זה לא אותו סדר גודל, זה הרבה יותר בעייתי בבאר שבע.
ברעננה דווקא פתחו קווי אחר הצהריים עבור נערים (55 ו 56)
זה לא אותו סדר גודל, זה הרבה יותר בעייתי בבאר שבע.
55 ו56 הם קודם כל מעגליים, שנית הם מקשרים המון מוקדים רלוונטיים לילדים ובני נוער ולא רק.
 
בבאר שבע המוקדים מפוזרים ברחבי העיר ונמצאים במרחקים גדולים האחד מהשני. אם נבחן מוקדי משיכה לילדים ובני נוער בעיר ואת הקישור אליהם, זה מה שנקבל:
 
1. הקונסרבטוריון, הספריה העירונית, המרכז לאומניות הבמה (אחד נושק לשני) נמצאים בתחילת דרך המשחררים, בצומת העיריה (רגר/המשחררים/שז"ר), הנגישות לשם גם כיום כמעט מעולה, למעט מהשכונות הדרומיות, אחרי המכרז כל העיר תקושר לאיזור זה על ידי קו 1 או על ידי החלפה סופר נוחה.
 
2. מרכז הצעירים - בטווח שבין העיר העתיקה לשכונת דרום, מרחק הליכה של 4 דקות מהעצמאות פינת החלוץ (ברחובות העצמאות והחלוץ קווים מכל רחבי העיר).
 
3. פארק קרסו למדע - ממוקם צמוד לפיקוד דרום, הליכה של 4 דקות מהעצמאות פינת החלוץ.
 
4. הגן הזיאולוגי - תקוע בחור, ביציאה המערבית מהעיר צמוד לבית הספר הטכני, תחבורה ציבורית הכי קרובה עוצרת בטוביהו פינת מוטה גור (צומת התאבדות והליכה על הרבה עפר עם עליות וירידו) או ירידה בקאנטרי והליכה רגלית משם של 10 דקות על כביש ללא שוליים וללא מדרכה. בעבר, בשנות ה-90 היה מגיע לשם קו 10 (היה נוסע גם לקאנטרי בחודשי הקיץ בלבד), במטרודן הוא שרד שנה או שנתיים ובוטל.
 
5. בסמיכות לגן הזיאולוגי יש את הקאנטרי עצמו וצמוד לקאנטרי יש את הסקייטפארק.
 
6.פארק החייל האוסטרלי, רחוב אבא אחימאיר פינת שאול המלך - יש לשם תחבורה ציבורית גם כיום ולאחר המכרז תהיה לשם תחבורה תדירה יותר. מלבד נחל עשן שתנותק משם ותאלץ החלפה או נסיעה ב22 והליכה של 5-6 דקות.
 
7. בנחל עשן יש את פארק הילדים ומוזיאון הילדים, כיום המקום מקושר דיי רע באמצעות 21/22, אחרי המכרז יקושר טוב יותר במיוחד עקב קו 4 החדש. כמו כן, מסוף י"א נמצא במרחק הליכה קצרה, כך שהקישור לשם רק יגדל.
 
8. האיצטדיון, היכל הספורט - הקונכיה, מגרשי האימונים מקושרים כיום בעיקר על ידי קו 22 המגיע לרחוב המקביל לרחוב אצ"ל ועל ידי קו 6 למכללת קיי והפסיכאטרי. עם הקמת מסוף האיצטדיון יגיעו למקום קווים רבים, לכן אני חושב שנחוץ קו שיצא מרמות ישירות לשדרות רגר (ביציאה הצפונית של באר שבע) ומשם יסע דרך שדרות רגר לעיר. מי שירצה לבצע החלפה עבור איזור האיצטדיון החדש יעבור ל8, הליכה של פחות מדקה מתחנת מרכז אורן לתחנת קו 8 שבצד השני של גן יהונתן. מי שירצה להגיע לאיזורים מערביים נוספים יוכל להחליף מאותה התחנה של 8 גם ל26.
 
לסיכום, אני חושב שקו של ממש שיסע במסלול של יציאה מרמות ישירות להצדיק מירושלים שהופך בהמשך לאצ"ל יהיה קו שאולי יעיל מבחינת מסלול אבל לא רלוונטי מבחינת נוסעים רבים. ולכן, כשהמערכת הנוכחית בבאר שבע כל כך גרועה, אני אל חושב שזה נכון לקפוץ מעל הפופיק, חשוב לקשר את העיר היטב למוקדי המשיכה שלה ה כן, אבל לא לקשר כל מקום לכל מקום על חשבון מוקדים חשובים. כי לפתוח קו כזה שיסע מרמות ישירות תנחל עשן, זה בא על חשבון קו אחר או קיצור של כמה קווים או הורדת תדירות של קווים אחרים.