הטרדה טלפונית מאפריקה

הטרדה טלפונית מאפריקה

שלום, אני לא יודע אם זה קשור אבל אולי תוכלו לעזור לי. אמא שלי אישה מבוגרת וסובלת מלחץ דם גבוה. מזה כשבועיים היא מקבלת בסופי שבוע בשעות ממש משונות (04:30 בבוקר) טלפון, המופיע על הצג בתור ------0------, מאדם בעל מבטא אפריקני שטוען כי הוא מתקשר מגאנה שבמערב אפריקה. הוא נשמע לחוץ והיסטרי ודורש את האימייל שלנו כדי שיוכל לשלוח לנו את המידע - לא מסביר איזה מידע. שאלתי אותו אם הוא מודע לזה שהוא התקשר לבית פרטי בישראל ובתגובה הוא אמר ISRAEL ISRAEL YES, נשמע קצת מופתע. ניתקנו לו בפרצוף כמה פעמים והוא התחיל לומר YOU ARE A VERY STUPID PERSON וכו'. זה נהיה כבר מציק נורא, כמו שאתם יכולים לתאר, ולכן יש לי כמה שאלות: 1. איך הטלפון שלנו מסתובב במערב אפריקה!? 2. האם יש אפשרות להתחקות אחרי המספר? 3. האם יש יכולת לחסום באופן מוחלט שיחות יוצאות מגאנה לטלפון שלנו? המון תודה על העזרה.
 
תשובה

במסגרת חקירת משטרה ניתן להתקין איכון על קו הטלפון שלכם וזאת בכדי לאתר את כל השיחות הנכנסות. אני בספק באם המשטרה תנקוט בצעד שכזה במסגרת חקירת עבירה של הטרדה באמצעות מתקן בזק לעבירה שלכאורה מבוצעת מאפריקה. פתרון מעשי : מדוע לא להחליף את מספר הטלפון? בלי קשר אולי כדי לפנות לאגף הביטחון של חברת בזק ולהתייעץ עימם לגבי פיתרון. בהצלחה.
 
אתה יכול גם להקליט אותו ולעלות לרשת

ותזהר מרמאים שמתקשרים אליך מאפריקה ומציעים לך כל מיני דברים. תתפלא אבל יש הרבה פריירים שהצליחו לעבוד עליהם. אולי אם תהיה דוגמה של שיחה כזאת ברשת אז זה ימנע מאחרים ליפול למלכודת.
 

Avishai5

New member
Ghana Scam

תריץ חיפוש בגוגל הרצתי מספר חיפושים וגילתי מספר דברים דומים אך לא בדיוק כמו שלך. נראה לי סביר שזו מזימה להרוויח אך אין לי דרך וודאית לדעת
 
למה לא לנתק/לכבות

את הטלפון בערב כשהולכים לישון ולחבר/להדליק כשמתעוררים? למה לענות בכלל לשיחה שמתחילה במספר כזה שברור שהיא מחו"ל? פשוט לכבות/לנתק/לא לענות אם יש בעיה להחליף מספר טלפון. לא ברור בשביל מה צריך בכלל להמשיך לענות אחרי שברור לכם במה מדובר.
 

נירה63

New member
ואולי לא לענות כשרואים את המספר הנ"ל.

לאימי היתה הטרדה ממספר מסויים, כשענתה דיבר איש עם מבטא אחר והיא מאוד פחדה, ואז החליטה שבכל פעם שהיא רואה על הצג את המספר הזה היא לא עונה. כעבור כמה ימים ההטרדות הללו פסקו.אולי זו השיטה של לא לענות על כל שיחה.
 
זה אולי עזר לאמא שלך, אבל לא עוזר

להפסיק את התופעה ועדיין יש הרבה אנשים שנופלים בפח של הרמאים האלה.
 
למעלה