היום בתוכנית של לונדון-קירשנבואים

mc80

Member
היום בתוכנית של לונדון-קירשנבואים

אמר לונדון לפני החסות הקבועה בתוכניתו לפני הפרידה הסופית: "ולפני שניפרד חסות קצרה שיש בה איזה אוטו שמתפרק או עולה באש" הציטוט לא מדוייק אך אלו המילים בהן השתמש (סוג של סתירה אבל תתמודדו). אגב, המכונית מתפרקת. אש אמורים עוד לזכור בד"כ. בקיצור, מזה אומר על לונדון? מזה אומר על הצופים שאמורים גם כבר להכיר את החסות הזו של בזק לעסקים? מזה אומר על פרסום בארץ? מזה אומר על הצופים ויחסם לפרסום? ללונדון התשובות.
 

10יוסי10

New member
ירח - תתרגמי... ../images/Emo13.gif

לא הבנתי את הנקודה שלך. על מה בדיוק הדרמה הגדולה? זה פאקינג לונדון וקירשנבאום. מותר להם כבר להגיד הכל ולעשות הכל.
 

mc80

Member
זו דראמה

זו מגמה שמתרחשת מתחת לעיניים שלנו: מנחי תוכניות ובכלל מתחילים לזלזל בפרסומות שמעניקות להן משכורת חודשית. כלומר האמת יוצאת לאור- אפחד לא באמת אוהב פרסומות, אפחד לא באמת זוכר על מה הן ולמי אכפת בכלל, והן תמיד מוגשות כמפריעות לרצף באופן שלילי. ענף הפרסום צריך אולי להתעורר ולקחת לתשומת ליבו את התגובות הללו. יש פה הסתה בקטנה שמשפיעה אחכ בתת מודע על הצופים. לא שיש פה אולי משהו חדש, אבל עצם העובדה שבפרונט כבר מתחילים לזלזל בנו, זה כבר מהלך שאולי צריך להיחקר ואף לעוצרו. לתוכניות אסור להתערב במה שמספק להם בעצם קיום. רק דודו טופז עושה לנו את העבודה היטב. הוא מגיש את ההפסקה בהתלהבות והקהל נסחף אחריו. נכון שזה מוגזם, אבל הוא מודע לפחות לכוח של המפרסמים על עתידו הכלכלי, שלו ושל הערוץ שלו.
 

MooHoo

New member
מה קדם למה...

הפרסומות או התוכן? אתה טוען שהמנחים מזלזלים בפרסומות שמעניקות להם משכורת חודשית. חשבת אולי שהמנחים, והרייטינג שהם מביאים, הם בעצם אלו שמעניקים את המשכורת החודשית למפרסמים? הרי בלעדיהם אף אחד לא היה צופה בפרסומת.
 

mc80

Member
זה מעגל שעובד ככה:

בעלי ההון, בעלי השליטה בערוץ, האליטות בקיצור, מעוניינים בסהכ להרוויח כמה שיותר ולמנוע במקביל גם אי סדר חברתי שיערער את החברה, המדינה ואת הסטטוס שלהם כאליטה. הם פועלים למטרה הזו בכל התחומים של האליטות (פוליטיקה, כלכלה, צבא...) ע"י יצירת תכנים לעם, שמשכיחים מהם את צרות היום, את השחיתויות באליטה, את הדפוק שבמדינה הזו. חלק מהתכנים הללו הם תוכניות כמו דודו טופז, ומי רוצה להיות מיליונר. על כן הם מעודדים יצירת תכנים שפונים לכמה שיותר רבדים בחברה, ודבר זה יוצר כמובן ביקוש לפרסם באותן תוכניות דבר שמעלה את התשלום לאותו ערוץ באותן תוכניות מבוקשות. זו ההכנסה של הערוץ בסופו של דבר. יש פה שת"פ מעגלי ששומר את הכסף בידי מי שיש לו. לכן אני חושב שהזילזול בעניין הפרסומות שמפיחות שכר חודשי לטאלנטים, זה כבר חוצפה. כי זה לא פוגע רק בהם, אלא גם בפרסומאים שמשקיעים במקצוע שלהם וזו התמורה בפרהסיה. את המידע הנ"ל למדתי במסגרת התואר שלי. יש לכך עוד כמה סיבות ותופעות מעניינות אבל זה כבר לא לכאן. ג'וני, משחר ההיסטוריה אנשים התעלמו מתופעות קטנות, שאחכ הרסו מדינות שלמות. אני מקווה שבעידן שלך תישאר עם עבודה.
 

johny_abola

New member
גם אני אוהב את אסכולת פרנקפורט! ../images/Emo13.gif

זה שלונדון שאל איזו פרסומת תהיה עכשיו, עם האוטו שנשרף או שמתפרק - קשה לי להניח שמזה תהרס המדינה...
 

