הטיסה הארוכה בעולם

  • פותח הנושא g86
  • פורסם בתאריך

YHS

New member
טוב נו, זה בכלל

לא שייך לתעופה. זו סתם גאומטריה. הגו הקצר בין שתי נקודות על כדור הוא חלק מהמעגל של המישור המחלק את הכדור לשנים ועובר במרכזו. זו במקרה גם הההגדרה של "מעגל גדול".
 

eagle701

New member
לא נכון לבדוק איך שאתה אומר

מטוסים טסים בנתיבים ולא לפי קווים ישרים
 

YHS

New member
האם אתה יודע מה הנתיבים?

והאמת שציפיתי לתשובה יותר מתוחכמת - כמו למשל המרחק בין שתי הנקודות בטיסה מזרחה והמרחק ביניהן בטיסה מערבה. תמדדו, תגלו דברים מענינים.
 
המרחק זהה, המהירות שונה...

ולא כל הנתיבים הם על מעגל גדול, למרות שיש ניסיון כמובן לארגן אותם בצורה הזאת, ואכן מעגל גדול והנתיבים מאד דומים (זהים לצורך הדיון)
 

YHS

New member
כן, אם תהיה מעונין

ארחיב ואתן הרצאה על נתיבי טיסה,ף מעגלים גדולים, רוים מתמידים ועוד כמה. אם סתם להתנצח - אולי נעבור ל 421?
 
לא תודה

את הבחינה עברתי ... אני זוכר את עקשנות הטיסה לפי מצפן ב 777 ממוחשב. בסה"כ התבדחתי איתך. אתה רציני מידי. ומה הקשר ל 421? לא מכיר יחידה כזאת, ולא רואה סיבה להעביר מכאן את הדיון.
 

YHS

New member
../images/Emo3.gif

לא שמעת על גדוד 421? קיבלתי את ההתבדחות. אבל נשארו עוד שניים רציניים, עד שישתכנעו שהם טועים.
 

Guggelager

New member
כנראה בסינגפור שכחו שכדור הארץ

עגול
חשבו שאנחנו חיים על מפה אז תכננו טיסה מקצה אחד של המפה לקצה שני.
 
הם לא שכחו, עקרונות ניווט ומרחק

סינגפור נמצאת בקו רוחב E104, ניו יורק W74. המרחק דרך אסיה ואירופה 104+74 = 178 קווי רוחב. דרך האוקיינוס השקט 182 קווי רוחב. כך שטיסה מערבה קצרה יותר. נכון שאין הבדל גדול (4 קווי רוחב שהם כ-NM240 או 440ק"מ בקירוב, כי הם לא על קו המשווה), כמו כן הם יותר זמן מעל יבשה מאשר מעל הים , לא שזו נחמה מסויימת אבל לך תדע.
 

YHS

New member
הכל נכון, אבל שכחת דבר אחד

את מזג האוויר. לכן הם טסו מזרחה, כי אמנם המרחק יותר ארוך, אבל הזמן יותר קצר. הם טסו מעל האוקינוס השקט. (תיקון קטן - התכוונת ל- 174 קווי אורך , לא קווי רוחב )
 

YHS

New member
זה המטוס הזה.....

אני חושב שהטווח שלו גדול משל ה 747SP שהיה בעל הטווח הכי גדול
 
למעלה