החלקה עם האוטו..

blackstumpy

New member
החלקה עם האוטו..

בנסיעה היום עם מספר חבים, האצנו מעמידה תוך כדי לקיחת סיבוב.. תוך כדי הטיית ההגה בסיבוב רחב, אמנם תלול-הייתה הרגשה(אמיתית) של איבוד שליטה, נזרקנו איזה חצי מטר ימינה ובאינסטינקט של הרגע האחרון הנהג משך את ההגה שמאלה והאוטו חזר לשליטה.. איבוד השליטה וההחלקה נשמע משהו שארך הרבה זמן, אבל זה לא היה יותר משתי שניות. מה הסיבות לכך? האם אוויר בצמיגים-מנופח יותר מדי או פחות מדי? (הצמיגים די חדשים..) האם הנהג לחץ יותר מדי על דוושת הגז-במקביל לפנייה שניתן לקרוא לה חדה? מה הסיבה להחלקה, שיכלה להיגמר רע מאד? נוסף-איך ניתן היה למנוע החלקה, ותשובה של להאיץ לאט יותר לא תספק..אלא מתי להאיץ לפני סיבוב ביציאה..ברקס לא נלחץ באף אחד מהשלבים, ולדעתי מכת הגז ברגע ההחלקה יישרה את האוטו והחזירה אותו לשליטה. תודה לכל העונים..בקשה סעו בזהירות..
 

אהובה.א

New member
זה קשור

יש פה משהו ששייך יותר למיכון הרכב. האם ההגה רועד לך בבלימה? האם אתה חש חוסר שליטה גם בנסיעה רגילה? 1. בדוק איזון גלגלים. פעולה פשוטה שניתן לעשותה אצל כל פנצ'רמאכר. 2. כיוון פרונט קדמי. יתכן ואחד מהמשולשים הקדמיים קיבלו מכה והתעקמו. זה יכול לגרום לחוסר שליטה במהירות נמוכה. 3. כיוון פרונט אחורי. יתכן והסרן האחורי התעקם. 4. יתכן והגומיה של אחת הציריות נקרעה. 5. בלמים שחוקים. אולי הרפידות "נגמרו" או הצלחות התעקמו קמעה.
 

אהובה.א

New member
זה לא קשור

יש פה משהו ששייך יותר למיכון הרכב. האם ההגה רועד לך בבלימה? האם אתה חש חוסר שליטה גם בנסיעה רגילה? 1. בדוק איזון גלגלים. פעולה פשוטה שניתן לעשותה אצל כל פנצ'רמאכר. 2. כיוון פרונט קדמי. יתכן ואחד מהמשולשים הקדמיים קיבלו מכה והתעקמו. זה יכול לגרום לחוסר שליטה במהירות נמוכה. 3. כיוון פרונט אחורי. יתכן והסרן האחורי התעקם. 4. יתכן והגומיה של אחת הציריות נקרעה. 5. בלמים שחוקים. אולי הרפידות "נגמרו" או הצלחות התעקמו קמעה.
 

be_roo

New member
התיאור הנ"ל לא מצביע על בעיה ברכב

אלא על נהיגה חסרת ידע.
 

be_roo

New member
הסיבה להחלקה היא חוסר ידע

בנהיגה נכונה והבנת הכוחות הפועלים על הרכב. אם אתה רוצה ללמוד להבין מה קרה ואולי להצליח למנוע מקרים דומים ואחרים, תצטרכו אתה וחבריך להבין שלא קופצים מעל הפופיק, ולא מנסים ללמוד דברים כאלה לבד ובטח שלא כביש ציבורי. אם אתם רציניים, תדאגו לעבור קורס נהיגה מתקדמת ושם תבינו שגם לא לומדים נהיגה בהתכתבות
 

אהובה.א

New member
נראה לי שדווקא

מי שקפצה פה מעל הפופיק זאת את. הבחור ציין שהוא פנה ימינה והרכב סטה מעט ימינה. זה קורה לכולנו כשיש בעית איזון ברכב. לא כל דבר קשור לנהג עצמו. ישנם מקרים שבהם מצב הרכב לא מאפשר לך שליטה.
 

shlish2004

New member
נראה לך לא נכון

כי הם ציינו במפורש שהם ניסו לפנות ימינה בחדות ממצב של עצירה זה פשוט נסיון להשתולל ולנסות את מגבלות הרכב מזל שנגמר ללא נפגעים.
 

be_roo

New member
בחור האיץ מעמידה תוך הפניה של ההגה

אם הוא האיץ כמו נהג מהישוב סימן שהוא היה במהירות אפסית שבה גם האוטו הכי לא מאוזן ישאר יפה במסלולו. מכאן שהוא האיץ בצורה חדה, מכאן שהוא נכנס לתת היגוי, מכאן שאין לו מושג מה קורה לרכב בהאצה ולא בסיבוב. מכאן שרצוי שיפסיק לנסות ללמוד את זה לבד. אם הוא רוצה, הוא מוזמן לבדוק גם את האוטו, זה לא מזיק אף פעם, אבל על פי התאור שלו, גם רכב שיצא אתמול מאיזון גלגלים וכיוון פרונט, יחליק.
 

blackstumpy

New member
לא הבנתם את הסיטואציה..