ק צ ר י ם

New member
תשמע,

קודם כל יש היגיון בכל מה שאתה טוען. אבל איך כל זה קשור לירון לונדון שביום א' אומר "אנחנו צריכים גם להתפרנס" וביום ב' הוא אומר את מה שאמרת וביום ג' הוא אומר " נגמר לנו הזמן יוצאים להפסקת פרסומות" וכן על זה הדרך. כל יום והאימרה שלו. כל יום ומצב הרוח שהוא מנפק. כל אימרה והכיוון אליה היא מושכת. לדעתי, אם היית נותן כותרת "משהו שלמדתי באוניברסיטה" זה היה נראה קצת יותר ברור. שבת שלום.
 

10יוסי10

New member
תרשה לי לפהק...

אוקיי, הצגת תאורייה. סבבה. אבל איך כל זה קשור לאימרה המסכנה של לונדון? תעזוב את הזקן בשקט. ועל איזה זלזול מצד הטאלנטים אתה מדבר? אתה יכול לתת דוגמאות?
 

mc80

Member
היית צריך להיות בשיעור כדי להבין

פרנקפורט רולז! טוב טיפה ניפחתם את התגובה שלי לכעס לאומי. בגדול מעצבן אותי שהתוכניות רואות בפרסומות מעיין מקבץ מיותר שרק מפריע לתעשיית הרייטינג, ומהר מאוד שוכחות שהמקבץ הזה בעצם מאפשר להם להתפרסם על המסך ולקבל על זה כסף. פרסומות תמיד היו ללעג (ובהחלט יש סיבות מסויימות), אבל אני חושב שתעשיה שלמה שמתפרסמת מהעשייה הזו צריכה להתערב כבר עכשיו כדי שיהיה מעבר נעים ושקט לפרסומות, נטול הערות ציניות, מזרזות, לועגות וכדו'. לא נעים יהיה אם תעשה פרסומת שתופיע מייד לפניו הערה כמו "נחזור מיד אחרי שתלכו להפסקת פיפי".
 
אחי היקר

אסכולת פרנקפורט היא תיאוריה ביקורתית על תקשורת ההמונים. חוזר ואומר: ביקורתית. דהיינו, דוברי האסכולה מבקשים ממך לא לקבל כמובן מאליו את מה שקורה בטלוויזיה, לפקפק בו, ובטח שלא לאמץ אותו לחיקך כתורה מסיני. התיאוריה טוענת לקונספירציה קפיטליסטית שמטרתה יצרת חברה אל-מעמדית שטוחה ע"י פניה למכנה המשותף הנמוך ביותר. התיאוריה שאתה מכוון אליה נקראית התיאוריה הפוליטית-כלכלית, שטוענת שאמצעי תקשורת ההמונים בעצם מייצרים קהל ומספקים אותו למפרסמים. כמו פרנקפורט, גם תיאוריה זו מקורה מהתפיסה המרקסיסטית (אנטי מזימות קפיטליסטיות) אבל כאן גם נגמר ההבדל. ולונדון, שאתה מתייחס אליו כמורד, עושה בדיוק מה שנדרש ממנו. הוא נותן את ליטרת האליטיסטיות הקטנה לצופיו הנאמנים. אפשר לחשוב שהפרסומת לא שודרה. הכללים נשמרו, והיא שודרה ועד איך.
 

johny_abola

New member
רק תיקון

הפוליטית-כלכלית של מרדוק, עסקה למיטב זכרוני בחיבור בין הון ותקשורת - קונגלומרטים, בעלויות צולבות, מיזוגים אופקיים ואנכיים וכדומה - כלומר בכך שהמעמד השולט - ההגמוניה - ממשיך את שלטונו על ידי שליטה באמצעי התקשורת. לכן מה ש-MC80 כתב הוא לא הפוליטית-כלכלית, אלא אסכולת פרנקפורט - על פיה ההגמוניה יוצרת את התודעה הכוזבת על ידי "לחם ושעשועים להמונים" ובכך מונעת מהם להתקומם כנגדה. אגב, גם זו של מרדוק נכללת בתיאוריות הביקורתיות.
 
