנמות, ולעומתם שמות שמשדרים, קלילות, אנרגטיות וחדוות חיים. עם מי היה בא לכם לשוחח, עם מישהו עם שם כבד, או שם קליל? האם זה משנה?

אז האם שינוי שם הינו נכון? ללכת לפי מה שמרגיש..
 
חברה שלי התגרשה ואז כל הזמן היא איבדה דברים

ארנק כסף דרכון קרו לה מלא תקלות היא המציאה לעצמה שם משפחה חדש ואז התקלות נפסקו
 
אני בעד שינוי השם לי אישית אמרו שהשם שלי טוב וגם אני

רציתי לשנות אותו. אבל כל שם שבחרתי היו לו יתרונות וחסרונות וזה הרגיש מוזר למשל חשבתי לקרוא לעצמי ורד אבל לשם ורד למשל יש גם אנרגיה קוצנית לדעתי בקיצור אפשר לשנות אבל רק אם מרגישים שזה הכרח או שממש ממש לא מתחברים לשם
חשבתי גם על שני , דיקלה , ליאן אבל כל פעם ששיניתי בלב זה הרגיש מוזר ומנוכר
 

IBP1

New member
עפ"י תורת הקבלה ...

לכל דבר יש צד טוב וצד רע , וכך גם בשמות וכן באותיות המרכיבות את השם . אפילו מיקומן של המילים בשם ,משפיע . את יכולה לחפש בגוגל מידע על הרעיונות הקבליים מל"ך ו- למ"ך ( ראשי תיבות : מ= מוח ,ל= לב ,כ= כבד ) למשל בבחירת שם מתאים. יש גם הרבה חומר בנט על האותיות והאנרגיה המתבטאת מהם בכל אחד מהמיקומים בשם .
 
האם לחפש מידע ולחשב מהו השם המדויק עבורי

לדעתי, מאחר וקשה לשקלל כל כך הרבה מידע, שכולל הבנת המשמעות של האותיות גם לפי מיקומן בשם, כולל לקחת בחשבון דעות לכאן ולכאן, ועל זה להוסיף שיתכן שבעתיד עוד ימצאו הסברים נוספים שטרם התגלו.
אז לדעתי מה שנכון לעשות הוא לבחור את השם בצורה אינטואיטיבית, לפי מה מרגיש מדויק ונכון. האינטואיציה כבר משקללת בתוכה את המידע הידוע וזה שאינו.
 
הדיוק בשם

בתחושות שלי, שינוי שם בהחלט משנה משהו בתוכנו, כאילו הקלפים נטרפים מחדש עבורנו. ואכן צריך להתחבר לשם. שכאשר שומעים אותו זה מרגיש בדיוק זה!
 
וגם לא מרשים לי לשנות את השם


 
אגב אמא שלי שינתה את שמה למרות ששמה הקודם היה יותר יפה לדעתי

:)
קראו לה בעבר לונה ולונה זה יותר מיוחד

וגם כשנולדתי סיפרו לי שכתבו בטעות ברישום לידה דיקלה במקום שירה אז במידה והסיפור הזה נכון מה זה אומר? זה אומר שכדאי להוסיף את השם דיקלה?
?
 
אומרים שהכל מדויק

אבל התשובה לשאלתך אם להוסיף את השם דיקלה:
איך זה מרגיש לך? האם מרגיש לך נכון לעשות זאת? האם את מתחברת לשם הזה? אם היית מוסיפה זה היה משנה את תחושותייך לגבי עצמך, זה היה מחזק אצלך חולשות ויוצר איזון היכן שיש עודף באיכויות מסוימות? וכו'
כך הייתי בוחנת את שאלתך..
במילים אחרות, התשובה נמצאת כבר אצלך :)
 
אני מחבבת את השם דיקלה חושבת שהוא יותר

יציב מהשם שלי השם שלי לא הכי יציב בעולם ש זה אש תנועה ושינוי ותזזתיות
 

IBP1

New member
זה הכל שאלה של את מי שואלים....