האוטו עמד ברמזור..האיץ במישור( לדעתי יותר מדי)..ותוך כדי זווית הפנייה נעשתה חדה יותר ויותר..כנראה(מה שבטוח) שלא התאימה לחדות הפנייה.. מה שקרה הוא שכתוצאה מלחיצת גז תוך כדי סיבוב קצת בעייתי..נכנסנו לתת היגוי קל. האוטו בסדר גמור..חדש..מכנית אין שום בעיה. כולם פה נהיו ראם סמואל..מחרטטים ללא הרף..אבל לא יכולים להסביר. לא אומר שהייתי בסדר..האצתי בצורה מוגזמת כמו אדיוט.. אבל לא חיפשתי בפורום תשובות שלא יעזרו לי. בבקשת עזרה מכם, רציתי לדעת מה הסיבה לתת היגוי. האם קיק דאון בזמן הטיית ההגה תוך כדי נסיעה בזווית מסויימת תגרום לתחת המכונית להחליק? ידוע לי שבמצב כזה אסור בתכלית האיסור ללחוץ על דוושת הבריקס מה שיגרום לאוטו לאי איזון עוד יותר ממה שהיה, אז הבנתי שצריל להרפות במיקצת מהגז וככה האוטו יחזור לשליטה?
 
בעיקרון, בכל החלקה, ....

תת-היגוי או היגוי-יתר מרפים מדוושת-הגז במקרה של נהיגה רגילה (לא תחרותית). ברכב עם גיר רגיל, מומלץ גם ללחוץ על המצמד. ולגבי המקרה שלך, יש תנאים סביבתיים משתנים, כביש רטוב, אספלט חם, שמן על הכביש או חול או חצץ, שיפוע שלילי בסיבוב. גם הרכב מתנהג שונה בין עמוס או ללא מטען ואנשים הם מטען כבד. קיקדאון, משמעותו הורדת הילוך תוך לחיצה על דוושת-הגז. פועל יוצא מכך, שיש הרבה כח שעובר לגלגלים במכה אחת! כמובן שהדבר משפיע על הרכב בצורה קיצונית. תלוי גם במצב הרכב (סיבוב, עליה, ירידה ושיפועים לצדדים).
 

wil

New member
אבל מעצם ההגדרה כבר יש החלקה../images/Emo163.gif

 

wil

New member
אני דווקא מתחום הלוגיקה

להגיד "במצב מסוג X1 (שהינו מקרה פרטי של מצב X) יש לבצע פעולה A כדי להימנע ממצב X" זו סתירה פנימית. זה כמו להגיד "במצב של שריפה בבניין יש להימנע מזריקת בדלי סגריות בוערים כדי להימנע משריפה".
 
OK....

תפעיל את הלוגיקה שלך בזמן נהיגה. אני מקווה לא להיות בסביבה. . אני מניח שאת כוונתי הראשונית הבנת! אם לא, גם טוב.
 

wil

New member
תרפה אתה מהגז בזמן היגוי יתר

ותגיע מתישהו לשכונה, נארגן טריבונת צופים לצפות בך מבצע צלחת לתפארת מדינת ישראל. הרפיה מהגז היא אחת הדרכים לגרום היגוי יתר, לא להימנע ממנו...
 

wil

New member
הסבר

הרפיה מהגז --> העברת משקל קדימה --> פחות כח נורמלי הפועל על הצמיגים האחוריים --> פחות אחיזה (=חיכוך סטטי מקסימלי) בצמיגים הנ"ל. אם מלכתחילה הסיבוב נלקח קרוב למגבלות האחיזה, התהליך הנ"ל עשוי לגרום לכך שהאחיזה המופחתת בצמיגים האחוריים לא תספיק ע"מ להמשיך בגלגול בקו ההתקדמות הרגיל של הרכב, ותתחיל החלקה של הצמיגים האלו, מה שמכונה "היגוי יתר".
 
למעלה