בוא נדייק

ישנן שלוש תיאוריות ביקורתיות עיקריות לתקשורת ההמונים: 1. התיאוריה הפוליטית-כלכלית (סמית'י, גראהם מרדוק, פיטר גולדינג). 2. תיאוריית ההגמוניה (אנטוניו גרמשי). 3. אסכולת פרנקפורט (תיאודור אדורנו, הרברט מרקוזה). משותף: ביקורתיות (המצב הקיים אינו טוב ומצריך שינוי), תפיסה ניאו-מרקסיסטית (הקפיטליזם אשם), המעמד השליט "מרדים" את ההמונים, התעסקות בתכני תקשורת ההמונים ולא בפונקציות שלה (לעומת התיאוריות הסוציולוגיות), ועוד. שונה (בקצרה): 1. הפוליטית-כלכלית - תכני השידור נקבעים ע"פ כדאיותם הכלכלית. זאת ועוד, הם נקבעים ע"י בעלי אינטרס פוליטי או כלכלי. לדוגמא, אם מחר תפרוץ שביתה במפעלי שטראוס-עלית, תזכה עמדת ההנהלה לסיקור אוהד יותר מאשר העובדים ע"פ התיאוריה הזאת. 2. ההגמוניה - למעמד השליט לא די בשליטה כלכלית אלא גם בקביעת האידאולוגיה השלטת. אמצעי התקשורת הם שופרו של השלטון, מחדירים ומבססים את מסריו ודוחים כל דעה אחרת (רעיון אחד טוב יותר מרעיון אחר). 3. פרנקפורט - שמירת היציבות של החברה ע"י לחברה אל-מעמדית ואת האדם לחד-ממדי. יצירת חברה נטולת קונפליקטים ע"י מכירת אשליית שיוויון חברתי. MC80 אמנם הזכיר קצת מעקרונות פרנקפורט. אבל יצא קצפו על כך שירון לונדון לא מכבד את מי שבעצם משלם לו את המשכורת. הוא לא דיעודיו לתכני המהדורה או על רמתה. הטיעון היה כלכלי - דע למי אתה חייב את שכרך. ולכן זוהי התיאוריה הפוליטית-כלכלית.
 

mc80

Member
דיי חברים, דיי!

פרנקפורט- לונדון.. חאליק. אני כבר מצטער שפתחתי תדיון. אני אחייה עם ההיערות האלו. לילה טוב!
 

עמית@

New member
וזה הזמן להכניס עוד קצת תיאוריה.

אבל תיאוריה חיונית ומרתקת. בורדייה "על הטלויזיה" - באמת מרתק. וולטר בנימין יקירי, באווירת אסכולת פרנקפורט אבל עם חושים של סופר, נפלא ומאלף.
 

TIC

New member
הלו, מה קורה פה היום?

יש לי ד'זה-וו מטורף מהתואר הראשון. לחזור ביום אחר, אחרי שתפוג ההשפעה של מה שעישנתם? TIC.
 

TIC

New member
אה, כן

ותתעלמו מההודעה שלי שקפצה לתחתית השרשור. כתבתי אותה לפני שראיתי שטחנתם את הנושא עד דק. TIC.
 

johny_abola

New member
קודם כל,

התייחסתי לטקסט הזה שלו: "בעלי ההון, בעלי השליטה בערוץ, האליטות בקיצור, מעוניינים בסהכ להרוויח כמה שיותר ולמנוע במקביל גם אי סדר חברתי שיערער את החברה, המדינה ואת הסטטוס שלהם כאליטה. הם פועלים למטרה הזו בכל התחומים של האליטות (פוליטיקה, כלכלה, צבא...) ע"י יצירת תכנים לעם, שמשכיחים מהם את צרות היום, את השחיתויות באליטה, את הדפוק שבמדינה הזו. חלק מהתכנים הללו הם תוכניות כמו דודו טופז, ומי רוצה להיות מיליונר." שנית, נראה שאתה קצת מדקלם את החומר ממחברת כלשהי
ואני לא כל כך בטוח שבאמת באמת הבנת את התיאוריות הללו לעומק, כי הן כל כך הרבה יותר מעניינות, יפות ועמוקות ממה שכתבת... (לגבי כל אחת מה-3). איפה למדת?
 
למעלה