הרבנים הריאלים ,אלה המנסים להבין את הדת כחלק מהחיים ,גורסים ששינוי שם ללא עבודה פנימית וללא שינוי פנימי מבפנים ,לא יועילו לאדם שכן מלתחילה לא הפנים את טעויותיו . רבני "ההוקוס פוקוס " כפי שכמה כאן יקראו להם ,יטענו כי אם הדבר כתוב ומפורט בספרי הקבלה השונים ובכתובים השונים ביהדות ויסופר על כך מפי זקני העם , על אברם שהפך לאברהם ושרי שהפכה לשרה ויעקב לישראל ,אזי שהדבר עובד. אני אדם שהולך בראייתו אחרי הרמב"ם וכאן יש חלוקה בעניין .הרמב"ם בראייתו היה שכלתני ומיאן להאמין כי שינוי שם ישנה את אופיו של האדם לכאן או לכאן .... אך אם כל זה אמר שאם דבר כזה או אחר פועל ואו יש סיכוי כי ייטיב עם האדם יש לנסותו .אני גורס שסיפורי התנ"ך על אברהם ,שרה ויעקב שונים בתכלית העניין . שכן מי שהחליט על השינוי הוא בורא האל ולא האדם הפשוט ועל כן זה לא יעבוד . כלומר שינוי שם לא ירפא פתאום אדם במחלקת ההוספיס .אני גורס שאדם המחפש שינוי בחייו ,צריך להתמודד קודם מול עצמו ולהציב את האמת לפניו עם כל הקושי בהתמודדות מול האמת . הקשיים והאסונות שבאים על האדם עד היום לרוב הם תוצר עצמי .אנו בני האדם אשמים במעל מתשעים אחוזים בכל מה שבא עלינו לרעה ואם נשנה את השם ,האם זה יפתור את בעיותנו ?! להערכתי המלומדת ,לא !!! . אגב ,אהבתי את העצה "לכו עם תחושות הבטן ". למרות שהתורה העומדת מאחורי כל נושא השינוי שם ,לא בדיוק ממליצה על כך.
 
לשינוי מהותי נדרש שינוי פנימי

אני מסכימה עם טענתך האומרת שלא דיי בשינוי שם, כי אם נדרש שינוי פנימי עמוק יותר מזה, והוא זה שישלים את השינוי האמיתי, שאולי ראשיתו בשינוי שם.
ומסכימה עם דעתך הגורסת כי האדם הוא זה שמביא על עצמו את מציאות חייו ואין החיים הם גורל, ואין אנו פאסיביים בחיינו אלא לרוב נמצאים בבחירה.
רק לא הייתי מגדירה את האדם כ אשם בקשיים שבאים עליו, כי אדם אינו מזמן לעצמו במודע קשיים, והם למעשה תוצר של דברים שעבר, אמונות שצבר מהחיים האלה וזמנים אחרים ובחירות של הנשמה שלו כדי לעבור התפתחות וצמיחה דרך זה.
 
גישה אחרת

האם העלת את נושא ההקוס פוקוס כבר מספר פעמים ?
שהרי שומרי שבת מקבלים איכות מעל הזמן , וזוכרים השנות של דברים .
ואז מעניין אותי העיתוי של למה העלת את השאלה הפעם .
האם זה מיתוך חיטוט בקיומך הליניארי , או רפלקס מותנה של הישנות
כאשר מישהוא מזכיר הוקןס פוקוס , שבא מצד רבנים משגיחים דרכך ,
ואם אכן כך , יש לשאול אם רבנים אלה הם תוכנת מחשב או שדים ,
או האם יש לך הסבר אחר מדוע ולמה העיתוי של העניין .
ואני יסביר למה , אתמול בשיחה אם מנדהוא היזכרתי את המילה הקוספוקוס
בקשר לכוח שלרבנים אין , ואז כאילו תגובתך .
ועל כן נשאלת השאלה , האם הרבנים הללו לא רבני אמת אלא תוכנת מחשב או שדים שחוזרים על עצמם ?
ואולי זה רק אמצעי שליטה של המייטריקס הרבני של אלוהי העץ והאבן שהם עובדים?
ואולי ואולי ....
אין פה ניסיון להעליב או להתחכם אלא שאלה ישירה לדעתכם .
דוד
 

IBP1

New member
דויד מה אתה רוצה ממני....?

אגב הרב שלי מת ואין סיכוי שאמצא טוב ממנו . רעיון ההוקוס פוקוס בא ממנו ודעתו על כל מיני "באבות " , "מקובלים " ...ו- "מושיטי יד לעזר " ( ברכה תמורת תשלום נכבד) . עפ"י הכרותי את אופיו ,בטוחני כי האיש הגיע לגן עדן .
נ.ב : הרב הראשון שראיתי כצמחוני לחלוטין.
הממממ.... יש לי תחושה שאתה והוא הייתם מסתדרים .... הוא הכיר את כל התורה והש"ס ... בע"פ !!!!
יהי זכרו ברוך .
 
חחחח.. דוד יש לך חוש הומור

IBP1 אחלה שיתוף פעולה.
כיף לראות שגם כאשר לא מבינים אחד את השני או חלוקים, עדיין נשארת חברות וחוש הומור..
חבל שבמזרח התיכון ובעולם כולו אין גישה כזאת ללבן דברים :)
יש מה ללמוד ממכם.
התרשמתי :)
 
למעלה